Visa fullständig version : Biceps?!
Hejsan, är jävligt ilsken så jag ursäktar inga av mina egna stavfel.
Har länge känt att mina biceps varit lite på efterkälken. Jag har försökt lägga lite mer fokus på dem, men tyvärr verkar mina två biceps brachii's, vara efterblivna. Ingen träningsverk, och det har sedan jag börjat träna för 2 år sedan ungefär, blivit marginellt hårdare.
igår så körde jag bara biceps och triceps. Körde så hårt jag kunde, och stundtals kändes det som att min underarms skulle explodera och döda alla omkring mig. Biceps? nope. De kan beskrivas som en fet man sovandes på en soffa med gylfen öppen. förutom lite pump så händer det inte mycket i dessa.
Vad ska jag göra? allvarligt talat så känner jag att min bicepsstyrka kan hålla tillbaks mig från att avancera och höja vikter i vissa ryggövningar, och att jag egentligen borde orka mer.
Någon här som kan hjälpa mig väcka dessa två ufon? förvandla dessa sovande biceps till att bli ferraris?
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://31.media.tumblr.com/c7133b284592edc93a4c884456ebf5d9/tumblr_mhvoruNgrP1rs32w4o1_400.jpg&imgrefurl=http://www.tumblr.com/tagged/greg%2520plitt?before%3D91&h=400&w=353&sz=22&tbnid=ng7eOmXmRtpiCM:&tbnh=86&
tack *cupid*
Birkharju
2013-09-16, 17:19
hur tränar du dom? hur mycket har du ökat senaste månaderna i arbetsvikter?
Men om du blir trött i underarmarna och inte i biceps så är väl det ett tecken som gott som något att det är underarmarna som är den svaga länken, eller??
hur tränar du dom? hur mycket har du ökat senaste månaderna i arbetsvikter?
Idag körde jag olika curls, vilket också är det jag brukar köra. Sen körde jag också. Stång, hammercurls, pulls-ups till fail osv. Jag har ökat en del i arbetsvikter, men tror att jag hade kunnat göra bättre om bicepsen fått sig en liten push.
Men om du blir trött i underarmarna och inte i biceps så är väl det ett tecken som gott som något att det är underarmarna som är den svaga länken, eller??
underarmarna har dock vuxit till sig lite, medan bicepsen står stilla. Jag mena,r jag kan ju inte vara så pass tränad att ingen vikt biter på biceps. Har prövad att köra dropsets och liknande, men inget.
Jag greppar att träningsverk inte är ett kvitto, men det verkar ju inte hända något alls? sen när jag väl spänner bicepsen så känns det ungefär som att klämma på axels, 8 år gammal, biceps
Idag körde jag olika curls, vilket också är det jag brukar köra. Sen körde jag också. Stång, hammercurls, pulls-ups till fail osv. Jag har ökat en del i arbetsvikter, men tror att jag hade kunnat göra bättre om bicepsen fått sig en liten push.
underarmarna har dock vuxit till sig lite, medan bicepsen står stilla. Jag mena,r jag kan ju inte vara så pass tränad att ingen vikt biter på biceps. Har prövad att köra dropsets och liknande, men inget.
Jag greppar att träningsverk inte är ett kvitto, men det verkar ju inte hända något alls? sen när jag väl spänner bicepsen så känns det ungefär som att klämma på axels, 8 år gammal, biceps
Hur lång är du, och hur mycket väger du, samt vad tar du i bänk? Utifrån detta kan vi rekomendera ett par övningar, samt vikt och intensitet.
Kör dina bicepsövningar med dragremmar så kanske de blir trötta före underarmarna. Skippa hammercurls och kör mer med rak stång.
Hur lång är du, och hur mycket väger du, samt vad tar du i bänk? Utifrån detta kan vi rekomendera ett par övningar, samt vikt och intensitet.
Vad är kopplingen mellan biceps och bänk?
Vad är kopplingen mellan biceps och bänk?
Om jag vet hur mycket han bänkar så vet jag även mellan tummen och pekfingret med vilka vikter han ska mangla högreppare i biceps för att få ett mäktigt tryck och träningsvärk.
Kör dina bicepsövningar med dragremmar så kanske de blir trötta före underarmarna. Skippa hammercurls och kör mer med rak stång.
dragremmar? har du några exempel att visa? värt att pröva.
Om jag vet hur mycket han bänkar så vet jag även mellan tummen och pekfingret med vilka vikter han ska mangla högreppare i biceps för att få ett mäktigt tryck och träningsvärk.
är 180, väger kanske närmare 80kg eftersom jag börjar bulka nu. Reppar 85kg i bänk (5-6 rep), och maxat 100kg.
Kör hårt!
Någon här som kan hjälpa mig väcka dessa två ufon? förvandla dessa sovande biceps till att bli ferraris?
Här har du lösningen:
http://www.youtube.com/watch?v=8v2Yx2StOw0
Arne Persson
2013-09-16, 17:59
Bicepsträning med dragremmar???:d Hoppas du skojar nu?
Svaga underarmar och händer kräver träning och inte fjolleri som knappast göt något åt grundproblemet dvs dåligt styrka och smidighet i nämnda områden
Här har du lösningen:
http://www.youtube.com/watch?v=8v2Yx2StOw0
Ska kika!
Svaga underarmar och händer kräver träning och inte fjolleri som knappast göt något åt grundproblemet dvs dåligt styrka och smidighet i nämnda områden
Tränat en del underarmar, och grepp. Menar du att det är dem som faktiskt håller biceps tillbaks?
DrViolet
2013-09-16, 18:18
Hur stora var dina biceps när du började? Hur stora är de nu? Äter du tillräckligt med protein, ca 2 gr/kg kroppsvikt per dag? Proteinpulver är bra.
Man kan träna muskelgrupper 2 ggr/veckan, dvs dels isolerat och dels så ingår de när du kör ryggövningar (lats, rodd) en annan dag. Pröva olika typer av bicepsövningar för att få variation i antal reps. Man skall väl göra så komplett rörelse som möjligt också, dvs sträck ut armen ordentligt och dra ihop den ordentligt.
Träna ryggen felaktigt verkar vara en genväg till stora biceps. Jag har sett en kille flera gånger på gymmet med stora armar. Jag har aldrig sett honom köra armträningar specifikt men däremot mycket rygg. Ryggen är inte alls lika utvecklad som hans biceps och faktum är att utan torso så ser han inte så stor ut, dock har han jäkligt välutvecklade armar. Viktade chins och tunga roddar är tydligen favoriterna och ändå ingen rygg men jäkligt stora armar.
Mitt tips är att du ror utan att dra bak axlarna och chins genom att bara böja på armarna...verkar fungera faktiskt.
Hur stora var dina biceps när du började? Hur stora är de nu? Äter du tillräckligt med protein, ca 2 gr/kg kroppsvikt per dag? Proteinpulver är bra.
Man kan träna muskelgrupper 2 ggr/veckan, dvs dels isolerat och dels så ingår de när du kör ryggövningar (lats, rodd) en annan dag. Pröva olika typer av bicepsövningar för att få variation i antal reps. Man skall väl göra så komplett rörelse som möjligt också, dvs sträck ut armen ordentligt och dra ihop den ordentligt.
Äter en massa och köper protein så fort lönen kommer in, så brukar oftast ha det. Fokuserar också mycket mer på ROMen nu än innan.
Träna ryggen felaktigt verkar vara en genväg till stora biceps. Jag har sett en kille flera gånger på gymmet med stora armar. Jag har aldrig sett honom köra armträningar specifikt men däremot mycket rygg. Ryggen är inte alls lika utvecklad som hans biceps och faktum är att utan torso så ser han inte så stor ut, dock har han jäkligt välutvecklade armar. Viktade chins och tunga roddar är tydligen favoriterna och ändå ingen rygg men jäkligt stora armar.
Mitt tips är att du ror utan att dra bak axlarna och chins genom att bara böja på armarna...verkar fungera faktiskt.
Ah, så jag har alltså gjort fel i att göra övningarna som de ska göras! där har vi det ;).
Skämt åsido, jag kan absolut pröva det vid nästa ryggpass. Chins är något jag brukar variera med, men får väl pröva att göra lite "slarviga" denna gång!
Kanske dags att börja svinga stången i curlsen, bara en tanke. Det har sina för och nackdelar. Tror inte så mycket på det där med att "jaga pumpen" och känna muskelkontraktionerna medans man blundar och drar i kabelmaskinen med 2 plattor, fast jag är och har aldrig varit stor heller :D
Mina biceps fick sig en skjuts när jag bestämde mig för att köra biceps varje djävla dag förutom dagen efter armdagen. På 'övriga' dagar höll jag mig till en övning, oftast rakstång eller preachercurls med en massa set och reps utan att köra blytungt, säg 8 till 20 reps. Ryggdagen körde jag dock på lite hårdare än övriga dagar.
Jag tror tvärtom - sänk vikten och kör ännu striktare om möjligt.
Svaga underarmar och händer kräver träning och inte fjolleri som knappast göt något åt grundproblemet dvs dåligt styrka och smidighet i nämnda områdenJag vet. Inget jag använder, men killen vill ha biceps...
Du är nog stel i underarmarna. Då blir all belastning på underarmarna istället för biceps.
Jag har haft samma problem som du har nu. Det här är hur jag gjorde.
Om du inte kan hålla handflatorna uppåt helt rakt utan att vinkla in dem behöver du töja dem.
Om du använder en ez-stång - sluta med det. Använd rak stång. Testa att att hålla tummen på undersidan stången istället för ovanför. Då får du en töjning av att hålla stången.
Gör 2-3 set 15-20 reps (lätta vikter) flera dagar i veckan i några veckor. Sedan släpper det.
För min del växte det på bra när jag började köra biceps tre gånger i veckan, då var det en dag med så tunga vikter som möjligt (stångcurl), en dag med ca 10 reps per set (hantelcurl), och en dag med forced reps, 12-15 (scottcurl). Sikta på 30 reps totalt på tunga dagen, lite mer på de övriga, dock aldrig över 50 per pass.
Körde även chins två gånger i veckan och roddar en gång i veckan.
skickat från mobilen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.