Visa fullständig version : Drar ni bort hela folien eller bit för bit?
Inspirerad av Tricklews mack-tråd:
För Eoner sedan, när jag bodde med morsan, retade jag mej till vansinne på att morsan bara öppnade Keso, mjukost, leverpastej m.m. ung. till hälften och låta alu-folien sitta kvar. Vika upp när man tar, och vika tillbaka folien när man är klar.
Jag river givetvis bort alltihop, eftersom det finns ett plast/papplock och varan förbrukas inom några dagar.
Hur gör ni? *popcorn*
hahavaffan
2013-09-01, 07:54
Väck med skiten.
Akerhage
2013-09-01, 08:01
Oftast bort med allt, men om jag öppnar en keso på fredagen på jobbet och bara äter hälften så behåller jag folien på över helgen.
Ta bort allting. Jag blir förbannad när allting ska hålla på och kleta ner mer än nödvändigt. *gah!*
Tar givetvis bort allting precis som alla andra folier, skyddsplaster, etc.
charmiga gamla kexchokladen drog jag bit för bit bort folien =)
Allt som inte delar mina åsikter ska bort!
The_RobRoy
2013-09-01, 08:54
Hur gör ni med bregott paketet som räcker i 1 månad+?
hahavaffan
2013-09-01, 09:00
Hur gör ni med bregott paketet som räcker i 1 månad+?Tar bort folien så klart. Varför skulle man inte? :confused: :MrT:
Som vanligt håller jag med Grotesk btw.
Ganymedes
2013-09-01, 09:19
Hur gör ni med bregott paketet som räcker i 1 månad+?
Köp mindre förpackning?
Klart skiten ska bort! Det är bara latmaskar som inte orkar dra bort och slänga folien direkt.
Andy.da.wohoo
2013-09-01, 10:55
Återigen diskuteras viktiga frågor på kolozzeum forum :)
Ta bort allting. Jag blir förbannad när allting ska hålla på och kleta ner mer än nödvändigt. *gah!*
this
Nattljus
2013-09-01, 13:32
Jag trodde tråden skulle handla om foliehattar *jorgen*
Men för att återgå till ämnet så river jag bort hela. Min mamma låter den vara kvar. Är det en generationsskillnad?
Kan inte tänka mig att folien skulle fylla någon som helst funktion när man väl dragit bort den första gången. Väck med skiten!
knuckles
2013-09-01, 13:57
Är ni kloka.
Det finns som sagt alltid ett lock förutom folien. Bort med folien!
Väldigt ohygieniskt att ha en fladdrande lös foliebit med mat på som långsamt ruttnar.
I allmänhet tar man sig lämpligen neråt i förpackningen lager för lager i den mån det går (t ex i fallet med ett smörpaket som kan räcka länge). Då möts man alltid av fräschast möjliga yta.
bort med folien och på med locket, våga vägra folie!
Ser ingen anledning till att ha den kvar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.