handdator

Visa fullständig version : Tappat vikt pga sjukdom

tismar
2013-08-27, 20:01
Hej allesammans,

Jag har tappat ungefär 6kg pga av magsjuka då jag inte åt så bra på en hel månad. Nu är jag i alla fall bra igen och är åteigen tillbaks på gymmet. Nu är frågan; Vad är det bästa tipset att få tillbaks mina 6kg på?

Att börja om på nytt eller? Har ni varit med om detta förut? Går det snabbt att få tillbaks dessa förlorade kg jag tappat?

Jag har alltid haft svårt att ta på mig vikt så jag är lite halv ledsen att detta hände eftersom jag verkligen har kämpat att få en vikt på 64kg.

Jag vet att 64kg inte är mycket, men för mig betyder det mycket! Jag har tappat min träningsmotivation lite nu också... det känns som man inte orkar börjar om*cry*

Vikt innan: 64kg
Vikt nurvarande: 58kg

Mitt mål nu är att gå tillbaks till den vikten jag var på förut och fortsätta framåt!

Tacksam för svar och tips!

Wzup2u
2013-08-27, 20:04
börjar du bara äta som tidigare så e det inga problem.

fortsätt bulken och ligg på överskott som vanligt så e du snart tillbaka.

tjing
2013-08-27, 20:05
Kör på som vanligt.

z_bumbi
2013-08-27, 20:12
Vad är/var det för sjukdom och vilka behandlingar får/fick du?

Wzup2u
2013-08-27, 20:16
Vad är/var det för sjukdom och vilka behandlingar får/fick du?

han skrev ju magsjuka.

tismar
2013-08-27, 20:17
lätt magsjuka kan jag kortfatta det som. Det slutade lite psykiskt också att jag inte ville äta så mycket. Är på bättringsvärden att äta stora portioner i alla fall. För nuvarande äter jag ofta men inte så stora port. Jag försöker ligga på 2300-2500 kcal nu per dag. Förut låg jag på 2500-2800 kcal. Jag brukar ta en gainomax då och då om jag slarvar med maten.

Det positiva är att jag fortfarande är på samma vikter när jag tränar på gymmet. Det tog dock en vecka att komma dit igen. Men det har väl med att jag inte hade tränat på någon månad

Men jag är lite ivvrig, jag ska köra på som vanligt. tack för svar:)

z_bumbi
2013-08-27, 20:32
han skrev ju magsjuka.

Trollar du eller förstår du inte att det inte säger ett dugg om vad det är för något?

lätt magsjuka kan jag kortfatta det som. Det slutade lite psykiskt också att jag inte ville äta så mycket. Är på bättringsvärden att äta stora portioner i alla fall. För nuvarande äter jag ofta men inte så stora port. Jag försöker ligga på 2300-2500 kcal nu per dag. Förut låg jag på 2500-2800 kcal. Jag brukar ta en gainomax då och då om jag slarvar med maten.

Det positiva är att jag fortfarande är på samma vikter när jag tränar på gymmet. Det tog dock en vecka att komma dit igen. Men det har väl med att jag inte hade tränat på någon månad

Men jag är lite ivvrig, jag ska köra på som vanligt. tack för svar:)

Om det inte var något värre så är det antagligen bara att köra på, du tappar ganska mycket bara genom att inte äta eller träna och det tar man oftast ikapp ganska så fort.