Visa fullständig version : Stort kaloriunderskott vs lagom kaloriunderskott
Det sägs ju att ju större kaloriunderskott man har ju snabbare går man ner i vikt. Men hur är det när kroppen går på sparlåga pga för stort kaloriunderskott? Då sparar ju kroppen på fettet istället, eller? Någon som har erfarenhet från bägge delar och kan säga vad som funkar bäst?
Vet att dom flesta förespråkar långsam viktnedgång men när man har gått upp några extrakilon på rätt kort tid så är det rätt drygt och behöva vänta längre tid på att dom ska försvinna! *gah!*
Sparlåga är ganska en mytgrej.Du måste vara extrem för att komma in i nånslags sparlåge läge
Jag har dåligt tålamod och har lärt mig den hårda vägen hur jag reagerar på en lång tid med underskott. Därför är jag nu en sån som går all in då det väl är diet. Ca 1500 kcal underskott med majoriteten protein, sen grönsaker och lite snabba kolhydrater efter träning är min melodi. Har än så länge inte gått bakåt i gymmet under någon diet med ett sådant upplägg. Att se framsteg i princip varje dag är för mig väldigt motiverande =)
Är tävlinghård målet bör man däremot inte stressa, framförallt inte mot slutet.
Jag har dåligt tålamod och har lärt mig den hårda vägen hur jag reagerar på en lång tid med underskott. Därför är jag nu en sån som går all in då det väl är diet. Ca 1500 kcal underskott med majoriteten protein, sen grönsaker och lite snabba kolhydrater efter träning är min melodi. Har än så länge inte gått bakåt i gymmet under någon diet med ett sådant upplägg. Att se framsteg i princip varje dag är för mig väldigt motiverande =)
Nu så får du hela kolo emot dej.Förbjudet att hålla mer än -500....Jag skulle aldrig ha tålamodet att ligga på ett sånt litet underskott och vänta månader på resultat
OJ! 1500 kaloriers underskott är rätt mycket. Men jag håller med. Dom gånger jag har gått ner har jag föredragit att gå ner i snabbare takt då jag inte har så stort tålamod. Om du har ett underskott på 1500 kalorier, hur mycket äter du då? eller tränar du cardio?
Nu så får du hela kolo emot dej.Förbjudet att hålla mer än -500....Jag skulle aldrig ha tålamodet att ligga på ett sånt litet underskott och vänta månader på resultat
Nej jag håller med. Har inte heller tålamodet att ligga på -500 även fast det egentligen är bäst och hälsosammast.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.