handdator

Visa fullständig version : Göra något kul i Linköping som tack

nissepelle
2013-09-07, 12:51
Gled på ett bananskal in på en utbildning i Linköping i sista sekunden. En jättesnäll och go fadder lät(låter) mig bo hos henne, utan att ens träffat mig innan, men om några dagar flyttar jag vidare till mitt eget ställe.

Jag har erbjudit mig att pröjsa typ hyra eller så, men det vill hon inte ha. Därför tänker jag att jag hittar på nån kul grej istället där jag bjuder. Kan dock inte alls Linköping så nu behöver jag tips från kolo! Kostnad max typ 500kr eller så där!

Jag har tänkt i banor kring å dra ut å käka eller nåt, men det är så mycket middagar och sittningar ändå att det vore kul med något annat!

heraso
2013-09-07, 15:55
Ge henne ett presentkort på bio, schysst vardagslyx för en student. :)

z_bumbi
2013-09-07, 16:03
Kolla om det forfarande går att hyra kajaker i ån (jag tror det är/var en kanotförening som ligger bakom?), käka sedan våfflor i trähuset bortom Drottningbron (det sitter en svart tavla vid borte änden av drottningbron på höger sida och om man kommer från stan men jag har helt glömt vad stället heter). Turistinfo mellan Claesohlsson och St-Lars kyrka vet nog mer och har kanske också andra tips.
Käka glass i beldeveren har nog många studenter redan gjort men trädgårdsföreningen i höstskrud är inte samma sak som vår och sommar och du får själv en överblick över centrum.

Eller the kollo way, kör ett böjpass.

Scratch89
2013-09-07, 16:20
Herr Å,
kan du inte bara förföra henne i all enkelhet?

Mvh

nissepelle
2013-09-08, 18:52
Haha, det handlar inte om något försökt till förförelse, vill bara hitta på någon rolig grej med henne som tack! Viktigt dock att det inte känns som en dejt, det skulle bli awkward. Så paddla kanot i solnedgången etc går nog bort.. :/ Dock ska jag minnas det förslaget till ett lämpligare tillfälle ;)