Visa fullständig version : Avbeställa resa
jag har beställt en resa med avbeställningsskydd via erv.
finns det något skäl jag kan åberopa för att få tillbaka mina pengar?
Enda orsaken är ändrade planer, dvs inte sjuktom, jobb osv.
eller är det kört?
Står det inte något i villkoren för ditt avbeställningsskydd? Troligtvis är det kört då det finstilta i princip brukar tala om att det enda giltiga skälet till avbokning är att resenären är död...
Det googlade man ju på 3 sek.
ERV: Av vilka anledningar kan jag avboka?
De flesta avbeställningsskydd tar sjukdom, olycksfall och dödsfall, men VEM som drabbas påverkar om du får pengarna tillbaka. Kusiner, medresenärs familj, mor- och farföräldrar, barnbarn etc. behöver inte ingå.
Utöver sjukdomar och skador i hemmet kan du genom ERVs avbeställningsförsäkring få pengarna tillbaka om andra plötsliga oförutsedda händelser inträffar som gör att du inte kan resa. Det vi vill ha av dig är ett intyg som kan styrka anledningen till att du måste avboka. Det kan exempelvis vara ett intyg från arbetsgivaren att du fått indragen semester eller ett intyg som visar att din hund akut behövde besöka veterinären.
Det googlade man ju på 3 sek.
ERV: Av vilka anledningar kan jag avboka?
De flesta avbeställningsskydd tar sjukdom, olycksfall och dödsfall, men VEM som drabbas påverkar om du får pengarna tillbaka. Kusiner, medresenärs familj, mor- och farföräldrar, barnbarn etc. behöver inte ingå.
Utöver sjukdomar och skador i hemmet kan du genom ERVs avbeställningsförsäkring få pengarna tillbaka om andra plötsliga oförutsedda händelser inträffar som gör att du inte kan resa. Det vi vill ha av dig är ett intyg som kan styrka anledningen till att du måste avboka. Det kan exempelvis vara ett intyg från arbetsgivaren att du fått indragen semester eller ett intyg som visar att din hund akut behövde besöka veterinären.
Jo jag har läst det också.
Därav min fråga, kan jag komma runt detta på något sätt?
Har lite dålig koll på om hemförsäkring ex täcker detta?
Jo jag har läst det också.
Därav min fråga, kan jag komma runt detta på något sätt?
Har lite dålig koll på om hemförsäkring ex täcker detta?
Försäkringsbedrägeri kallas det, och är rätt vanligt. Dvs fixa ett falsk intyg på något sätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.