Visa fullständig version : proteinshake - måltidsersättning
maattee10
2013-09-05, 13:15
om man ska deffa, skulle det funka att gå på proteinshake diet? om man dricker 4-6dl proteinshake på ett dygn. samt att man tar en liten måltid med husmanskost ca 1000kcal. eller är det på något sätt farligt för kroppen?
6dl
kcal: 876
Protein: 168g
Kolhydrater: 9g
Fett: 18g
Det är väl i största del vitaminer och mineraler som det kan bli dåligt med. De är viktigare än man tror.
Det är fullt möjligt att deffa sådär, kanske inte så kul. Var en kille på bodybuilding.com som hade ett linkande upplägg, du kan ta dig en titt.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=112998331&p=267205351#post267205351
maattee10
2013-09-05, 13:56
Det är väl i största del vitaminer och mineraler som det kan bli dåligt med. De är viktigare än man tror.
finns det inga multivitamin tabletter?
finns det inga multivitamin tabletter?
Vågar inte uttala mig alltför friskt om multivitaminer men tror nog det är bäst att få micronutrienter från mat de förekommer naturligt i.
Styr upp det ordentligt med t ex Ola Wallengrens VLCD. Se tråd här någonstans.
om man ska deffa, skulle det funka att gå på proteinshake diet? om man dricker 4-6dl proteinshake på ett dygn. samt att man tar en liten måltid med husmanskost ca 1000kcal. eller är det på något sätt farligt för kroppen?
6dl
kcal: 876
Protein: 168g
Kolhydrater: 9g
Fett: 18g
Farligt är det inte om du får i dig alla vitaminer, mineraler, osv osv...
Men skulle inte säga att det är särskilt klokt heller...
Tänk på att det är extremt svårt att sänka från ~1800kcal när du nått en punkt där du inte går ner mer. men nu väger du ju ganska mycket(?) så du kanske ligger på balans, ja över 3000kcal i alla fall, såförstår inte varför?
Vad är syftet? Deff betyder ju faktiskt definera musklerna och du kommer förmodligen tappa en del muskler om du skall göra detta under en längre tid.
maattee10
2013-09-05, 19:28
Jo jag har kört en diet dom funkar för mig. Det är att äta allt förutom utnyttigt helt enkelt. Fast med mindre portioner. Jag har minskat ca 20cm på ett år, så de har funlat bra tycker ja. Men nu har jag tappat styrka i mark och böj. Men jag får väll helt enkelt acceptera det gdnom en viktnedgång:/ ibörjan ökade ja hela tiden, men det var ju förmodligen för att jag var nybörjare
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.