handdator

Visa fullständig version : Snabba tankar kring upplägg för helkroppsträning

NickeSthlm
2013-09-11, 12:48
Skulle behöva snabba tankar kring nedanstående upplägg.
Jag har tidigare tagit er hjälp för att kunna hitta ett vettigt upplägg för mig. Tränar hemma och kör normalt en 3-split, skrev mer om det här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203542

Saken är den att jag kommit in i en period där träningen fått stryka lite på foten. Spelar innebandy 2-3 gånger i veckan, lilltjejen hemma har varit sjuk och sambon har dragits med dålig rygg vilket gjort att jag fått lägga mer tid på hemmafix och barn samt att lilltjejen sover dåligt på nätterna så jag är sjuuuukt trött.

Känner att jag snabbt måste hitta ett upplägg som gör att jag kan köra igenom kroppen även om det ibland bara skulle bli 1-2 gånger per vecka.. Säger inte att det är optimalt men bättre än inget alls. Just nu kommer jag inte åt 3 träningspass i veckan, skulle jag göra det får det vara bonus.

Nedanstående bör ta mig ca 45 minuter att genomföra..

Squats (2x10)
Military press (2x10)
Upright row (2x10)
Deadlifts (2x10)
Dumbbell bench press (2x10)
Barbell curl (2x10)
Two arm seated tricep extension (2x10)
Crunch (weighted) (2x15-20)

Känns det som ett vettigt upplägg? Borde jag ta bort barbell curl + tricep extension och istället lägga fler set på andra övningar alternativt lyfta in någon extra övning på t.ex. rygg, axlar eller bröst som ändå kan koppla in biceps och triceps?

Skulle tro att jag behöver använda detta upplägg 4-8 veckor, känner ändå att jag vill kunna träna igenom kroppen så bra som möjligt under denna period så att jag inte tappar träningen helt..

r1kkie
2013-09-11, 13:18
Du har bara Marklyft som ryggövning och det tycker jag är för klent.

Lägg in stångrodd + chins och ta bort drag till hakan.

NickeSthlm
2013-09-11, 13:48
Tack för svar. Byter ut drag till hakan mot skivstångsrodd.

Tränar hemma och har tyvärr inte möjlighet att köra chins :/