Visa fullständig version : Vilket träningsschema har gett dig bäst resultat?
Som Topic lyder har du ett eget schema eller följer du något beprövat?
Hur många dagar/vecka samt 1 eller 2 genomkörning av varje muskel vad har funkat för dig?
Är nämligen lite velig vad man ska köra på för schema.
Mvh
Hur länge har du tränat och vad är ditt mål?
aronohman
2013-09-12, 20:47
Hur länge har du tränat och vad är ditt mål?
+1
Har kört för de mesta en gång i veckan per muskelgrupp. Men kör nu två gånger på de mesta :)
Jag har tränat från och till många år men dom senaste 2 har varit mera strukturerade efter schema och god kosthållning.
Tränar idag 2 Halvkroppspass samt 1 helkropp med fotboll 2 ggr på det.
Har väl egentligen inga större mål utan bara vara vältränad inget tävlande eller liknande.
Är mest nojig över vad för schema man ska följa samt om man ska köra igenom alla muskelgrupper 1 gång per vecka kontra 2.
Mvh
+1
Har kört för de mesta en gång i veckan per muskelgrupp. Men kör nu två gånger på de mesta :)
Vad tycker du blivit den största skillnaden gentemot 1 gång i veckan?
Jag har tränat från och till många år men dom senaste 2 har varit mera strukturerade efter schema och god kosthållning.
Tränar idag 2 Halvkroppspass samt 1 helkropp med fotboll 2 ggr på det.
Har väl egentligen inga större mål utan bara vara vältränad inget tävlande eller liknande.
Är mest nojig över vad för schema man ska följa samt om man ska köra igenom alla muskelgrupper 1 gång per vecka kontra 2.
Mvh
Välj ett nybörjarprogram klistrat på brädan.
maattee10
2013-09-13, 07:03
press, drag, ben, press, drag, ben, vila. så kör jag samt mitt egna schema som jag fixattill mig och min kompis. funkat hur bra som helst;)
Eftersom progression blir svårare och svårare ju längre man kommer kan en enskild person inte avgöra vilket program som har fungerat bäst eftersom du inte vet hur ett annat program hade fungerat på samma utvecklingsnivå.
Forzafurioso
2013-09-13, 10:31
Bill Starr 5x5 och helkroppspass 3x8-10 3 ggr i veckan med enbart basövningar.
NickeSthlm
2013-09-13, 10:37
Du behöver ju inte direkt hitta ett schema som du sedan strikt ska/måste hålla dig till resten av livet. Förändring är alltid positivt..
Själv har jag kört 2 olika versioner av 3-split där jag i ena schemat körde synergi och i det andra schemat körde anatagonister i samma pass. Har tidigare kört helkroppspass och kör det nu igen.
Det jag kände när jag körde antagonister var att muskel fick träning lite oftare då jag t.ex. körde armar och axlar samma dag för att sedan köra rygg/bröst nästa och då kopplades biceps, triceps och axlar in igen..
Körde ju även synergister, t.ex. rygg/biceps samma pass och bröst/triceps i nästa.. Detta gjorde att jag kände hur musklerna var mer slutkörda efter passet men å andra sidan blev det då bara 1 pass per vecka..
Kör nu helkropp. Färre set och övningar per muskelgrupp per pass men kör igenom kroppen 2-3 gånger i veckan..
Dessa tre olika träningssätt passar mig utmärkt och jag ser till att alternera mellan dessa. Det positiva är att jag kan anpassa min träning efter hur det ser ut för mig i övrigt med tid och liknande och min träning blir aldrig enformig. Har tagit hjälp av Kolo för att förbättra passen och har en del medlemmar att tacka..
Ska väl sägas att jag är allt annat än ett muskelberg. Är mer ute efter en tränad idrottskropp. Spelar innebandy 2-3 gånger i veckan och är inte ute efter att stå på scenen..
Tackar för alla svar!
Fotbollssäsongen närmar sig sitt slut och över vintern ska jag nog gå tillbaka till att köra igenom alla muskler 1 gång iveckan tungt och köra Cardio på vilodagarna!
Mvh
ChrisDEFC
2013-09-13, 16:21
sl 5x5.
+1
Crippa90
2013-09-13, 19:46
Low volume training system V.1 (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.