handdator

Visa fullständig version : Gym i Linköping

nissepelle
2013-08-31, 22:38
Hej! Har precis börjat plugga i Linköping ocg behöver tips på ett bra gym. Jag kommer bo i Flamman, att gymmet ligger nära är väldigt viktigt. Sen mycke fria vikter, rack å flak osv är också bra. Men inget sunkigt källargym helst. Fräscht men för folk som vill lyfta tungt. Tränat på sportlife tidigare, gärna nåt i stil med det.

Rozen
2013-09-01, 14:07
Jag tränar på Campushallen i Linköping, trivs väldigt bra där. Ligger på campus inte allt för långt från flamman. Lite i dyraste laget tycker jag (315 i månaden för guldkort) men det är väldigt fräscht och det finns gott om fria vikter och racks. Ett av de bästa gymen jag tränat på iaf och du kan ju provträna gratis två gånger om du vill se hur det ser ut själv.

Crippa90
2013-09-01, 14:24
Citygymet, förvisso i en källare men är ändå fräscht. Har studentrabatt också.

Campushallen funkar också men tycker det är onödigt dyrt om man inte är intresserad av att gå på några pass och bara vill använda gymmet.

nissepelle
2013-09-01, 14:31
Priset spelar ingen roll då det inte är jag som betalar det. :D Men campushallen är bäst i så fall, om man alltså bortser från priset? Är det 315kr med studentrabatt typ? Och vad är "guldkort"? Jag behöver bara få använda gymmet liksom, guldkort låter onödigt.

Citygymmet, vart ligger det? Närmare flamman? Och vad kostar det med studentrabatt?

Rozen
2013-09-01, 15:51
316 var det till och med och det är det man får betala som student. I guldkortet ingår alla pass och gym och det skiljer inte mer än nån hundralapp per år att ha guld ist för bara vanligt såvida att du inte tar ett dagkort för då blir det mycket billigare. Jag brukar gå på kettlebellspass och lite sånt när jag känner för att variera mig, men är mest i gymmet och tycker fortfarande att det är värt pengarna. Har även tänkt utmana klätterväggen nån gång i framtiden ;)
Nu i början när de kommer massor av nya studenter brukar de ha lite erbjudanden. Jag fick två extra månader när jag tecknade ett årskort ("Guldkort") förra året. Är ni flera som ska börja eller om du känner nån som tränar där får man även en extra månad om man rekryterar nån, gäller också bara guldkorten har jag för mig.

Skickar med lite länkar så kan då läsa själv vad som gäller :)
Korttyper (http://www.campushallen.se/?main=1&page=5&passschema=False&lang=sv)
Priser (http://www.campushallen.se/?main=1&page=6&passschema=False&lang=sv)

Xtreme-G
2013-09-01, 15:58
Campushallen är bra, och nära när man ändå är i skolan. Dessutom är det bra för studiemotivationen att ta med sig träningskläder på morgonen och vara tvungen att vara kvar tills dess man tänkt träna. Kan vara på sin plats att varna för att det är väldigt mycket folk 16-19 speciellt 17-18, allra värsta måndagar och tisdagar.

EnJoker
2013-09-01, 15:59
Campushallen brukar bli jäkligt överbefolkat vid de mest populära tiderna, annars är det bra. Gymmen mer centralt ligger på ungefär samma avstånd men åt fel håll.
Håll ut en månad så kommer ett nytt gym öppna i Ryds C.

Olegh
2013-09-01, 16:35
Som sagt, campushallen är bra utrustat. Men det är helt sanslöst mycket folk eftermiddagar. Lite halvsunkiga duschar också, tycker att de borde ha råd att hålla rent bättre.

z_bumbi
2013-09-01, 17:52
Ska du lyfta tungt är Linköpings atletklubb i Stångebrohallen (Bredvid Cloetta center) eller Gymbolaget i Tannerfors bra kandidatet, båda ligger i källaren men i alla fall LAK är ljust och väl upplyst. LAK är klart billigast men om konstnaden inte är ett problem så skaffa kort på båda. Gymbolaget har också ett gym till som ingår i samma kort som ligger i Skäggetorp.
Iofs har jag ingen aning om vad Flamman är för något eller vad det ligger men vill man lyfta tungt kanske man vill göra det på samma gym som de som är starkast.

nissepelle
2013-09-01, 22:29
Jag kommer i stort sett bara vara på universitetssjukhuset. Är det fortfarande nära till campushallen då?

LAK låter riktigt nice! Gött att ha lite olika tips nu, blir att åka runt och provträna och se vart jag trivs bäst! :)

EnJoker
2013-09-01, 23:18
Jag kommer i stort sett bara vara på universitetssjukhuset. Är det fortfarande nära till campushallen då?

LAK låter riktigt nice! Gött att ha lite olika tips nu, blir att åka runt och provträna och se vart jag trivs bäst! :)

Mae, US ligger närmare centrum så det är där du borde leta runt. Många har provträning så testa dig runt och se vad som passar dig bäst.

z_bumbi
2013-09-02, 06:44

Då har du gångavstånd till Citygym, Actic (två gym på samma gata), Frisk, sporthallens gym, simhallen (Medley), Linköping Healthcare plus ett gym som jag ständigt glömmer bort vad det heter (jag kan också ha missat något). Gymbolaget Tannerfors och LAK är enligt mig också gångavstånd men det är aningen längre. Det kanske tar 30 min i mitt slötempo att ta sig till LAK och gymbolaget lite kortare.
Det är ett långt gångavstånd till Campushallen dvs du får knata ett tag men det går.
Med cykel är alla gymmen inom bekvämt avstånd.
Studenter brukar väl dessutom ha tillgång till sjukhusets egna personalgym?

Crippa90
2013-09-02, 09:31
Citygymmet, vart ligger det? Närmare flamman? Och vad kostar det med studentrabatt?

Vid McDonalds inne i stan.

http://www.citygymet.nu/

Emil Brännmark
2013-09-02, 13:33
Mm på sjukhuset har korpen ett gym som dock tyvärr inte var så bra senast jag var där, vilket var några år sedan.

nissepelle
2013-09-04, 19:56
Sjukhusets gym ska tydligen inte vara mycket att ha. Med gångavstånd menar jag max 800meter typ. Är det längre kommer min lata sida välja att åka hem istället för att gå förbi gymmet innan. Har varit bortskämd i flera år med att ha gymmet inpå husknuten i stort sett, och trivdes alldeles oerhört bra med det.

snelhest
2013-09-04, 22:06
Innan Korpen tog över gymmet på sjukhuset var det kanonbra. Bra gjort av landstingspolitikerna att avveckla väl fungerande verksamheter som alla är nöjda med och byta till ett sämre men dyrare alternativ. Folk ska inte ha det för bra de blir så bortskämda då.

z_bumbi
2013-09-05, 07:56
Då har du gångavstånd till Citygym, Actic (två gym på samma gata), Frisk, sporthallens gym, simhallen (Medley), Linköping Healthcare plus ett gym som jag ständigt glömmer bort vad det heter (jag kan också ha missat något). Gymbolaget Tannerfors och LAK är enligt mig också gångavstånd men det är aningen längre. Det kanske tar 30 min i mitt slötempo att ta sig till LAK och gymbolaget lite kortare.
Det är ett långt gångavstånd till Campushallen dvs du får knata ett tag men det går.
Med cykel är alla gymmen inom bekvämt avstånd.
Studenter brukar väl dessutom ha tillgång till sjukhusets egna personalgym?

Studio fitness heter ställer jag alltid missar.

Vill man bara ha 800 m till gymmet får man mäta sträckorna eller skaffa sig en annan syn på träning.

shadowfire
2013-09-30, 18:27
Lånar tråden, något gym som har öppet till 23 eller längre?
Brukar träna på citygym när jag är i linkeboda men de stänger 22.

nissepelle
2013-09-30, 19:08
Studio fitness var nog den sämsta ursäkt till "gym" jag någonsin satt min fot på, fy i helvete vad dåligt det var. Dock många tjejer i klassen (som nog inte ens hört ordet träning i en mening utan ordet instagram i samma mening) som tycker att det är jättebra! Jag var på 24/7 och provtränade, helt okej för det låga priset, men all utrustning kändes som en kompromiss och det fanns ingen plats att köra marklyft på tex. Samt bara hantlar till 40kg. Var också och kollade på gymbolaget, riktigt byggargym. Av 15 tränande killar när jag var där så fanns det nog ingen biceps som mätte under 43cm. Ligger dock lite långt bort då jag bor på andra sidan av "centrum" samt ändå vill ha ett lite mer blandat klientel som kundbas.

Blev till slut att jag skaffade kort på 3 år på worldclass, för 299kr/mån. Fräscht som fan, ganska bra utrustat. Blandat folk, men inte minsta feeling av stökigt. Skönt med bubbelpool och ångbastu samt vanlig bastu. Kul med en crossfitbur. Saknar dock eleikoskivstänger samt kanske ett flak att köra mark på istället för direkt på betonggolv med tunnatunna gummimattor som man själv placerar under stången. Men man kan väl inte få allt, är väl bortskämd med förra gymmet sportlife backaplan där det fanns både ol och sl stänger av bra kvalitet, massor av burar och flak etc.

D-Crawler
2013-09-30, 19:41

Fitness24Seven, ligger mitt i city vid trädgårdstorget.

Bushi^
2013-09-30, 21:07

Om du kommer in innan 21.15 så får du vara där hela natten om du vill.

nissepelle
2013-09-30, 21:17

Just fan ja, du är ju i linköping då och då! tSp här! Vi borde riva av ett pass när är du på besök nästa gång! :) Jag har ett gäng fribiljetter till worldclass

thenut
2013-09-30, 22:12
Du kan la köra dygnet runt på citygymmet om du har tillägg på kortet? Eller har de tagit bort det?

Bushi^
2013-09-30, 22:17
Du kan la köra dygnet runt på citygymmet om du har tillägg på kortet? Eller har de tagit bort det?

Det stämmer bra det, tror det kostar 50kr extra per månad eller något i den stilen.

shadowfire
2013-09-30, 23:41
Fitness24Seven, ligger mitt i city vid trädgårdstorget.

Om du kommer in innan 21.15 så får du vara där hela natten om du vill.

tackar och bugar för båda tipsen!

Just fan ja, du är ju i linköping då och då! tSp här! Vi borde riva av ett pass när är du på besök nästa gång! :) Jag har ett gäng fribiljetter till worldclass

gott, jag kommer upp imorgon, men blir lite senare träning då.. men jag hör av mig framöver!

Jag engångstränar mest bara, men ska ev lösa något 10-kort eller så... oftast dagspendlar jag tillbaka till götet, men ibland blir det övernattningar och oftast bor jag ju på frimis, så citygymet är ju nära o bra då.

z_bumbi
2013-10-01, 07:08
Gymbolaget har öppet dygnet runt.

Punkten
2013-12-06, 22:25
Campushallen brukar bli jäkligt överbefolkat vid de mest populära tiderna, annars är det bra. Gymmen mer centralt ligger på ungefär samma avstånd men åt fel håll.
Håll ut en månad så kommer ett nytt gym öppna i Ryds C.

Vad är detta för nytt gym i Ryd? Kommer nämligen snart flytta dit med tjejen och vore ju gött om det fanns ett bra gym i själva Ryd och som gärna hade bra öppettider (passerkort eller öppet till 23 i alla fall.)
Campushallen känns inte OK med dom öppettider som dom har på helger..

EnJoker
2013-12-07, 13:08
Vad är detta för nytt gym i Ryd? Kommer nämligen snart flytta dit med tjejen och vore ju gött om det fanns ett bra gym i själva Ryd och som gärna hade bra öppettider (passerkort eller öppet till 23 i alla fall.)
Campushallen känns inte OK med dom öppettider som dom har på helger..

Basiq gym.
Billigt, öppet till 24, lagom med folk (än så länge..).
Dock är det ju ett källargym och de saknar vissa saker, bara ett böjrack t.ex.

123123
2014-08-22, 21:38
Nån som har tips om nåt gym där man kan "byta in" sitt medlemskap som man har hos en annan klubb? Har just nu ett nordic wellness kort.. Tack på förhand :)