handdator

Visa fullständig version : Varför hoodie när man tränar?

Spetälsk
2013-09-16, 09:33
Det finns ett par killar på gymmet som periodvis tränar med hoodie hur varmt det än är. de har förvånat med snabba styrke/viktökningar mer än en gng. misstänkt! var kommer hoodien in om mina misstankar stämmer? är det acne i nacken/på axlarna man vill dölja?

Johan_P
2013-09-16, 09:46
Jag tränar med hood för det är gött som fan. Har något bättre tryck i överkroppen vid pressar och tyget hjälper till att dämpa armbågarna något. Dessutom lämnar man inte en liter svett på bänkar man ligger på. Ofta är det lite skönare när bältet ska på också.

Varför bryr du dig om folk har hoods eller inte?

Pengu
2013-09-16, 09:55
Förutom att huvan skyddar huvudet från den sunkiga svettmarinerade bänken vid hantelpress så är det skönt att vara varm när man tränar.

Onigiri
2013-09-16, 09:59
Antingen:

Döljer kurande (synliga biverkningar och effekter)
Är gasp/betterbodies hardcore-supporter och vill se skum och hård/rå ut
Gillar värmen, presterar bättre, frusen och klen i vanlig kortärmat eller linne
Eller en kombo av av samtliga.

Eira
2013-09-16, 10:00
Gör det för att värmen är go.
Luvan ger fokus tycker jag och det är rätt dämpande för rygg/nacke i squats.

filmjölk
2013-09-16, 10:01
Det är nog mest för att man gillar att ha på sig hoodie såpass att man tycker det är ok att svettas lite mer, inte för att dölja acne.

Katastrofal
2013-09-16, 10:04
För att dom vill.

Captainwide
2013-09-16, 10:05
Luvan uppe = Skygglapp.

Rahf
2013-09-16, 10:06
Nästa steg i den evolutionen är den ärmlösa hoodien eller nätbrynjan. Finns massvis här i Galna Stan.

Fuark
2013-09-16, 10:18
Varför inte? :) jag tränar alltid i underställ + t-shirt, känns skönt att vara helklädd, tycker det är kallt som fan på gymmen ibland, speciellt kring armarna

Spetälsk
2013-09-16, 10:25
De tränar periodvis med hoodie och då svettas de massvis, ser oskönt ut.

ni behöver inte försvara användandet av hoodies på gymmet. för mig får ni gärna träna i scooteroverall och lovikavantar.

ducedo
2013-09-16, 10:29
Kai Greene bär alltid hoodie för att den fångar upp svett bra och för att det möjligtvis kan minska skaderisken tack vare värmen - han verkade dock inte helt övertygad när han sa det i intervjun utan verkar snarare se det som en möjlig bonus.

qozmox
2013-09-16, 10:31
vad i.
fick mig att tänka på när det bannade hoodies i england.

jag kör med huvtröja för att det är jävla grymt.

de har förvånat med snabba styrke/viktökningar mer än en gng
du tror: de gör bättre ökningar än mig=anabola steroider.
verkligheten: de tränar hårdare.

filmjölk
2013-09-16, 10:34
De tränar periodvis med hoodie och då svettas de massvis, ser oskönt ut.

ni behöver inte försvara användandet av hoodies på gymmet. för mig får ni gärna träna i scooteroverall och lovikavantar.

Då kan det vara så att de är tvärtom mot vad du tror, de är "off" då, och känner sig klena, självförtroendet är lågt, kanske tappat lite muskler. Då gömmer de sig i en hoodie.

PureWhey
2013-09-16, 10:36
Har aldrig hoodie på sommaren när det är varmt, när kylan börjar krypa sig på kör jag hoodie när det är lite kyligare och jag känner mig frusen, får jag bra värme under passet kan den ryka.

Spetälsk
2013-09-16, 10:38
verkligheten: de tränar hårdare.verkligheten är att jag tränar oftare och hårdare och är starkare och grövre. jag är nån dm längre också. relaxa och läs om frågan :-)

Knatcharn
2013-09-16, 10:38
Nästa steg i den evolutionen är den ärmlösa hoodien eller nätbrynjan. Finns massvis här i Galna Stan.

Glorious! :D Ärmlös nätbrynja på gymmet, extra gainz och swag!

Kai Greene gör det i alla fall för att han gillar värme och för att han svettas så mycket och inte vill torka rent efter sig hela tiden. Han borde ju svettas ännu mer med hoodien på men den suger upp allt sade han... :)

Edit: ducedo hann före. :p

NikoLei
2013-09-16, 10:39
Varför bryr man sig om hur andra ser ut på gymmet? Att man sen går och startar en tråd om detta på ett forum...Herregud.
Fokusera mer på dig själv och din egna träning kanske?

Asdf
2013-09-16, 10:46
Hade det ett tag på ett källargym för värme eftersom det var väldigt kallt under vinterhalvåret. Om man som jag svettades mycket var det även en fördel då vattenflaska/papper ej fanns att tillgå

Alexton
2013-09-16, 11:05
Själv kör jag alltid i linne för att jag är så varm av mig och vill ventilera träskmark armhåla. En jag brukar träna med har alltid en tjock hoodie men han är allmänt frusen av sig och säger att han behöver bli varm i kroppen innan han ska lyfta rejält.

Johan_P
2013-09-16, 11:22
är det acne i nacken/på axlarna man vill dölja?

Du får fråga dem.

martikainen
2013-09-16, 11:49
Sommartid = så lite kläder som möjligt
all annan tid = hoodie!

Why? Tycker det är skönare att vara riktigt varm när jag tränar, samt att det fungerar bra som skygglapp som kaptenbred sa! :)

Paperbasket
2013-09-16, 11:58
Troligen är killarna i hoodie mer fokuserade på att lyfta och träna än att spana in killar i hoodie därav styrkeökningarna.

Själv tycker jag det är skönt med en hoodie och tycker om att svettas/bli varm när jag tränar.

Pretorian
2013-09-16, 12:15

Hoodie brah!

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0098/8822/products/luxe_hoodie_black_graphite_large.png?1849

Mackan58
2013-09-16, 12:37
Det finns ett par killar på gymmet som periodvis tränar med hoodie hur varmt det än är. de har förvånat med snabba styrke/viktökningar mer än en gng. misstänkt! var kommer hoodien in om mina misstankar stämmer? är det acne i nacken/på axlarna man vill dölja?

Gör mina första set i hoodie for dat dere warmup.

Sen får man +10% badibildingness om man tränar i en Gasp Utility Mesh Hardcore Urban Warfare 1,2 Pound Hoodie.

knuckles
2013-09-16, 12:42
Jag skulle inte kunna ha hoodie, skulle bli alldeles för varmt. Har helst ett rib tank på mig eller något ännu mindre.

gratefuldead
2013-09-16, 12:55
Brukar ha det ibland under uppvärmning, skönt som fasen och man får upp värmen snabbt. Ibland är det också kallt på gymmet och då är det skönt att ha en lite tjockare tröja så man kan hålla sig varm mellan setten.

Tap3worm
2013-09-16, 13:38
Varför bryr man sig om hur andra ser ut på gymmet? Att man sen går och startar en tråd om detta på ett forum...Herregud.
Fokusera mer på dig själv och din egna träning kanske?

TS la väl inga värderingar i sin fråga? Han undrar väl genuint varför folk föredrar hoodie?

Jag brukar kunna ha en tjockare tröja när jag värmer upp. Sen blir jag dock så jäkla varm att jag måste ta av den och köra i linne! (Tillochmed tisha brukar vara för varmt för min del. Brukar dock kunna släpa med mig tröjan och lägga på bänk etc för att inte marinera den ännu mer med svett.

Spekulerar bara nu. Kan tänka mig att man blir mer fokuserad och instängd i "sin egen värld". Lite som att träna med musik. Jag måste ha egen musik på gymmet, går inte annars! Musiken för mig gör att jag "stänger in mig" i mig själv och fokuserar på det jag ska göra!
Kanske kan ha med detta att göra?

Tapeworm
- Mobilen

hurril
2013-09-16, 13:45
För att det är jävligt tufft, för att Disturbed gör sig bättre i värmen och för att det är ute med toppluva nu.

Stoltz
2013-09-16, 13:47
Luvan uppe = Skygglapp.

+1.

Jag har nästintill alltid hoodie på mig numer, men inte alltid huvan uppe. Det är ett bekvämt plagg helt enkelt.

Rikard Jansson
2013-09-16, 14:19
Folk tittade rätt konstigt i somras när man gick i långa mjukisbyxor och tjock hoodie ner till gymmet i 25+grader :D Men det var ändå såpass kallt på gymmet att man frös utan innan man hann bli varm.

Ponde
2013-09-16, 15:22
Folk tittade rätt konstigt i somras när man gick i långa mjukisbyxor och tjock hoodie ner till gymmet i 25+grader :D Men det var ändå såpass kallt på gymmet att man frös utan innan man hann bli varm.

Du frös i +25? Gå och kolla upp att allt är okej med dig grabben, inte normalt...:confused:

Rikard Jansson
2013-09-16, 15:24
Du frös i +25? Gå och kolla upp att allt är okej med dig grabben, inte normalt...:confused:

Nä, var ju potthett ute, men inne på gymmet var det snarare +5-10

stridis
2013-09-16, 15:37
http://differentgarments.at/typo3temp/pics/6c38ccfb51.jpg

Ser skumt ut.

NickeSthlm
2013-09-16, 15:38
Kan bero på att modellen ser ut som Sean Banan med hår.. B)

PureWhey
2013-09-16, 15:40
"Top seller"
:)

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0156/6146/products/luxe_hoodie_black_graphite_large.png?3086

TomasB
2013-09-16, 15:43
Jag kör ofta i hoodie. Varför? Den är snygg, varm och bekväm.
Jag har betydligt svårare att begripa varför män vill ha på sig trådlinnen på gymmen. (Ergo jag tycker det är svinfult och tacky och begriper inte hur någon kan tycka annorlunda, kan bero på självcentrering :D)

tp_88
2013-09-16, 15:57
Jag brukar köra första övningen i hoodie ungefär, sedan tar jag av den.

thesse
2013-09-16, 16:58

Jag kör med hoodie när jag tränar för att jag blir snabbare varm i kroppen sen så brukar jag ta av mig den om det blir för varmt men det är sällan.
Och det finns person som ökar snabbt på gymmet UTAN att ta en massa skit. Som jag, har ökat väldigt snabbt på gymmet men det betyder ju inte att jag går på något.
Sen så skyddar jag dom verkligen inte men varför bry sig om dom går på det?

Petoria
2013-09-16, 17:17
Skönt, varmt, vissa tycker det är snyggt... finns många anledningar.

bigtraps
2013-09-16, 18:04
Förr såg man mest nojjiga knarkare som hade hoodie

MackeJuve
2013-09-16, 18:52
Jag har också en negativ syn på hoodie-gymmare. Den mest frekvente hoodie-gymmaren på gymmet skriker, stönar och har sig på för honom lätta vikter. Han har alltid luvan på och försöker se farlig ut under den. Har fått för mig att han försöker vara hardcore.

R Scarpa27
2013-09-16, 20:14
kör på min homer tröja mestadels.
observera BULK inte hulk haha. love it...
http://i.ebayimg.com/t/Mens-Large-T-shirt-2003-FOX-Homer-Simpson-The-Incredible-Bulk-/00/s/MTYwMFgxMjAw/z/tf4AAOxyo4lRkTYM/$T2eC16RHJGMFFpcQV,r(BRkTYMShTw~~60_35.JPG

Sniggel
2013-09-16, 21:01
Man får väl försöka ha förståelse för de som inte blir överhettade av att ha mer än shorts+linne på sig när de tränar :P
Men hoodie låter ju väldigt extremt. Man måste vara rejält frusen av sig för att stå ut med den värmen. Tycker ju då jag iaf :P

Chrillee
2013-09-16, 21:05
Man ser ju grov ut så klart.

R Scarpa27
2013-09-16, 21:07
dessa tröjor är helballa.
liten på gymmet bygg dig stor i en tröja haha.
http://i.imgur.com/VgFCY.jpg

Blanca
2013-09-16, 21:11
jag tränar ofta i hoodie, jobbar i 35-45 graders värme hela dagarna så jag är väldigt bekväm när det är varmt, sen vill jag svettas mycket när jag tränar.

sen ska det erkännas att det är skönt med hoodie, man kan slappna av lite mer och behöver inte bevisa något för andra ( som jag gärna gör genom att gå lite mer spänd än nödvändigt osv osv... )

DJJOHANSSON
2013-09-18, 19:40
Skönt, armbågarna tar mindre stryk, ser större ut, slipper gå & spänna mig.