philiphermansson
2013-09-06, 11:53
Tjenare!
Tänkte dra lite korta fakta om mig.
Jag är 20 år gammal, hade en rejäl viktnedgång förra året juni-september, under denna period förlorade jag 35 kilo, så jag hamnade på en vikt på 65 kilo, därefter ville jag bygga upp mig och har tränat på en mer seriös nivå i lite drygt 1 år nu.
Jag har inte som mål att bli bodybuilder, utan snarare åt fitness hållet, etc en kropp som Zyzz.
Nuvarande stats:
Mark 180kg 4 reps
Bänk 120 2-4 reps
knäböj, 100 4-6 reps
Benen har alltid varit min svagaste punkt, tills i Juni detta året då vändpunkten kom och jag äntligen kunde börja lassa på vikt och att de börjat växa.
Hur som helst, till matschemat.
Mål 1 : 6 kokade ägg, ca 150 gram havregryn och en protein shake.
Mål 2 : 300 gram kyckling bröst, kokad broccoli och 2 dl råris (brown rice)
Mål 3 : 2 burkar tonfisk i vatten med spinatlöv och fullkornspasta.
Ca 2 timmar efter mål 3 så tränar jag, och intar mål 4 tillsammans med en proteinshake.
Mål 4 : 150-200 gram stekt köttfärs med lite grönsaker vid sidan av.
mål 5: 200 gram kyckling med lite brysselkål vid sidan av.
Mål 6 : äggröra med 4 hela ägg och lite skinka.
mål 7: 250 gram lättkvarg 10-15 minuter innan läggdags.
Väger i dagsläget 75 kilo och är relativt rippad, lagt på mig ganska mycket vätska de senaste två månaderna därav byter jag kostschema istället för att tömma mig på vätska!
Synpunkter och förbättringar hade varit väldigt uppskattat!
Tänkte dra lite korta fakta om mig.
Jag är 20 år gammal, hade en rejäl viktnedgång förra året juni-september, under denna period förlorade jag 35 kilo, så jag hamnade på en vikt på 65 kilo, därefter ville jag bygga upp mig och har tränat på en mer seriös nivå i lite drygt 1 år nu.
Jag har inte som mål att bli bodybuilder, utan snarare åt fitness hållet, etc en kropp som Zyzz.
Nuvarande stats:
Mark 180kg 4 reps
Bänk 120 2-4 reps
knäböj, 100 4-6 reps
Benen har alltid varit min svagaste punkt, tills i Juni detta året då vändpunkten kom och jag äntligen kunde börja lassa på vikt och att de börjat växa.
Hur som helst, till matschemat.
Mål 1 : 6 kokade ägg, ca 150 gram havregryn och en protein shake.
Mål 2 : 300 gram kyckling bröst, kokad broccoli och 2 dl råris (brown rice)
Mål 3 : 2 burkar tonfisk i vatten med spinatlöv och fullkornspasta.
Ca 2 timmar efter mål 3 så tränar jag, och intar mål 4 tillsammans med en proteinshake.
Mål 4 : 150-200 gram stekt köttfärs med lite grönsaker vid sidan av.
mål 5: 200 gram kyckling med lite brysselkål vid sidan av.
Mål 6 : äggröra med 4 hela ägg och lite skinka.
mål 7: 250 gram lättkvarg 10-15 minuter innan läggdags.
Väger i dagsläget 75 kilo och är relativt rippad, lagt på mig ganska mycket vätska de senaste två månaderna därav byter jag kostschema istället för att tömma mig på vätska!
Synpunkter och förbättringar hade varit väldigt uppskattat!