Visa fullständig version : Blivit svullen eller fet?
Hej! Jag har varit på en all inclusive resa i 2 veckor och haft det bra! Käkat rätt så mycket dock. Till min stora för våning så skulle jag sätta på mig byxorna som jag hade på ner resan och dom var nästan för små (!). Så nu försöker jag skylla på att jag bara blivit svullen under resan ;) kan byxorna bli för små om man svullnar upp? Eller är de bara fett? He-he Mvh!
R Scarpa27
2013-09-21, 18:33
men.. på 2 veckor? skärpa av dig =) haha.
Stefan J
2013-09-21, 18:44
Hej! Jag har varit på en all inclusive resa i 2 veckor och haft det bra! Käkat rätt så mycket dock. Till min stora för våning så skulle jag sätta på mig byxorna som jag hade på ner resan och dom var nästan för små (!). Så nu försöker jag skylla på att jag bara blivit svullen under resan ;) kan byxorna bli för små om man svullnar upp? Eller är de bara fett? He-he Mvh!
Ja man kan bli fetare på två veckor om man äter riktigt mycket. :) Vad säger vågen?
Ja 2 veckor tyckte jag också verkade lite så tänkte de är väl lila bra oxh festa till de haha. Vågen har jag ingenaning om :) men hade räknat med att jag skulle gå upp 2kg, antar att de blir en överraskning när jag kommer hem i övermorgon ;)
Ungkarlsliv
2013-09-21, 19:24
Vänta en vecka med att väga dig så har vätskan hunnit försvinna.
Äh..Det är den höga luftfuktigheten och värmen som har krympt byxorna.
Reaper123
2013-09-21, 22:31
Jag har lyckats diffa mer än 10kg på 72h, vilket då främst är pga vätska (glykogen) och bukfylla/tarminnehåll och kan lova dig att jag såg redigt svullen ut vs när jag vägde som minst under den perioden...
Ät normalt en vecka och ställ dig på vågen sen så ser du nog vad den verkliga skadan är och mest troligt rör det sig max om 1-2kg i ev. fettviktsuppgång men då måste du ätit väldigt mycket om du nu inte redan låg på "bulkmode" innan avresa (dom som deffar och går bärsärk diffar mest troligt mer pga ökat kolhydratintag)
Jag har lyckats diffa mer än 10kg på 72h, vilket då främst är pga vätska (glykogen) och bukfylla/tarminnehåll och kan lova dig att jag såg redigt svullen ut vs när jag vägde som minst under den perioden...
Ät normalt en vecka och ställ dig på vågen sen så ser du nog vad den verkliga skadan är och mest troligt rör det sig max om 1-2kg i ev. fettviktsuppgång men då måste du ätit väldigt mycket om du nu inte redan låg på "bulkmode" innan avresa (dom som deffar och går bärsärk diffar mest troligt mer pga ökat kolhydratintag)
10kg på 72h är inte dåligt haha. Märkte du någon skillnad på kläder då? Innan avresa så var jag på min första bulk, men åt inte så mycket i överskott. 1-2 kg fett upp gång kan jag iaf ta :)
Gick upp 9kg på mina tre veckors semester varav det mesta på en vecka utomlands. Det mesta var fett och jag kämpar nu efter 4 veckor fortfarande med hård diet för att komma tillbaka i samma form. Så svaret är ja, man kan tjocka på sig rejält.
Oj ja du ser antar att de är har hänt något liknande för mig haha
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.