Visa fullständig version : Sjukhusbesök i USA utan försäkring
Masterpan
2013-09-19, 15:19
Jag och min flickvän ska resa jorden runt. Min flickvän lider av en leversjukdom som gör att hon behöver gå på regelbundna kontroller för hennes blodvärden.
En av dessa kontroller kommer infalla när vi befinner oss i San Francisco. Problemet är att eftersom detta är känt innan avresa täcker inte reseförsäkringen detta.
Vad jag undrar är hur mycket kostar en sådan här rutinkontroll utan försäkring? Hon ska kolla mänden vita blodkroppar pga immunnedsättande medicin.
Skulle tippa på att det är oförskämt dyrt, men försök kontakta något sjukhus i San Francisco där det kan bli aktuellt att ni skall och fråga.
Spontan tanke är om leversjukdomen var känd när försäkringen tecknades borde det ingå i den.
Edit: Såg reseförsäkring, hon har ingen egen hälsoförsäkring (sjukförsäkring) som borde täcka detta?
Det lär ju vara dyrt, men inte extremt dyrt, 1-3 tusen kanske?
WHITEFOLKS
2013-09-19, 15:35
Nja det går på under 500kr på ett sjukhus. Men kolla upp något sjukhus nära där ni ska bo och kontakta de, borde inte gå på mer än 50usd.
Masterpan
2013-09-19, 15:41
Spontan tanke är om leversjukdomen var känd när försäkringen tecknades borde det ingå i den.
Edit: Såg reseförsäkring, hon har ingen egen hälsoförsäkring (sjukförsäkring) som borde täcka detta?
Hennes försäkringar gäller bara i Sverige.. Men det måste ju gå för sjuka personer att resa utanför europa ..*gah!*
Bara ett blodprov för leucocyter?
Hur länge ska ni vara borta?
Ta det definitivt inte för givet att det är billigt. Kontakta ett par sjukhus och se vad det kostar.
http://www.huffingtonpost.com/2013/05/08/hospital-prices-cost-differences_n_3232678.html
Jockefoten
2013-09-19, 17:33
I Seattle finns det ett sjukhus som heter Swedish Medical Center som är icke vinstgivande. De kanske ha en filial i San Fran.
Kontakta några branscher i San Francisco och kolla deras priser. Räkna med lågt fyrsiffrigt.
tossefar
2013-09-20, 11:01
Kontakta några branscher i San Francisco och kolla deras priser. Räkna med lågt fyrsiffrigt.
Nog räcker det väl med sjukhusbranschen? :)
Viktor_Balck
2013-09-20, 12:20
Räcker att kontakta Branch Warren.
Själva blodprovet kostar i Sverige typ 10kr...
Branscher, som i branches, som i grenar. Det blir lite huller om buller när modersmål är både engelska och svenska ;).
Kom ihåg att många sjukhus är vinstdrivande här.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.