Visa fullständig version : Nyttigt fredagsmys? Tips tack!
Så är det fredag igen, och familjen kommer sitta och moffa i sig läsk, chips, godis och säkerligen massa andra godsaker. Det vore intressant att få reda på er andras 'nyttiga' godsaker som plockas fram som alternativ.
Jag tänker mig kvarg + färska hallon/blåbär, selleri/gurkstavar med dip (alternativ till gräddfil?). Har inte tänkt på macros direkt utan med bara kalorisnålt men ändå gott helt enkelt. Vad mer?
knuckles
2013-09-06, 14:53
Proteinfluff med bärr
Lättglass lr vanliga godsaker i lagom mängd.Orka hålla på med nå fitness/blogg/instagram fredags trams med nyttig gotta som det kallas.Då kan man heldre än god mat
Nötter i begränsad mängd. (Nyttiga men är du kaloriräknare så drar det snabbt iväg.. )
Sen är ju bär underbart. En skål hallon slår allt! Då är det bara trycka i sig!
Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta
allt.
bara räkna och ha en budget ;)
Det är bara ett jäkla påhitt från OLW.
Ät vad du vill.
Landström
2013-09-06, 18:07
Jag äter 1-1½ paket lättglass med chokladsås och drygt 100 g popcorn 5-7 kvällar i veckan. Även under deff.
Inga konstigheter.
popcorn+honung+salt
http://www.svd.se/mat-och-vin/popcorn-ar-nyttigare-an-gronsaker_6959665.svd
popcorn+honung+salt
http://www.svd.se/mat-och-vin/popcorn-ar-nyttigare-an-gronsaker_6959665.svd
testat kola popcorn?
nice.
byt honungen mot ljus sirap någon gång. gott =)
i liten mängd hah =)
Det är bara ett jäkla påhitt från OLW.
Ät vad du vill.
Men erkänn, det är en mycket smart affärsidé av OLW att hitta på en ny "gotte-dag"... Sen att skapa en 'catchig' reklamlåt som fastnar i allas huvuden så man kommer ihåg, smart... smart.
Men erkänn, det är en mycket smart affärsidé av OLW att hitta på en ny "gotte-dag"... Sen att skapa en 'catchig' reklamlåt som fastnar i allas huvuden så man kommer ihåg, smart... smart.
Ja verkligen!
fast just fredagsmys har ju alltid varit en familjekväll, då ungarna blir lediga från skolan föräldrarna lediga från jobbet .
och kan umgås på fredagskvällen äta tacos ihop,käka godis /chips...vad man nu gillar... och lyxa lite med familjen och prata om veckan och kanske kolla på någon film eller spela sällskapspel =)
Barb Wire
2013-09-06, 22:15
Röd paprika och körsbärs tomater funkar perfekt för mig :) tycker de är som godis att sitta o trycka i sig. Annars är ju fläsksvål gott med och är bra dessutom
Detta är Nettos variant kostar 12kronor för 150gram :) extremt billig protein källa dessutom. 105gram protein för 12kr är svårt att slå
näringsvärde per 100 gram
2150 kj/ 510 kcal
protein 70 gram
kolhydrater 0 gram
fett 26 gram
Salt 3 gram
StarkaUlf
2013-09-06, 22:21
Röd paprika och körsbärs tomater funkar perfekt för mig :) tycker de är som godis att sitta o trycka i sig. Annars är ju fläsksvål gott med och är bra dessutom
Detta är Nettos variant kostar 12kronor för 150gram :) extremt billig protein källa dessutom. 105gram protein för 12kr är svårt att slå
näringsvärde per 100 gram
2150 kj/ 510 kcal
protein 70 gram
kolhydrater 0 gram
fett 26 gram
Salt 3 gram
Definiera "bra" med fläsksvålen.
Till största del värdelöst proteinkvalité, då det är hög andel kollagen (gelatin)
Mastodntflmsmats
2013-09-06, 23:54
Grönsaksdipp med kvarg och morötter och gurka. Annars e ju en favoriterna ostkaka eller keso med fun light :)
Chokladsås på 10-15g kakao, 30-35g whey - helst chokladsmak - och yttepyttelite vatten för att få det att mixa ihop sig. Asgod chokladsås. Servera med lättglass eller frozen yoghurt.
Chokladbollar, käkar jag typ varje gång jag blir sötsugen.
25 g havregryn
50 g keso
2-3 tsk cankao chokladpulver
12-15 g casein med chokladsmak
pulverkaffe blandat med vatten och mjölk, typ 0.4 dl
Icas stevia strö 30-40 g
Blanda ihop allt och häll på kaffet och rör runt tills det blir en smet, sedan bara rulla bollar och doppa i kokosflingor eller nåt annat gött :)
Blir ca 180 kcal har jag för mig, runt 20 g protein och 16 g kolhydrater.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.