handdator

Visa fullständig version : Jag har inte symmetriska bröst

DentoN
2013-09-09, 20:24
Jag vet att ingenting i kroppen är symmetriskt men jag stör mig väldigt mycket på mina bröstmuskler. Jag har frågat min mamma,pappa och min syster om dem såg stora skillnader på mina bröstmuskler. Min farsa är längre än mig så han sa att han inte såg så stora skillnader. Han hade en rak vinkel på brösten men min syster och morsa är kortare än mig och dem verkade se ganska stora skillnader. Dem sa att min vänstra bröstmuskel sitter fast vid kroppen och har en bra hållning och den fyller hela sin halva bröstkorg. Medans dem sa att min högra var lite hängig och inte fyllde hela sin halva bröstkorg. Så jag undrar finns det övningar för att träna exakt mittpunkten av brösten?

Röda Björnen
2013-09-09, 20:45
Övningar som stressar dina bröstmuskler tränar dina bröstmuskler. Flies för att isolera bröstmuskeln kan vara en ide men fortsätt träna så fixar det sig, som sagt och som du vet är kroppen inte symmetrisk!

MVH

DentoN
2013-09-09, 20:48
Övningar som stressar dina bröstmuskler tränar dina bröstmuskler. Flies för att isolera bröstmuskeln kan vara en ide men fortsätt träna så fixar det sig, som sagt och som du vet är kroppen inte symmetrisk!

MVH

Ska jag köra flyes på cable eller ska jag köra med hantlar på en bänk? Själv så föredrar jag cable chest flyes då jag aldrig har testat köra med hantlar

r1kkie
2013-09-09, 21:23
Ska jag köra flyes på cable eller ska jag köra med hantlar på en bänk? Själv så föredrar jag cable chest flyes då jag aldrig har testat köra med hantlar

Samma rörelse, kör det som du tycker är bäst.

Simon95
2013-09-10, 09:40
Pressar du jämnt? Tidigare kom jag alltid upp med höger först i bänkpressen och de ledde till att de växte olika. Sen jag fixade tekniken så har det blivit mycket bättre. :)

DrViolet
2013-09-10, 17:29
Har du ingen bild för för att få lite mer input?

DentoN
2013-09-11, 21:03
Pressar du jämnt? Tidigare kom jag alltid upp med höger först i bänkpressen och de ledde till att de växte olika. Sen jag fixade tekniken så har det blivit mycket bättre. :)

Pressar varje bröst träning. Kanske ska kolla tekniken om jag kör rätt. Och alltid när jag får träningsvärk blir det alltid övre och yttre bröst på den högra. Tränings värken kommer aldrig liksom mot mitten av brösten

Latissimus Dorsi
2013-09-11, 21:04
Alla tycker alltid att de själva är helt förjävla snea, men ingen åskådare håller med.

DentoN
2013-09-11, 21:06
Har du ingen bild för för att få lite mer input?

Har tyvärr ingen riktig bra kamera just nu

DentoN
2013-09-11, 21:09
Alla tycker alltid att de själva är helt förjävla snea, men ingen åskådare håller med.

Hur kan det komma sig att många av familjen plus några kompisar har och lagt märke till det
Dock så är det ingenting dem har märkt utan jag har alltid ställt dem frågan "Ser mina bröstmuskler lika stora ut" då kommer exakt samma svar från alla "Den vänstra är lite större"

PwoMannen
2013-09-11, 21:27
Du skulle inte kunna tänka dig att posta bild? Lider nämligen av samma problem :/

Victuhh
2013-09-12, 11:19
Placeboeffekt. Sluta stå och råstirra i spegeln efter småskit, finns det någon som är riktigt nöjd med sin kropp??

Röda Björnen
2013-09-12, 12:18
Placeboeffekt. Sluta stå och råstirra i spegeln efter småskit, finns det någon som är riktigt nöjd med sin kropp??

+1

Krävs inte att säga mer, vem i hela friden bryr sig (inklusive dig) om ditt ena bröst är snett. Det är detaljonani och är väldigt oväsentligt i slutändan!

TheOne1994
2013-09-12, 12:19
+1

krävs inte att säga mer, vem i hela friden bryr sig (inklusive dig) om ditt ena bröst är snett. Det är detaljonani och är väldigt oväsentligt i slutändan!

+2