handdator

Visa fullständig version : Tips o råd!

Ervin
2004-03-07, 17:56
Har deffat nu ett tag och märkt stor skillnad!

Fast jag har både förlorat armått och styrka :( men samtidigt så har jag gått ner 10kg och förlorat 14cm i midja.

drar upp en före o efter bild så att ni kan se hur det har utvecklats...

Behöver väl inte kommentera bilderna så mycket men den sista bilder är formen i dagsläget.

Vilken BF% tror ni att jag ligger på??

Men nu är jag så jävla förrvirrad. Vad fan ska jag göra?!?! Ska jag fortsätta deffa o få fram rutorna. Det är det jag vill men samtidigt är jag rädd för att förlora för mycket muskler och det vore en katastrof!
(Om ni tänker, vad är det med dig människa varför deffar du när du inte har massa så kan jag säga som så att jag va inte nöjd med slut resultaten efter bulken, då jag hade lagt på mig alldeles för mycket fett och jag såg ut som en julgris.)

Just nu ligger jag på -500kcal och 20%fett, 50%kol o 30%protte.
Jag kanske borde återgå till att äta +/- 0kcal, och fördela kosten på 25%fett, 50%kollisar och 25%protte. Vad tycker ni?

Ifall jag återgår till +/- 0kcal? kommer jag kunna behålla den definitionen jag har idag?

Är väldigt förrvirad och vet fan inte vad jag ska göra nu, måste vart ätardagens effekt :nono:

En fråga till!

Har man lättare att återuppbygga dom musklerna som man har förlorar vid deffen?

Ervin
2004-03-07, 17:57
Bild nr 1....

Ervin
2004-03-07, 17:58
bild nr2...

Viveqa
2004-03-07, 17:58
Ingen aning, gör en mätning med kaliper det brukar finnas på de flesta gym.

Ervin
2004-03-07, 18:03
Dagsform, magen.

Ervin
2004-03-07, 18:03
Dagsform, sida

Ervin
2004-03-07, 18:04
Dagsform, Rygg.

kilen
2004-03-07, 20:35
Om det inte händer ngt skulle du kunna prova att minska kolisar, o höja protein o fett då är det oxå lättare att behålla muskelmassan:smokin:

Typ 30 fett 50 prote 20 kolisar värt ett försök är det nog..

Ervin
2004-03-07, 22:34
ifall jag ska fortsätta deffa så fortsätter jag som vanligt bara med mer cardio....

Fast frågan är, om jag ska fortsätta???

kilen
2004-03-07, 22:38
:confused: Du frågade vad vi tyckte om din energifördelning:confused:

Klart att du skall fortsätta sommaren är juh snart här, sen börjar du bygga massa i sptember igen:bpump:

Ervin
2004-03-07, 22:40
kanske uttryckte mig lite fel då :/

Jo men jag ska nog göra det... roligare så :D

kharon
2004-03-08, 08:44
Jag tycker inte du behöver deffa mera, sista bilden ser ju bra ut, helt acceptabel fettnivå. Fortsätt att bulka strikt i några månader och ta en liten deff igen då du känner att fläsket börjat krypa på för mycket igen.
Det är enligt min åsikt knasigt att deffa ner sig ordentligt då man inte har någon vidare stor muskelmassa.

Så tänker jag göra i alla fall, jag börjar bulka i april och tänker köra en strikt "clean" bulk då jag blir för fet så dietar jag bort det värsta ett tag och fortsätter bulka igen. Så tänker jag köra tills jag byggt på mig så mycket muskler att jag inte skulle se ut som en höjdhoppare deffad.

Men det är ju såklart ditt eget val, och du måste ju själv bestämma vad du vill!

:thumbup:

Marre-Sthlm
2004-03-08, 12:08
Originally posted by kharon
Jag tycker inte du behöver deffa mera, sista bilden ser ju bra ut, helt acceptabel fettnivå. Fortsätt att bulka strikt i några månader och ta en liten deff igen då du känner att fläsket börjat krypa på för mycket igen.
Det är enligt min åsikt knasigt att deffa ner sig ordentligt då man inte har någon vidare stor muskelmassa.

Så tänker jag göra i alla fall, jag börjar bulka i april och tänker köra en strikt "clean" bulk då jag blir för fet så dietar jag bort det värsta ett tag och fortsätter bulka igen. Så tänker jag köra tills jag byggt på mig så mycket muskler att jag inte skulle se ut som en höjdhoppare deffad.

Men det är ju såklart ditt eget val, och du måste ju själv bestämma vad du vill!

:thumbup:

Håller med helt, allt för många som gymmat i 2 månader sen ba "nu ska jag defffa fram alla jätte muskler jag byggt på 8a veckor" hmm så funkar det inte, tar tid.
Deffa innan man har gymmat nån år iofs är väl totallt onödigt eftersom utan fettet så ser man betydligt tanigare ut.

Ervin
2004-03-08, 12:24
jo självklart, jag håller med er fullständigt. Jag har inte mycket massa o deffa fram men jag ville göra det ändå eftersom jag hade lagt på mig allt för mycket fett. Ville prova på o deffa. Och sen vill man ju komma i någorlunda bra form till sommaren. Efter det så ska jag lägga om schemat så att jag inte bulkar för mycket utan att jag ligger på max 18%BF typ...och försöka öka i så mycket muskler som möjligt udner en period på 2-3år, men det blir efter sommaren.

Marre-Sthlm
2004-03-08, 12:30
Originally posted by Ervin
jo självklart, jag håller med er fullständigt. Jag har inte mycket massa o deffa fram men jag ville göra det ändå eftersom jag hade lagt på mig allt för mycket fett. Ville prova på o deffa. Och sen vill man ju komma i någorlunda bra form till sommaren. Efter det så ska jag lägga om schemat så att jag inte bulkar för mycket utan att jag ligger på max 18%BF typ...och försöka öka i så mycket muskler som möjligt udner en period på 2-3år, men det blir efter sommaren.

Låter ganska bra.

En sak till som jag riktar allmänt mer en till bara dig.
Alla som deffar gör det egetnligen för att se bra ut på beachen, men varför bara se bra ut då? Hur reagerar era flickvänner när ni är lite smätjocka hela året sen går med rutor å spänner er på beachen :P
Eftersom jag har tjej så försöker jag ligga ganska lågt året om för att hon ska känna sig uppskattat.
Var jag bulkig i 9 månader med rippad i 3 månader skulle det kännas märkligt och jag skulle defffa för beachen, men av vilket syfte om jag endå har tjej.

Försöker inte leka femenist eller nåt vill bara veta folks baktanke med deff/bulk i uppskattande syfte mot sin partner.
Antar då givetivs att flera här har tjej/kille

Ervin
2004-03-08, 12:46
Originally posted by Marre-Sthlm

Låter ganska bra.

En sak till som jag riktar allmänt mer en till bara dig.
Alla som deffar gör det egetnligen för att se bra ut på beachen, men varför bara se bra ut då? Hur reagerar era flickvänner när ni är lite smätjocka hela året sen går med rutor å spänner er på beachen :P
Eftersom jag har tjej så försöker jag ligga ganska lågt året om för att hon ska känna sig uppskattat.
Var jag bulkig i 9 månader med rippad i 3 månader skulle det kännas märkligt och jag skulle defffa för beachen, men av vilket syfte om jag endå har tjej.

Försöker inte leka femenist eller nåt vill bara veta folks baktanke med deff/bulk i uppskattande syfte mot sin partner.
Antar då givetivs att flera här har tjej/kille

hehehe det ligger mycket i det du säger :D
Allt folk omkring mig tycker jag är helt cp som håller på o väger min mat o räknar ut energibehovet o sånt. Så den responsen är väl inte så rolig tycker jag... Alla tycker att jag överdriver.
Och sen hur flickvänner reagerar.... hum... Vissa tjejer kan känna "Oh va sexig o snygg kille jag har" sen så finns det dom eller ja dom flesta är ju svartsjuka så att dom tänker, "jaha, nu ska du upp o visa dig för alla tjejer, du vill inte ha mig längre"

Så man är väl inte allt för rättvis mot sin flickvän... men what the heck :P Hon kan väl också göra så... fast då får hon gå runt med en mantel på beachen hehehehe :P

JAM
2004-03-09, 12:28
Fast jag har både förlorat armått och styrka :( men samtidigt så har jag gått ner 10kg och förlorat 14cm i midja....och allt detta på en månad!! 10 kg/4 veckor, inte konstigt att du tappat i styrka... Jag skulle inte fortsätta en dag till i den takten! Men visst, bra jobbat! :thumbup:

Ervin
2004-03-09, 17:12
Originally posted by JAM
...och allt detta på en månad!! 10 kg/4 veckor, inte konstigt att du tappat i styrka... Jag skulle inte fortsätta en dag till i den takten! Men visst, bra jobbat! :thumbup:

nej nej nej. itne på 4veckor... Vägde 87 2:a januari. Sen gick jag ner 5kg efter 2 veckor. och sen gick det som planerat att jag skulle gå ner 0.5kg i veckan. Fast en vecka gick nåt snett , jag vet inte vad det var men jag gick ner typ... 1-1½kg... Har förlorat lite styrka o så men inte så märkvärdigt... Nu väger jag typ 76.5kg eller 76kg....

JAM
2004-03-09, 17:55

nej nej nej. itne på 4veckor... Vägde 87 2:a januari. Sen gick jag ner 5kg efter 2 veckor. och sen gick det som planerat att jag skulle gå ner 0.5kg i veckan. Fast en vecka gick nåt snett , jag vet inte vad det var men jag gick ner typ... 1-1½kg... Har förlorat lite styrka o så men inte så märkvärdigt... Nu väger jag typ 76.5kg eller 76kg.... OK, jag kanske läste det hela lite snabbt. Jag kollade bara på den första bilden "31 dec - 31 jan"... :smash:

Ervin
2004-03-09, 17:57
Originally posted by JAM
OK, jag kanske läste det hela lite snabbt. Jag kollade bara på den första bilden "31 dec - 31 jan"... :smash:

hehe jo det måste du har gjort :D men jag har deffat sen 2a januari... :D