Visa fullständig version : Bästa/sämsta som kolozzeum gjort för dig?
Lance Uppercut
2013-09-13, 12:10
Jag börjar...
Bästa: Högsetsträning, fick mig att våga börja bulka "på riktigt", allmän kunskap om kost&träning jag inte var i närheten av att ha tidigare.
Sämsta: Mer kroppsmedveten, var ett tag rädd för att överträna (lyssnade mer på andra än min egen kropp).
Go!
Bästa: Förståelse för kroppen, träna rätt, mer förståelse för kostens betydelse. Intressant att få ta del av forskning som det länkas till, diskussioner mellan insatta (Arne, Pez, She, Grub, Stefan mm.).. Helt enkelt styrt upp träningen till en vettig nivå.
Sämsta: Babbla...Babbla..Babbla..!
Bästa är nog att man får hopp om mänskligheten när man ser de enormt vänliga och hjälpsamma personer som finns här.
Som ofta verkligen verkar bry sig, och inte bara vill hacka på andra eller spela märkvärdiga.
Typ Grub, Sverker, Tjing, Sheo och ett gäng till.
Det, i en värld som svämmar över av forumidioter och elaka människor överallt, är nog det bästa om jag ska nämna en enskild sak/företeelse.
Sämsta är väl att man spenderar mycket onödig tid här ibland och klickar runt bland massa trams, vilket genererar värk i händer/axlar/rygg :d
Lance Uppercut
2013-09-13, 12:22
Bästa är nog att man får hopp om mänskligheten när man ser de enormt vänliga och hjälpsamma personer som finns här.
Som ofta verkligen verkar bry sig, och inte bara vill hacka på andra eller spela märkvärdiga.
Typ Grub, Sverker, Tjing, Sheo och ett gäng till.
Det, i en värld som svämmar över av forumidioter och elaka människor överallt, är nog det bästa om jag ska nämna en enskild sak/företeelse.
Jävligt sant!
Bästa: jag har träffat många av mina närmsta vänner genom Kollo och jag hittade min klubb genom Kollo. Evig tacksamhet.
Sämta: det är för lätt att dumsurfa
Stefan J
2013-09-13, 12:38
Det är ett roligt tidsfördriv, det kan få dagarna på jobbet att gå, jag får tjafsa lite och man kan utbyta idéer med andra lyftare.
Bästa: jag har träffat många av mina närmsta vänner genom Kollo
Sämta: det är för lätt att dumsurfa
Typ så här nånting. :)
Bästa: Lärde mig mycket om träning och kroppen.
Sämsta: Fastnade på allmänt-delen, har inte tränat på länge. :(
Fettecke
2013-09-13, 12:49
Jag har träffat vänner och bildat en gemenskap med några användare.
Jag får mer insikt i mitt intresse, jag får möjligheten att följa de personer jag ser upp till inom lyftning på ett mer personligt plan. det blir inte bara ett namn längre.
Jag har fått tips och trix, olika synvinklar på Många olika saker som inte bara gäller träning. mer allmänbildad etc. Kolozzeum är det ultimata forumet.
nackdelar är att folk har lite skev verklighetsförankring ibland... men men, internet i ett nötskal.
MackeJuve
2013-09-13, 12:51
Bästa: Kunskapen och tidsfördrivet.
Sämsta: All jävla dötid. Kolo, Sportbladet och Facebook är ingen supertrio men utgör ändå en extrem stor del av mitt liv.
Ladugårdsdörr
2013-09-13, 13:50
Bästa: Att Kollo lyckats få många riktigt bra atleter att skriva regelbundet. 5/3/1-tråden, som i förlängningen gjorde att jag tog steget till att börjat tävla i SL, osv. Mycket gott och många skratt har det blivit.
Sämsta: Vet ej, störig jävla reklam som jag inte vet hur jag får bort på surfplattan.
Bästa: Att jag på riktigt började intressera mig för nutrition och träning från ett sundare perspektiv. Inte för att bli rippad. Även att det är en fantastisk källa på kunskap av människor vars mentala bank inom området vida överstiger min egen.
Sämsta: Jävligt lätt att fastna på jobbtid. Ibland kan det finnas en lite väl syrlig nivå på svaren.
Bästa: Onekligen bra med information. Dels så lär man sig grunderna här om man bara vill sedan så kan man ta del av nyare information tack vare grub, tjing och andra sköningar.
Sämsta: För mycket "copy paste" kunskap där inget spelar någon roll så länge man når sitt kaloriintag vilket jag kan irritera mig en del på. Samma sak med proteinkällor etc men jag antar att vissa personer föredrar att bara komma till en enkel slutssats istället för att fördjupa sig en aning och ha ett kritiskt tänkande.
Men älskar kolozzeum. Verkligen! Tycker dom ska fixa kolozzeum linne i shoppen dock då det skulle sälja bra imo.
Bästa är väl vänner, bekantskaper av diverse slag och kunskap.
Sämsta? Typ inget.
Bästa: Kunskap, diskussionerna som äger rum. Har tack vare forumet insett att träningen inte är hela livet även om det är kul. Blivit motiverad till att bli framgångsrik i livet inom alla aspekter. :)
Sämsta: Inser att jag inte är starkast i världen även om jag ibland känner så, men fysisk styrka är inte allt.
filmjölk
2013-09-13, 16:55
Bästa: Tidsfördrivet, humorn, diskussionerna.
Sämsta: Kolozzeum har för mig en tendens att sabba självförtroendet på gymmet, då oavsett vad jag känner mig stolt över för styrka i något lyft, så blir det i bästa fall mediokert.
Hackenschmidt
2013-09-13, 17:07
Bästa: kunskap och underhållning
Sämsta: För mycket fokus på meningslösa detaljer. Jag läste inte mellan raderna/förstod inte lämplig tillämpning när studier publicerades. Nu har jag lärt mig det så nu finns det inget negativt förutom slösurfandet.
The_RobRoy
2013-09-13, 18:18
Bästa: Jag är genuint intresserad att läsa om andra människors tankar och allmänt (där jag enbart hänger nu för tiden) har en perfekt mix av personlig-opersonlighet där folk säger vad dom tycker, utan att ta det för långt som oftast sker på flashback. Därför älskar jag att hänga och läsa på allmänt, och ibland skriva lite egna inlägg.
Sämsta: Jag kan ibland fastna i en loop och sitta och uppdatera sidan i väntan på nya bra inlägg, istället för att ta en paus och komma tillbaks 6h senare eller så.
Red Apple
2013-09-13, 18:20
Bästa: Jag är genuint intresserad att läsa om andra människors tankar och allmänt (där jag enbart hänger nu för tiden) har en perfekt mix av personlig-opersonlighet där folk säger vad dom tycker, utan att ta det för långt som oftast sker på flashback. Därför älskar jag att hänga och läsa på allmänt, och ibland skriva lite egna inlägg.
Sämsta: Jag kan ibland fastna i en loop och sitta och uppdatera sidan i väntan på nya bra inlägg, istället för att ta en paus och komma tillbaks 6h senare eller så.
+1, förutom att jag läser en hel del i träningsdelen av forumet. Vi får se hur det ser ut om några år :D
Bästa: Jag träffade min sambo och blivande make här :)
VoDaresVins
2013-09-13, 18:49
Bästa: Följa med på kollo hjälper till att hålla igång glöddn för träningen. Även perfekt för motivation att ta tag i saker igen när jag haft uppehåll.
Sämst: Tiden som för så många andra.
Bästa: Jag träffade min sambo och blivande make här :)Svårslaget. :)
Först tänkte jag säga att det inte kommit något gott eller ont ur det, men kom snabbt på att jag fått en hel del vänner som i allra högsta grad påverkat mitt liv och val jag har gjort.
Vad som är sämst vet jag inte då jag ser samma idioti på andra forum och utanför nätet också. Inget unikt för Kolozzeum.
Grattis :d
Svårslaget. :)
Ja jag tycker faktiskt det.
...om det inte finns några kolo-bäbisar då??
Röda Björnen
2013-09-13, 19:43
Den är svår att slå! Grattis!
Bästa: En bra plats för att få insikt i hur människor ser på träning ur olika sätt.
Sämsta: Det finns många sätt att träna och alla hatar varandra om de anser att man tränar fel.
MVH
Bästa är att jag har kunnat träna ganska smart från start tack vare all bra kunskap och hjälp som finns här. Utan kolo så hade jag aldrig börjat med styrkelyft vilket är en stor hobby för mig nu. Det är också väldigt intressant att läsa olika människors syn på olika saker. Både angående träning och allmänt.
Sämsta.
Vissa idioter gör ju så att man tappar tron på mänskligheten. JanOlson mfl. Det och att jag förbrukar alldeles för mycket tid här.
Andy.da.wohoo
2013-09-13, 20:15
Bästa: Tidsfördrivet, humorn, diskussionerna.
Sämsta: Kolozzeum har för mig en tendens att sabba självförtroendet på gymmet, då oavsett vad jag känner mig stolt över för styrka i något lyft, så blir det i bästa fall mediokert.
+1, oavsett hur stark du är så finns det alltid någon på kolozzeum som är yngre, tränat mindre som började på samma nivå som en själv och gått långt förbi redan. Eller det kan upplevas så iallafall.
+1, oavsett hur stark du är så finns det alltid någon på kolozzeum som är yngre, tränat mindre som började på samma nivå som en själv och gått långt förbi redan. Eller det kan upplevas så iallafall.
Fast sån är ju verkligheten. Bara att besöka ett riktigt gym så märker man fort vad som är bra. Men det är klart att om man samlar eliten av tränande på ett forum så framstår ens egna meriter som ganska medelmåttiga.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
sämsta, tagit alldeles för mycket dötid ifrån mig som jag kanske möjligen lagt på något produktivt ifall kolozzeum inte fanns, men den chansen känns avlägsen.
Det bästa lär väl ha varit ett gott garv eller liknande någon gång.
Bästa: Lärt mig mycket om träning och kost
Sämsta: Inget som har påverkat mig negativt
Bästa: Vet knappt vart jag ska börja. *cupid* Kolo har förbättrat mitt liv på överdrivet många plan! *hug*
Sämsta: Dumsurfet. När man har pms, saker som behöver göras - och kör dumsurfsroid istället.
Ignatius72
2013-09-14, 09:21
Bästa, ett bra tidsfördriv.
Sämsta, ett bra tidsfördriv.
Arne Persson
2013-09-15, 07:01
Bästa: Att tjafsa med pez.... :d Skämt åsido, det är den oerhörda och spridda kompetensen på det detta forum samt den imponerande uppstyrningen av moderatorerna som gör ett jävla hästjobb i det avseendet. Utan uppstyrningen hade säkert Kolo varit död idag.
Sämsta: Kolo är en jävla tidstjuv! :)
Bästa:
-Oändligt med visdom om träning, kost och vad som är opti i allmänhet.
-Oändligt med hånskratt/njutbar indignation åt oändlig idioti i allmänt-delen.
-Oändligt med citat och referenser. Gud vad jag hade varit tråkig utan kolo-skämt att referera till.
-En rad av trevliga människor som blivit mer eller mindre centrala i mitt liv.
Sämsta:
-Att kolo inte är lika roligt när man bara går in och läser en gång i halvåret. Jag tror jag är evigt dömd att vara en föredetting på detta eminenta forum.
Bästa: Hjälpte mig något oerhört med att komma över min ätstörning, lärt mig mycket om kost och träning
Sämsta: Kan bli fast här någon timme per dag;)
gratefuldead
2014-01-28, 21:01
Bästa:
- Lärt mig oerhört mycket om träning och kost.
- Fått sjukt mycket motivation genom forumet, hade kanske inte tränat idag om det inte vore för kolo.
- Träffat många trevliga vänner och skapat fina bekantskaper genom/tack vare kolo.
Bästa: Tidsfördriv
Sämsta: Tidsfördriv
Andy.da.wohoo
2014-01-28, 22:14
Fast sån är ju verkligheten. Bara att besöka ett riktigt gym så märker man fort vad som är bra. Men det är klart att om man samlar eliten av tränande på ett forum så framstår ens egna meriter som ganska medelmåttiga.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Givetvis. Men skillnaden med ett gym och kolozzeum är att på gymmet ser man bara några killar och tjejer om tränar och är jäkligt starka utan att veta deras bakgrund. På kolozzeum kan det komma någon jämngammal som tränat en månad och bänkar/böjer/vadsom lika mycket som det man själv kämpat för ett par år och skriver "testade lite max idag. var inte så tungt kan nog köra lite bättre nästa vecka"
Då blir det lite knäckande att läsa på kolozzeum. Fast sen lär man sig att inte jämföra sin egen prestation med andra och inser vilka journaler som är intressanta och vilka man låter vara.
Diomedea exulans
2014-01-28, 22:22
Bästa: Jag älskar att skriva, och Kolozzeum är en plats där jag får utlopp för min skrivarlust.
Sämsta: Ibland har jag ångest över alla dumheter jag skriver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.