Visa fullständig version : Hur brer ni era mackor?
Tricklew
2013-08-31, 16:53
Ja, som poll säger.
På ovansidan (rätt sida) groparna på hönö-kakor och liknande råglimpscirkulära-mackor
För det ska vara så
knuckles
2013-08-31, 17:01
Blir godare med groparna bredna.
Jag brer bara smöret utan att tänka på tillvägagångssättet. Sen trycker jag ut kaviaren ur tubjäveln. Om jag ätit förjävla mycket fett på en dag jag inte vill äta för mycket fett på väljer jag bara en av smör/kaviar att ha på. Eller så skiter jag i all den skiten och doppar brödet i mjölk. Det är inte äckligt utan mycket godare än det låter!
Tricklew
2013-08-31, 17:06
http://i.imgur.com/DtgLey4h.jpg
Ett exempel från Strikt, han har mackorna på fel håll.
PureWhey
2013-08-31, 17:07
Rätt håll :)
Nej, de har blivit gräddade (osäker på betydelsen, lol) från det hållet. De är helt klart menade att ligga så.
Helt klart med "gräddningen" uppåt. Kör ni bil i passagerarsätet också?
Nej, de har blivit gräddade (osäker på betydelsen, lol) från det hållet. De är helt klart menade att ligga så.
Brer du källarfranskor, baguetter etc på utsidan också? Sjuka människa...
:laugh:
Matsa har rätt (sida)!
WHITEFOLKS
2013-08-31, 17:16
hur äter ni era wienerbröd och kanebullar?
Smörar den gropiga sidan.
på gropiga för att få in mer smör :)
Oftast utan smör men gamla torra bullar har faktiskt hänt att jag har haft smör och ost på (ett udda beteende som jag fått från min farmor) och då har jag vänt på dem och smörat undersidan.
Hur äter du dina pannkakor?
WHITEFOLKS
2013-08-31, 17:30
Oftast utan smör men gamla torra bullar har faktiskt hänt att jag har haft smör och ost på (ett udda beteende som jag fått från min farmor) och då har jag vänt på dem och smörat undersidan.
Hur äter du dina pannkakor?
Syftade på vilket håll som var uppåt och neråt på saker som inte ska delas upp. Folk började jiddra om baguetter och frallor.
älskarcola
2013-08-31, 17:31
På den gropiga sidan. Sen fick jag veta att det var fel håll men jag fortsatte som jag gjorde. Gangstah.
Syftade på vilket håll som var uppåt och neråt på saker som inte ska delas upp. Folk började jiddra om baguetter och frallor.
Och vad är uppåt och nedåt på en pannkaka? Jag frågar eftersom det är ungefär lika relevant för diskussionen som vad som är uppåt på bakverk som inte är avsedda att smöras.
WHITEFOLKS
2013-08-31, 17:40
Jag smörar varierat, lite #yolo.
Ohnoez matsa mad :D
en stor stark
2013-08-31, 17:44
Kontroversiella åsikter i denna tråden när det kommer till smör och kanelbullar.
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m1w436reCN1qb647mo1_400.gif
knuckles
2013-08-31, 17:44
Vafan? Smörar ni kanelbullar och wienerbröd?
Jag smörar varierat, lite #yolo.
Ohnoez matsa mad :D
Som fan!
Jag tror att man skulle kunna kväva massor av grova brott i sin linda om man bara höll bättre koll på sådana som brer på fel sida. Det är så alla dumheter börjar. ;)
WHITEFOLKS
2013-08-31, 17:46
Kontroversiella åsikter i denna tråden när det kommer till smör och kanelbullar.
Tror du folk skulle tycka man var helt 100 om man hade sin kanelbulle/wienerbröd åt andra hållet? :D Varför inte? :D
en stor stark
2013-08-31, 17:48
Tror du folk skulle tycka man var helt 100 om man hade sin kanelbulle/wienerbröd åt andra hållet? :D Varför inte? :D
Det skulle lätt bli krig. Jag vet att jag blir arg på folk som äter kanelbulle fel. Det vill säga utan att spara den innersta delen till sist. Lägre stående varelser är vad de är, helt enkelt.
Rätt sida ska vara upp dessutom, kanelbullen ser smakligast ut då.
#truthbomb
Tricklew
2013-08-31, 17:48
Trodde alla bredde på den plana sidan, varenda person i mitt liv har gjort det, alternativt inte haft något pålägg öht, inte fören det senaste året jag insåg att folk smörar lite hur fan som helst.
Känner mig lite invalid som upptäckte detta vid 25.
Du brer väl inte botten heller? Förhoppningsvis delar du den
Den sidan som är tänkt att vara uppåt när det gäller skivor.
Baguetter och frallor bres innuti efter de skurits upp. Detta är ju självklarheter, ni som gör annat än rätt gör fel!
WHITEFOLKS
2013-08-31, 17:51
Det skulle lätt bli krig. Jag vet att jag blir arg på folk som äter kanelbulle fel. Det vill säga utan att spara den innersta delen till sist. Lägre stående varelser är vad de är, helt enkelt.
Rätt sida ska vara upp dessutom, kanelbullen ser smakligast ut då.
#truthbomb
Känns som en spinoff (lol) snurrar ni upp kanelbullen eller äter som smörgås.
Haha visste väl det :D Som jag skrev in b4 poll!!
Anyway, självklart brer man på uppsidan av mackan dvs den gropiga!
Hur är förresten den gropiga sidan "fel håll"? Det är ju den sidan som ligger uppåt i ugn. Den plana sidan är ju plan pga att den ligger ner mot plåten.
en stor stark
2013-08-31, 18:00
Får se hur populär denna tråden blir. Känns som att ämne måste ha minst 5 sidor innan det förtjänar en spinoff.
blir mer smör på den gropiga sidan, det är därför naturligt att smöra den sidan.
Jag har mycket kontakt med kriminella, de tenderar att smöra den plana sidan. You do the math.
Med munnen. Alltid.
Snart blir det väl bråk om hur man gör med frukostflingorna också...
Är det flingor sedan mjölk eller mjölk och sedan flingor? Men om det är filmjölk då?
Hackenschmidt
2013-08-31, 18:18
Gropiga sidan, men jag har försöker hålla ett öppet sinne och provar därför plana sidan ibland men det är inte rätt.
Hackenschmidt
2013-08-31, 18:20
Är det flingor sedan mjölk eller mjölk och sedan flingor? Men om det är filmjölk då?
Flingor sedan mjölk.
Filmjölk sedan flingor.
Dock inte dödsstraff på att göra tvärtom (med filmjölken).
Tricklew
2013-08-31, 18:20
Flingor sist, alltid. Men det är en struntsak, det som är ett riktigt problem är alla skitstövlar som gör ett hål på sidan av påsen, så man nästintill är tvungen att köra in näven för att få ut flingorna.
flingor sedan mjölk.
Filmjölk sedan flingor.
Dock inte dödsstraff på att göra tvärtom (med filmjölken).
+1
Plana sidan eller inget alls. Inget större "smör"-fan.
Flingor sist, alltid.
Rätt!
Filmjölk sedan flingor. .
+1
Fel!
Rätt!
Fel!
+1 annars blir ju flingorna man äter sist helt mjuka och sladdriga
Har faktiskt aldrig tänkt på att det kanske är meningen att den buckliga sidan ska vara uppåt, har alltid känts mer naturligt att smöra den plana sidan.
Men nu när ni säger det makear det kanske mer sense än jag tidigare trott att smöra den gropiga sidan.
Fast jag lär fortsätta smöra den platta. Ganstah, yolo, osv.
Fast det där med att ha flingor innan filmjölk är ju fan bara fel. Då blir ju flingorna alldeles torra, hur gott är det...? Acceptabelt om de ätes med mjölk pga mjöllkens lägre viskositet.
Flingor först sedan mjölk.
Filmjölk/krämer först sedan tilltugget ovanpå.
Har inga ord som kan beskriva hur man ser på er andra som gör tvärtom!
HÄDARE!
Alltså, ni som äter helt fel, typ har flingor före filmjölk/yoghurt. Skäms ni inte ganska mycket när ni äter med andra? Hur gör ni på hotellfrukostar? Ni ser ju ut som freaks?
Jag måste tillägga något. Jag hatar verkligen när folk har marmelad ovanpå osten.
Hackenschmidt
2013-08-31, 18:54
Hälften av forumet är ju förfan helt från vettet, kan inte King Grub komma in och säga hur det egentligen ska vara?
Herman H
2013-08-31, 19:10
Kanelbullar skall serveras halvjonkna och med ett stort glas mjölk, dessa bullar ätes från utsidan och runt, inåt liksom så att man får den sista geggiga alternativt smöriga och goda slaskiga mitten till sista. Samma gäller wienerbröd och liknande bakverk med gegg i.
Sockerbullar och kammar är en annan sak, den är svår att äta så att man sparar mitten till sist, iaf utan att man grisar ner sig helt.
Flingor hälles med fördel upp innan man häller på mjölken så att man har en chans att se hur mycket man tänker stoppa ansiktet, gör man inte det i den ordningen så flyter ju bara eländet runt ju *screwy*
När det gäller filmjölk får man vara lite flexibel och hälla upp den innan flingorna annars blir det helt skumt.
Annars så dricker jag helst filmjölk och liknande bakeriehärdar gjord på mjölk direkt ur paketen, det spar tid, disk och så får jag ha paketen för mig själv.
Mackor brer man alltid på den gropiga sidan, allt annat är fjolligt och till för folk som bantar eller vad det nu heter.
Att bre smör på den platta tråkiga sidan är ungefär lika konstigt som folk som står upp när det torkar sig.
Jag "deffar" och brer på rätt sida!
Ni som smörar den plana sidan måste ju ha någon sjuk och pervers läggning. Ni borde bli intagna.
Ni som smörar den plana sidan måste ju ha någon sjuk och pervers läggning. Ni borde bli intagna.
I concur!
Smörar på gropiga sidan om det är liknande polarbröd eller Hönökaka. Kappvändare när det gäller knäckebröd.
Om det är människor i närheten: Fil först, sen flingor (för skammen, men sen ändå blanda ner flingorna).
Om det bara är djur i närheten: Flingor först.
Aldrig flingor med mjölk! Jete-eklig snela. Om det inte är godisflingor förstås, typ Frosties (finns det ens fortfarande, "smakar Grrrreeeat och ger dig energi för hela dagen!" ...eller inte) eller chokladpuffar då kan det vara OK.
Aldrig någonsin sett någon bre den gropiga sidan... Vafan hur kommer man liksom ens på iden? Det är ju helt fel!
Diomedea exulans
2013-08-31, 19:38
Verkar som att vi som smörar på den gropiga sidan snart borde anordna en gropigsidsmörarprideparad. WHO'S WITH ME?
Ni som sätter smör på plana sidan hur smörar ni finncrisp?
Ni som sätter smör på plana sidan hur smörar ni finncrisp?
På den skrovliga sidan!
Aldrig någonsin sett någon bre den gropiga sidan...
+1
Om inte folk trollar är det här värre än de som står upp och torkar sig när de har gjort #2
http://pernillaelmquist.se/wp-content/uploads/2012/01/Blogg-112.jpg
WHITEFOLKS
2013-08-31, 19:52
http://www.polarbrod.se/recept.aspx
Just sayin
Hackenschmidt
2013-08-31, 19:59
http://www.polarbrod.se/recept.aspx
Just sayin
:thumbup:
Bildgooglade "polarbröd" och räknade hastigt antalet bredda mackor, fick det till ca 26 - 5 till fördel den gropiga sidan.
http://pernillaelmquist.se/wp-content/uploads/2012/01/Blogg-112.jpg
http://www.demotivationalposters.org/image/demotivational-poster/0808/youre-doing-it-wrong-beer-demotivational-poster-1219385748.jpg
Min sambos kommentar -"det är ju ni som är perversa som vill fylla en massa hål"
Vem vill inte fylla en massa hål? FFS!
Din sambo har inte fattat det här, vi är killar. Fylla hål it's what we do!
älskarcola
2013-08-31, 20:27
http://www.dagensmedia.se/multimedia/bilder/article2453498.ece/BINARY/w468/Bild+14.png
Det beror lite på vilka som ser mig. Vi behöver mer sådana här vardagsnonsenstrådar f.ö.
WHITEFOLKS
2013-08-31, 20:35
Det beror lite på vilka som ser mig. Vi behöver mer sådana här vardagsnonsenstrådar f.ö.
Visste att det bodde en liten gangster i dig också tolkia *hug*
Gropiga, fastnar mer gôtta då!
Rikard Jansson
2013-08-31, 20:57
Mind = blown, fy fan vad sjuka människor det finns
Heddaway
2013-08-31, 21:01
Rikard Jansson
Det där var väl lite överdrivet?
Inte läst tråden men asso TS för Helvete hur håller du en kanelbulle egentligen? Hur äter du en kaka? Ffs lås tråden ingen kan på fullt allvar hävda att man brer på den "icke-gropiga" sidan.
knuckles
2013-08-31, 21:54
Den gropiga sidan börjar ju förlora ffs :(
Den gropiga sidan börjar ju förlora ffs :(
Superwoman brer på den släta sidan dude.. :cool:
Just sayin'....
knuckles
2013-08-31, 22:03
Tvivlar jag på. Hon är ju vettig. :)
Hackenschmidt
2013-08-31, 22:10
Önskar ban ifall den gropiga sidan inte har vunnit vid midnatt 1sep (srs), vill inte vara kvar då
Startflingor är väl eg dom enda flingor (förutom froot loops) som passar med mjölk och skall i skålen INNAN mjölken.
Trodde alla bredde på den plana sidan, varenda person i mitt liv har gjort det, alternativt inte haft något pålägg öht, inte fören det senaste året jag insåg att folk smörar lite hur fan som helst.
Känner mig lite invalid som upptäckte detta vid 25.
Man lär sig mycket nytt på kolo. MEN! Det värsta nånsin är tråden om hur folk torkar sig efter de bajsat. Tydligen finns det en liten skara människor som ställer sig upp för att torka. Sjukt.
WHITEFOLKS
2013-09-01, 00:13
Why so plan?
Hackenschmidt
2013-09-01, 00:20
Tror plana sidan-crew är samma människor som står upp när de torkar sig
WHITEFOLKS
2013-09-01, 00:22
Som någon tidigare undrade, hur hanterar plana sidan crew finn crisp då?
Hackenschmidt
2013-09-01, 00:23
Torkar sig med dem
knuckles
2013-09-01, 00:36
Torkar sig med dem
Stående. :)
Beror på hur mycket smör jag känner för.
Man lär sig mycket nytt på kolo. MEN! Det värsta nånsin är tråden om hur folk torkar sig efter de bajsat. Tydligen finns det en liten skara människor som ställer sig upp för att torka. Sjukt.
Dom som ställer sig upp för att torka sig är så uppenbart troll att det är pinsamt. Hur går ni på det? Är ju för fan som att jag drar till med att jag duschar mig nerifrån och upp eller att jag givetvis använder ballen som kompass på alla längre bilturer än 2 mil.
Vi har väl haft tråd om vilket håll toarullen ska sitta också. Det finns sjuka människor som vill ha änden mot väggen. Helt obegripligt.
Hålen nedåt, annars måste man ju stå och gröpa ur hålen för att undvika ojämn smak.
Klart man kan bre på den plana sidan. Man kan kasta skinnet från kycklingen också. Och göra omelett på bara vitan.
Så gör till exempel Hollywoodfruar.
Men inte Kazmaier.
Doctor Snuggles
2013-09-01, 16:25
YeEKEuSG5WA
Magnus Larsson
2013-09-01, 21:31
Kanelbullar skall serveras halvjonkna och med ett stort glas mjölk, dessa bullar ätes från utsidan och runt, inåt liksom så att man får den sista geggiga alternativt smöriga och goda slaskiga mitten till sista. Samma gäller wienerbröd och liknande bakverk med gegg i.
Sockerbullar och kammar är en annan sak, den är svår att äta så att man sparar mitten till sist, iaf utan att man grisar ner sig helt.
Flingor hälles med fördel upp innan man häller på mjölken så att man har en chans att se hur mycket man tänker stoppa ansiktet, gör man inte det i den ordningen så flyter ju bara eländet runt ju *screwy*
När det gäller filmjölk får man vara lite flexibel och hälla upp den innan flingorna annars blir det helt skumt.
Annars så dricker jag helst filmjölk och liknande bakeriehärdar gjord på mjölk direkt ur paketen, det spar tid, disk och så får jag ha paketen för mig själv.
Mackor brer man alltid på den gropiga sidan, allt annat är fjolligt och till för folk som bantar eller vad det nu heter.
Att bre smör på den platta tråkiga sidan är ungefär lika konstigt som folk som står upp när det torkar sig.
Identiskt med min åsikt, i allt.
Hela påfundet med att bre på den platta onda sidan är ju nån DDR-bambatant som tyckte det slösades för mycket med matfettet på de av socialstyrelsen (mat-verket, Löntagarfondsutredningen etc etc) föreskrivna dagliga 1-2 knäckemackorna. Vissa stod upp mot Köks Che Guevara medan en del tydligen fortfarande är indoktrinerade.
Det är mycket lättare att ha en renbredd smörkniv om man brer på RÄTT SIDA. Då slipper man slafsa ner smörbyttan genom att dra av smörrester och smulor på kanten. Texturen på den skrovliga sidan gör det dessutom ett bättre grepp.
SÅ. Slutdiskuterat.
spoonchest
2013-09-01, 21:46
Den gropiga sidan består av mer yta än den plana, och kan ta mer smör. Alltså opti.
Hackenschmidt
2013-09-01, 21:50
Det är mycket lättare att ha en renbredd smörkniv om man brer på RÄTT SIDA. Då slipper man slafsa ner smörbyttan genom att dra av smörrester och smulor på kanten. Texturen på den skrovliga sidan gör det dessutom ett bättre grepp.
SÅ. Slutdiskuterat.
Det är lättare att strunta i att lasta på de där extra kilona som tvingar en att kladda med magnesium.
Det är lättare att be gud bota cancer än att forska fram ett botemedel.
Det är lättare att slösurfa på kolo än att landa på månen.
Vi gör inte vad vi gör för att det är lätt. Vi gör det för att det är rätt.
Jag brer med tysk analprecision - hur gör du?
Hackenschmidt
2013-09-01, 21:53
Så var det med det...
http://i40.tinypic.com/143n8zr.jpg
Givetvis den gropiga sidan. Det fastnar mer smör där. Smör är gott.
Chrillee
2013-09-01, 22:13
Det är mycket nu.
Nu ska man bara fixa alla som röstat plana sidan på Ignore listan :)
MasterChief
2013-09-01, 22:21
Den plana sidan har ibland fått brännmärken från ugnen (tex polarmackor). Är så fallet skänker smöret en förslutande funktion som hämmar den något otrevliga smaken av bränt bröd. I övriga fall bryr jag mig inte. Att det skulle fastna mer smör för att det är gropigt är bara dumheter eftersom möjligheten att kladda på smör klart överstiger allas önskemål om mängd smör.
Det är mycket nu.http://rekrytering.forsvarsmakten.se/sv/kampanj/gmu/
Chrillee
2013-09-01, 22:30
http://rekrytering.forsvarsmakten.se/sv/kampanj/gmu/
Precis. Trevligt bekymmer att fundera på vilken sida man ska bre sin frukostmacka på när man vaknar upp.
WHITEFOLKS
2013-09-01, 22:40
Fundera på det? Ffs.
Så var det med det...
http://i40.tinypic.com/143n8zr.jpg
Slutdiskuterat.
Fyfan, blev man sugen på några mackor.
Blev den rätta sidan ofcourse, fast med smör, marmelad, ost och sedan ett lager marmelad ovanpå.
Alltid retar det någon!
http://i.imgur.com/0tc1E1r.jpg
Känns helt fel att bre den plana sidan. Groparna är till för att användas.
straycat
2013-09-02, 12:55
Dom som ställer sig upp för att torka sig är så uppenbart troll att det är pinsamt. Hur går ni på det? Är ju för fan som att jag drar till med att jag duschar mig nerifrån och upp eller att jag givetvis använder ballen som kompass på alla längre bilturer än 2 mil.
Du trycker alltså ner handen i toaletten och torkar arslet? Vidrigare människa får man leta efter.
Självklart står man semihukad framåt när man torkar sig.
Och gällande topic så brer jag (och alla andra jag känner) på den gropiga sidan eller "ovansidan". Jag kan förstå folk som vill bre på den plana ytan för att få smöret utspritt jämnt men det är godare med mycket smör. ;)
Du trycker alltså ner handen i toaletten och torkar arslet? Vidrigare människa får man leta efter.Man behöver inte leta länge ... :em:
Du trycker alltså ner handen i toaletten och torkar arslet? Vidrigare människa får man leta efter.
Självklart står man semihukad framåt när man torkar sig.
Hahaha bra försök men går inte på den trollningen :)
Raschmus
2013-09-03, 07:43
Wasa Sportknäckebröd, bredd på hålsidan är en trevlig uppfinning.
Övrigt är det lite olika. Äta ett jätteljust bröd med djupa hål för att sedan köra mjukost som pålägg alt nutella. Kan ibland kännas overkill att smöra hålen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.