Visa fullständig version : Hundmat, kattmat... studentmat?
Jag är en halvfattig student som söker en hyfsat näringsrik och inte allt för dyr lunch, eventuellt middag, att ha med under dagen. Det är en stor fördel om maten inte behöver förvaras kallt, och om den inte heller behöver värmas. Observera att jag inte styrketränar för tillfället.
Den senaste veckan har jag levt på följande:
Frukost: En portion havregrynsgröt, två kokta ägg, 2-3 dl svartögda bönor. Ibland en avocado.
Mellanmål: En banan.
Lunch/Middag: En skiva grovt solrosfröbröd, 1 dl havregryn (torrt), 1 dl kokosflingor, 0.5 dl av följande: hasselnötter, mandlar, pumpakärnor, paranötter.
Kvällsmat: Två morötter och ett päron/äpple. Ibland en burk makrill i tomatsås och en näve broccoli.
Är det någonting som fattas, eller är det bara att köra på? Jag misstänker att jag kanske får i mig lite för mycket fett, då min avföring är gul och fet... men det är ju så smidigt med nötter!
watertouch
2013-09-11, 22:43
Ris och inälvsmat.
Linjedomarn
2013-09-12, 15:27
Köp stora kvantiteter ut av det som är billigt just då på affären. T.ex blandfärs, kyckling, lax och på det köper du stora säckar med ris, pasta och potatis sen är det bara laga och stoppa in i matlådor. En matlåda klarar sig en dag i ryggsäcken och om du inte kan värma så gör t.ex pastasallad med kyckling eller tonfisk.
Det är en stor fördel om maten inte behöver förvaras kallt
Att köpa ordentlig mat i stora kvantiteter och frysa in är nog det bästa rådet jag kan ge dig. Slå till när fläskfilén/fläskfärsen kostar 30 kronor kilot och potatisen/riset/pastan 3 t ex. Där har du en god måltid för en tia, ev lite mer om du vill ha någon sås till också.
nudlar, havregryn, vassleprotein, mjölk, omega-3 och multivitamineraltillskott
där har du det :thumbup:
har själv ätit 1480kcal nudlar idag, två stora chipsskålar med havre+vassle+lättmjölk. 2 omega-3 tabs och 1 multivitamineral
livin' the dream