Visa fullständig version : Sitter ni ner eller står ni upp då ni ska rasta kobran?
knuckles
2013-09-04, 12:01
För mig beror det på. Om jag lyssnar på musik eller läser något så sitter jag ner och använder mobilen, så det beror oftast på.
TheOne1994
2013-09-04, 12:04
samma som dej knuckles, beror på..hur trött jag är i benen :)
Holmeros
2013-09-04, 12:10
Jag sitter i princip alltid hemma, om jag inte är stressad. Eller har jeans på mig, jävla meck. Då hängs han ut bara.
Hos andra människor/på jobb/offentliga toaletter etc så står jag allt som oftast.
Det är lite olika, han brukar tala om för mig hur han vill ha det. :D
Oftast ståendes, men ibland kan det vara skönt att slappna av lite extra
jflycore
2013-09-04, 13:01
Beror på, tid på dygnet, och platsen.
Hemma står jag ibland, det är ändå jag som måste städa. Borta hos andra skulle det aldrig falla mig in att stå.
gratefuldead
2013-09-04, 13:06
Vad menar du, när vi runkar?
Vad menar du, när vi runkar?
Jag gillar dig :)
TheOne1994
2013-09-04, 13:10
Hemma står jag ibland, det är ändå jag som måste städa. Borta hos andra skulle det aldrig falla mig in att stå.
vadå ? skvätter du så mkt ? Har du verkligen fällt ut kikarsiktet :)
vadå ? skvätter du så mkt ? Har du verkligen fällt ut kikarsiktet :)
Även när du prickar mitt i så bildas den en härlig urinaerosol. Så det handlar inte om att kissa på golvet.
knuckles
2013-09-04, 13:39
Även när du prickar mitt i så bildas den en härlig urinaerosol. Så det handlar inte om att kissa på golvet.
Japp. Om man har ett sådant ställ med toapappersrullar så skvättar det små droppar av urin på det.
sitter ner då det är sån kraft i den att den är svår att hålla ens med dubbelfattning
sitter ner då det är sån kraft i den att den är svår att hålla ens med dubbelfattning
Inte lätt med pincettgrepp ;)
TheOne1994
2013-09-04, 13:43
sprutar den vitt kiss eller gult kiss ? dubbelfattningen är till för vitt :)
Problemet med att sitta ner när man har stor röv och/ eller stor *** är att den liksom landar på toaringen om man sitter ned. Ni får själva välja om ni vill tolka det bak- eller framtungt.
Själv undviker jag att sitta för att det är så jobbigt att få halva pungen badad varenda gång.
Själv undviker jag att sitta för att det är så jobbigt att få halva pungen badad varenda gång.
öh det är stopp i din toa
Står av bekvämlighet då jag inte har några problem med stänk, spill eller riktning.
öh det är stopp i din toa
När jag sätter mig täpper pungen till toaletten ja. /hurril
Överallt utom hemma pinkar jag i handfatet med rinnande vatten för att
undvika stänk på byxorna.
Sitta ner skulle aldrig falla mej in! :MrT:
remindme
2013-09-04, 14:12
Hemma och hos vänner sitter jag ner. Offentliga toaletter står jag upp.
MasterChief
2013-09-04, 14:16
Problemet med att sitta är att jag tycker inte blåsan töms riktigt lika bra. Sen såklart som alla andra, den är helt enkelt för maffig för att det ska gå att sitta ordentligt.
Problemet med att sitta ner när man har stor röv och/ eller stor *** är att den liksom landar på toaringen om man sitter ned. Ni får själva välja om ni vill tolka det bak- eller framtungt.
Det finns en lösning för din tunga stjärt. Toaletten Great John:
http://2.bp.blogspot.com/_0X1ggm5ZqsA/TL7yLtCSegI/AAAAAAAAI_Q/jx_n64HRUV8/s1600/great_john.jpg
Ringer och beställer direkt!
MasterChief
2013-09-04, 14:17
Efter sista minuternas googlande känner jag ett behov av att tömma internethistoriken på min jobbdator.
Sitter hemma, står borta. När jag är borta kissar jag alltid mitt i vattnet för att det ska höras / visa dominans.
Efter sista minuternas googlande känner jag ett behov av att tömma internethistoriken på min jobbdator.
Inte som att den var rumsren innan =)
Chilla mamma
2013-09-04, 14:26
Sitter när jag är hemma. Står när jag är ute.
Stå och dra i den fule? Tveksamt.
Latissimus Dorsi
2013-09-04, 14:57
Tuffa män står.
Tills nu så var jag lyckligt ovetande om att det fanns män som satt ner och urinerade, då det verkar ytterst peverst. Tanken på att ni medvetet rör toalettstolens insida med era penisar får mig att klökas.
Jaha, vi pratar om det.
Står såklart. Känns bara mesigt som fan att sitta ner som kille.
filmjölk
2013-09-04, 15:01
Jag står nästan alltid. Jag är rätt omanlig, så en sådan sak som att stå och kissa vill jag helst inte släppa på, då kanske jag vaknar upp som en riktig kvinna en dag.
Jag står 9/10 gånger. På morgonen så blir det ståendes med en hand på väggen för att hålla mig uppe.
Jag står 9/10 gånger. På morgonen så blir det ståendes med en hand på väggen för att hålla mig uppe.
Så här?
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110120051926/uncyclopedia/images/thumb/a/a0/Wallenda.gif/130px-Wallenda.gif
Ni som sitter ner, har ni blivit uppfostrade så eller är det något ni började med när ni var äldre?
http://www.sexhax.com/images/5.gif
Mer så här. No hands like a baws.
Sitter.
Mycket skönare och mycket fräschare.
Skulle behöva ha 20cm+ i slakt tillstånd för att riskera att slå i porslinet på min toastol iaf.
Sitter.
Skulle behöva ha 20cm+ i slakt tillstånd för att riskera att slå i porslinet på min toastol iaf.
Har inte alla koloiter det :confused:
knuckles
2013-09-04, 15:27
Man är inte alfa om man inte har minst 20+.
Sitter.
Med en vanlig sousseröv kanske. Min bourgarröv kräver sitt utrymme...
filmjölk
2013-09-04, 15:54
På kolozzeum har vi alla små penisar, vem behöver stor kewk när man har stora biceps? Du tänker på Flashback. Där har alla enorma penisar (och små biceps)
Trodde också onani menades.
Det varierar. Står man upp kan man ju ibland ha dubbelstråle, eller kraftigt felkalibrerat sikte. Sitter man ner kan infallsvinkeln bli för kraftig så att det stänker upp på låren och toasitsen (under och/eller över). Dessutom så måste man ofta göra en extra tömning när man reser sig upp (i en good morning-liknande ställning) för att trycket i perineum minskar så att det sista kommer ut. Jag skyller på fet röv jag också :P
För mig är det nog ca 50/50 beroende på humör och situation.
hahavaffan
2013-09-04, 16:08
Seriöst, att "rasta kobran" är väl ändå detsamma som att runka? Eller är det i vanlig ordning fel på oss skåningar?
Men anyhow, jag sittpissar oftast hemma. Med rätt sitt-teknik undviks såväl pung- och kükdopp som lårstänk. Är man över 150cm lång eller inte är utrustad med 40+cm så är det ju helt omöjligt att inte stänka vid vissa av dagens piss-sessioner. Borta blir det ståpiss p.g.a. att man inte vet vad som försiggått på ringen tidigare.
Trodde också onani menades.
"Rasta kobran" enligt min förståelse är just det.
TS, du har felat.
Rasta kobran har alltid varit samma sak som att slå en sjua.
knuckles
2013-09-04, 16:22
Jag har då alltid uppfattat det som att man ska urinera. "Jag ska gå och rasta kobran grabbar".
http://www.folkmun.se/definition/Rasta+kobran
Definition: Kissa.
hahavaffan
2013-09-04, 16:25
Det var som fan. Jag som brukar kalla det för att strypa en neger. nej det gör jag inte
Det är väl för tusan nummer två.
Aja, då är det väl så. Det känns jobbigt att få sin världsbild ru(n)ckad men en kommer nog över det.
När jag sätter mig täpper pungen till toaletten ja. /hurril
Dags att tömma...
Det är väl för tusan nummer två.
Aja, då är det väl så. Det känns jobbigt att få sin världsbild ru(n)ckad men en kommer nog över det.
Fast står eller sitter du när du kommer? Kanske övrigt?
Spännande att du vill veta det.
Det varierar beroende på tillgång på dator och övrig logistik.
Spikmattan
2013-09-04, 16:54
Jag sitter i princip alltid hemma, om jag inte är stressad. Eller har jeans på mig, jävla meck. Då hängs han ut bara.
Hos andra människor/på jobb/offentliga toaletter etc så står jag allt som oftast.
Den här tråden var så mycket roligare när jag också missförstod vad "rasta kobran" var :D
Spännande att du vill veta det.
Det varierar beroende på tillgång på dator och övrig logistik.
Viktig statistik! :naughty:
Men alltså, det var ju du som trodde att tråden handlade om masturbationsvanor till att börja med. När du sedan börjar prata om att komma över saker i samma andetag som du gör en pun på ämnet handtralla så tyckte jag faktiskt att min fråga kändes helt logisk. :em:
Intressant! Jag missade hälften av det genialiska i min kommentar då "kommer" inte hade någon medveten baktanke.
Det är lungt, ingen skada skedd.
knuckles
2013-09-04, 17:09
Den här tråden var så mycket roligare när jag också missförstod vad "rasta kobran" var :D
Hahahaha.
forestgrove
2013-09-04, 17:20
Sitter ner så ofta som möjligt. Jag tycker att det är bekvämare och trycket i blåsan blir inte lika hårt. Det är dessutom lättare att krama ur och torka penis sittande.
Sitter ner så ofta som möjligt. Jag tycker att det är bekvämare och trycket i blåsan blir inte lika hårt. Det är dessutom lättare att krama ur och torka penis sittande.
Torkar du kuken med papper?
Sitta ner och torka av dasen, vad i hela?
Jag väntar på den andra tråden!
forestgrove
2013-09-04, 17:33
Torkar du kuken med papper?
Sitta ner och torka av dasen, vad i hela?
Varför inte? Jag tycker det är trevligt att slippa små droppar av urin i kalsingarna och en penis som luktar piss.
filmjölk
2013-09-04, 17:37
Varför inte? Jag tycker det är trevligt att slippa små droppar av urin i kalsingarna och en penis som luktar piss.
Man kan skaka av, krama ur och torka penisen stående med:) Droppar det ändå i kalsingarna får du nog kolla upp prostatan.
forestgrove
2013-09-04, 17:43
Man kan skaka av, krama ur och torka penisen stående med:) Droppar det ändå i kalsingarna får du nog kolla upp prostatan.
Yes men det är lättare sittandes tycker jag :)
Sitter där jag känner mig trygg. Hemma, jobbet, hotellrum. Står på offentliga
Doctor Snuggles
2013-09-04, 18:04
Det kan droppa med en frisk prostata också, om ens teknik är undermålig.
Det är mycket teknik när det kommer till att skaka ur den sure, for sure. Men något papper behöver man bestämt inte:
On the use of toilet paper for removing unwanted urin from the male penis, a meta-review:
..."There is currently no evidence of the need to use toilet paper to wipe off the male penis after urination. Future studies should try to pin-point why certain individuals feels there would be such a need."
Huldz: Du sitter där du känner dig ... "trygg"? Låter supermanligt.
forestgrove
2013-09-04, 18:25
Det är mycket teknik när det kommer till att skaka ur den sure, for sure. Men något papper behöver man bestämt inte:
On the use of toilet paper for removing unwanted urin from the male penis, a meta-review:
..."There is currently no evidence of the need to use toilet paper to wipe off the male penis after urination. Future studies should try to pin-point why certain individuals feels there would be such a need."
Haha okej. Kanske är min skak- & urkramningsteknik inte tillräckligt bra för att inte behöva använda något papper. Du menar att du lämnar toaletten med lika torr (eller naturligt fuktig) penis som innan urinering?
Nej, men man måste lära sig skaka ur den. Det kan ju komma så kallade efterdroppar (stort förtret), vilket måste undvikas till varje pris.
Att dra förhuden fram och tillbaka (ja, du vet) kan hjälpa med att få ut det sista. Skaka sedan lite till.
Ni som sitter ner, har ni blivit uppfostrade så eller är det något ni började med när ni var äldre?
Ja, fick 1kr varje gång om vi satt ner istället för stod upp. Men var nog dåligt med utbetalningen av det så känner mig lurad :(
forestgrove
2013-09-04, 19:00
Nej, men man måste lära sig skaka ur den. Det kan ju komma så kallade efterdroppar (stort förtret), vilket måste undvikas till varje pris.
Att dra förhuden fram och tillbaka (ja, du vet) kan hjälpa med att få ut det sista. Skaka sedan lite till.
Äh, orka skaka den torr. En bit papper funkar fint och min sambo uppskattar det mer.
filmjölk
2013-09-04, 19:05
Jag tror att det där med att försöka få män att sitta ner och kissa är en feministisk komplott. Svepskäl som bristande precision, eller att det skulle vara bättre för hälsan långsiktigt och liknande är bara för att dölja det faktum att sittkissande män är ett steg på vägen till att sudda ut allt som är manligt.
Har inget behov av att framstå som supermanlig. Där jag vet att det är hyfsat fräscht sitter jag, annars inte.
Doctor Snuggles
2013-09-04, 20:33
Har inget behov av att framstå som supermanlig. Där jag vet att det är hyfsat fräscht sitter jag, annars inte.
Är det därför du har en buttplug som avatar?
VoDaresVins
2013-09-04, 20:57
Står oftast. Egentligen kan det vara skönt att sitta när man stiger upp tidigt och är trött. Men kompisens brud skryter stolt med att hon lärt min kompis sitta och kissa så han får inte stå. Bara därför måste jag stå så ofta som möjligt och kissa, även hos dem. Hemma så det låter som en fontän i halva huset för att markera min plats. Hos kompisen siktar jag ändå på sidan för att hålla låg profil.
Finns det papper, no need to shake.
Aldrig tänkt tanken att killar/män sitter ner för att göra endast nr 1 innan jag läste dessa typer av trådar på kolo. Hur får man ens för sig nåt sådant? *screwy*:smash:
Hemma Gymmaren
2013-09-04, 21:09
Min lösning
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/561629_10151728382610910_975425151_n.png
knuckles
2013-09-04, 21:11
Haha nice. Din egen konstruktion? Är den portabel?
Aldrig tänkt tanken att killar/män sitter ner för att göra endast nr 1 innan jag läste dessa typer av trådar på kolo. Hur får man ens för sig nåt sådant? *screwy*:smash:
Klädnypa på k*ken när du skiter med andra ord! Eftersom det var så sjuuukt otänkbart.. Haha!
Står alltid. Ibland har folk sån skylt på toan som betyder att man inte får stå och pissa, då brukar jag ofta lyda skylten. Detta brukar dock sluta i att det blir 2an av istället. Ett invant mönster att släppa efter där med när man sitter på en toalett. Lika bra att passa på dessutom när man väl gjort sej mödan att sätta sej ned.
Hade i övrigt ingen aning om att det var ett så pass utbrett fenomen för män att sitta medans man pissar.
Ignatius72
2013-09-04, 21:46
Sitter nästan alltid (offentliga dass undantagna). På morgonen är jag för trött, i övrigt så vet man aldrig om man behöver göra nr 2. Om inte annat så kollar jag WF eller mailen. Svårt att göra det stående.
Tricklew
2013-09-04, 21:49
Sitter nästan alltid (offentliga dass undantagna). På morgonen är jag för trött, i övrigt så vet man aldrig om man behöver göra nr 2. Om inte annat så kollar jag WF eller mailen. Svårt att göra det stående.
Belladonna! Är det du?!
Detta är en referens till en porrskådis som regelbundet tog mycket i rumpan och nu lider av analläckage.
Klädnypa på k*ken när du skiter med andra ord! Eftersom det var så sjuuukt otänkbart.. Haha!
Notera att jag skrev göra endast nummer 1. Givetvis pissar man när man skiter.
Sätter mig oftast ner om jag inte känner någon stress.. det är nice att sitta ner en stund och dessutom så kan man passa på att skita lite så man inte drabbas av akut skitnödighet vid ett senare tillfälle. Händer ibland när man står att man inser att man ändå skulle kunna behöva skita lite, känns fördjävla dumt att behöva sätta sig efter att man stått och pissat. Tycker också att man får en mer fullständig blåstömning i sittande läge. Sen ska man inte heller underskatta hur skönt det kan vara att få dra ner brallorna till anklarna och låta ben och röv slippa dom varma byxorna en stund.
Om det räknas som omanligt skiter jag fullständigt i.
Ignatius72
2013-09-05, 05:29
Belladonna! Är det du?!
Detta är en referens till en porrskådis som regelbundet tog mycket i rumpan och nu lider av analläckage.
Jag är en mångfacetterad man.
Fast just här har vi lite semantiska övningar att göra först. Du måste skilja på att ta den i tvåan och göra nummer 2. Det är helt olika saker. Har man inte koll på detta kan man hamna i olyckliga situationer....
Tricklew
2013-09-05, 05:50
Jag är en mångfacetterad man.
Fast just här har vi lite semantiska övningar att göra först. Du måste skilja på att ta den i tvåan och göra nummer 2. Det är helt olika saker. Har man inte koll på detta kan man hamna i olyckliga situationer....
Hur kunde du missa poängen, trots min lilla förklarande text nedanför?
Om du tar för mycket i tvåan vårdslöst, så kan det lätt bli ofrivilligt när man ska göra nummer 2.
Ignatius72
2013-09-05, 06:02
Hur kunde du missa poängen, trots min lilla förklarande text nedanför?
Om du tar för mycket i tvåan vårdslöst, så kan det lätt bli ofrivilligt när man ska göra nummer 2.
Jag kan bara skylla på att jag även fått i ögonen och fått grumlig syn.
MasterChief
2013-09-05, 06:32
Jag kan bara skylla på att jag även fått i ögonen och fått grumlig syn.
Trodde du var hetero. Men det är coolt, jag är inte homofob.
Står alltid. Ibland har folk sån skylt på toan som betyder att man inte får stå och pissa, då brukar jag ofta lyda skylten. Detta brukar dock sluta i att det blir 2an av istället. Ett invant mönster att släppa efter där med när man sitter på en toalett. Lika bra att passa på dessutom när man väl gjort sej mödan att sätta sej ned.
Hade i övrigt ingen aning om att det var ett så pass utbrett fenomen för män att sitta medans man pissar.
Precis, sitta ned = skita. Och det är jobbigt att torka sig i tid och otid.
supercharge
2013-09-05, 11:24
Snarare ska man alltid stå när det finns en sådan skylt. Det är sinnessjukt någonstans att vissa individer tror sig ha något slags mandat att bestämma vilken ställning folk ska utföra sina toalettbestyr i. Snart sätter de väl upp videokamera för att stävja detta hemska brott med ståpissare.
Ja, fick 1kr varje gång om vi satt ner istället för stod upp. Men var nog dåligt med utbetalningen av det så känner mig lurad :(
Seriöst?? Den dealen fick jag aldrig ta del av så vitt jag kan komma ihåg!
Stog alltid innan, nu sitter jag 95% av gångerna hemma. Ute osv står jag alltid.
Varför? Skönare och jag kollar alltid mobilen. Lite terapi ish!
Ignatius72
2013-09-05, 20:05
Det trodde jag också. Min fru är nu förvirrad.
Jag måste sluta skriva svammel!
Doctor Snuggles
2013-09-05, 21:34
Säger man no homofob, så är man nog lite homofob ändå.
Men det är coolt, jag är inte homofobfob.
Rastar kobran?
Snackar vi pissa eller dra en tralla? Tolkar det som det sista.
knuckles
2013-09-05, 22:19
Nej.
Problemet med att sitta är att jag tycker inte blåsan töms riktigt lika bra. ...
...
Samma här. Känns inte som den töms helt då. Jag går bara på känsla, jag har aldrig trott att det är naturligt för en man (mig) att sitta. Man har ju nerver och mönster, tror inte det är bra att bryta dem eller laborera med dem. Sådana knipövningar för både män och kvinnor t ex, skall enligt vissa inte vara så bra just när man kissar.
Följdfråga, hur gör ni när ni vaknar på natten med ett rejält stånd och samtidigt är riktigt pissnödiga? Försöker ni vänta ut det eller ställer ni er i någon avancerad vinkel?
Följdfråga, hur gör ni när ni vaknar på natten med ett rejält stånd och samtidigt är riktigt pissnödiga? Försöker ni vänta ut det eller ställer ni er i någon avancerad vinkel?
http://www.magicbluepill.com/hax/peeing.html
Kan det vara värt att nämna vart man kommer ifrån också? Före den här tråden hade jag aldrig hört talas om män som sitter ner och pissar.
Angående papper så är det ett jävla meck om det klibbar och man måste stå där och peta bort det. Jag har fått som vana att skölja av den i handfatet och sen skaka frenetiskt tills den är nog torr, mestadels för att man aldrig vet när man får en avsugning och då vill man ju ha den fräsch. Inte för att det har hänt så ofta att det kommer en oförberedd avsugning men jag tar det säkra före det osäkra.
Langster
2013-09-06, 11:07
Jag har aldrig satt mig ner för att pissa.
Ni som sätter er ner för att ni är trötta eller vill kolla mobilen: Det tar ju fan längre tid och är jobbigare att dra ner brallorna, sätta sig ner och resa sig upp än vad det är/tar att att pissa.
Mobilen kan man kolla även när man står och pissar för den delen, vem fan bryr sig om man träffar toan i någon större utsträckning? Förutom den som städar toan förstås :d
Jag har aldrig satt mig ner för att pissa.
Ni som sätter er ner för att ni är trötta eller vill kolla mobilen: Det tar ju fan längre tid och är jobbigare att dra ner brallorna, sätta sig ner och resa sig upp än vad det är/tar att att pissa.
Mobilen kan man kolla även när man står och pissar för den delen, vem fan bryr sig om man träffar toan i någon större utsträckning? Förutom den som städar toan förstås :d
Man kan läsa en bok också, så hinner man pissa två gånger!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.