handdator

Visa fullständig version : Mitt kostupplägg/Ätardag

Action
2004-03-06, 11:31
Min frukost... ätardagar äger... :D :D

vet att ämnet tagits upp tidigare. Många är tveksamma till dess betydelse medans jag inte tror jag skulle tappa så mycket fett under en diet utan dessa dagar.... Bifogar en bild på min frukost.

kostupplägg:

Dag1-4: 2900 kalorier
Dag 5: 2500
Dag 6: Svullodag, minst 10.000
Dag 7: 2500 kalorier

//Mats

King Grub
2004-03-06, 11:35
Plättar! :eating:

Galatasaray
2004-03-06, 13:57
ähh finns godare saker än oboy att käka på ätardagar,,,Krossad choklad glas från GB(lite värmd i micro)+ smälta mars,snickers:,,, eller nybakade chokladpärlbollareating:

Varför röd mjölk??? E ju inte ens gott ju:nono:

Ervin
2004-03-06, 14:08
shit Mats, det där såg jävligt gott ut :D

Vad har du för fördelning på protein,fett o kolhydrater under deffen? alltså hur många % fett, % kolhydrater och % protein ligger du på?

Hoppas du uppdaterar med varje måltid idag :P hehehe

owster
2004-03-06, 14:42
Håller med om att ätardag äger. Har tidigare mest sett den som onödig då jag inte har problem att hålla motivationen uppe, men efter att testat att ha ätardag och märkt av den högre energiförbrukningen dagarna efter så har jag fått ändra mig :eating:

Herkulez
2004-03-06, 14:45
Dåre :D

subliminal
2004-03-06, 15:06
Damn, får du plats med allt det där? :eating: :D

Action
2004-03-06, 19:51
Originally posted by Galatasaray
ähh finns godare saker än oboy att käka på ätardagar,,,Krossad choklad glas från GB(lite värmd i micro)+ smälta mars,snickers:,,, eller nybakade chokladpärlbollareating:

Varför röd mjölk??? E ju inte ens gott ju:nono:

Hallå.. det där va frukosten.. Resten går ner vartefter... Röd mjölk med oboy är supergott

King Grub
2004-03-06, 19:52
Är det inte lag på att plättar måste sköljas ner med chokladmjölk? :confused:

Action
2004-03-06, 19:52
Originally posted by Herkulez
Dåre :D

Jag vet.. men dagen har spenderats på stan. Blivit mycket promenerande. Fikat två gånger o käkat massa på McDonalds.. Sen sushi o lite annat gott... Blir glass o mumsmums ikväll... Ja jag kan äta mycket.. e nog ngt fel på min mage..

Action
2004-03-06, 19:53
Originally posted by King Grub
Är det inte lag på att plättar måste sköljas ner med chokladmjölk? :confused:

jo det trodde jag med.. O att man måste ha hallonsylt o vaniljgräddglass till.. :D

Prankie
2004-03-06, 20:31
Inte konstig att du kan göra ballonmage efter all mat. :D
Måste medge jag är avundsjuk på din förbränningen och fysik. :)

Megatuttarna
2004-03-06, 20:49
Bah, känns som jag måste utmana dig i ätning

Action
2004-03-06, 21:08
Originally posted by Prankie
Inte konstig att du kan göra ballonmage efter all mat. :D
Måste medge jag är avundsjuk på din förbränningen och fysik. :)

svårare att göra det med fullt med mat i magen.. lättare på tom då man får rum med luft.. Nu e den ju så stum.. Men försöka kan man ju.. hehe

Action
2004-03-06, 21:10
Originally posted by Megatuttarna
Bah, känns som jag måste utmana dig i ätning

Jasså.. det säger du.. :naughty:

King Grub
2004-03-06, 21:27
Originally posted by Action

svårare att göra det med fullt med mat i magen.. lättare på tom då man får rum med luft.. Nu e den ju så stum.. Men försöka kan man ju.. hehe

Ser ut som en boaorm som har svalt en människa! :D

9000 inlägg! Lördagkvällen är räddad! :hbang:

Action
2004-03-06, 21:31

Ser ut som en boaorm som har svalt en människa! :D

9000 inlägg! Lördagkvällen är räddad! :hbang:

GRATTIS GRATTIS.... Måste kännas helt.. helt.. ja helt förjävligt.. ;)

King Grub
2004-03-06, 21:32

GRATTIS GRATTIS.... Måste kännas helt.. helt.. ja helt förjävligt.. ;)

Sant. Jag tröstar mig med att jag är så jäkla snygg. :cool:

Action
2004-03-06, 21:47

Sant. Jag tröstar mig med att jag är så jäkla snygg. :cool:

Låter bra det... :MrT:

JAM
2004-03-07, 00:03
svårare att göra det med fullt med mat i magen.. lättare på tom då man får rum med luft.. Nu e den ju så stum.. Men försöka kan man ju.. hehe Bah, nu blir jag lite avundsjuk här... Du gör en ballongmage, men trots det ser man rutorna!
:devil: ;)

Du har verkligen ruggiga äterdagar måste jag säga! Hur tror du att det skulle gå om du i stället spred ut det hela lite jämnare över veckan? Det skulle bli 3800 kcal/dag.

Action
2004-03-07, 00:06
Originally posted by JAM
Bah, nu blir jag lite avundsjuk här... Du gör en ballongmage, men trots det ser man rutorna!
:devil: ;)

Du har verkligen ruggiga äterdagar måste jag säga! Hur tror du att det skulle gå om du i stället spred ut det hela lite jämnare över veckan? Det skulle bli 3800 kcal/dag.

Jag vet hur det skulle gå.. Jag skulle gå upp massor i vikt!!

Men ätardagar som mina är inget jag rekommenderar. Risk för att blodsockret skjuter i höjden etc.. O man kan bli slö o må dåligt. Vilket jag faktiskt inte gör..

KIRE
2004-03-07, 00:07
Jaha då har klockan passerat 24 och ätardagen är officiellt avslutad:smokin:

Action
2004-03-07, 00:09
Originally posted by KIRE
Jaha då har klockan passerat 24 och ätardagen är officiellt avslutad:smokin:

Ställde om min klocka så inofficiellt fortsätter min tills glassbyttan är tom... :cool:

Ervin
2004-03-07, 00:11
så när kl har paserat 24:00 får man påbörja sin ätardag? :D Eller ska man vänta tills man har vaknat? :D i sånna fall täntke jag kasta mig över all mat!

Action
2004-03-07, 00:13
Originally posted by Ervin
så när kl har paserat 24:00 får man påbörja sin ätardag? :D Eller ska man vänta tills man har vaknat? :D i sånna fall täntke jag kasta mig över all mat!

Jag har som regel att jag måste vakna, gå ut och gå morgonpromenad och inhandla maten. Sen måste jag komma hem först innan jag får börja äta. Alltså inget småätande på väg från affären.. :D :D

Ervin
2004-03-07, 00:15
hehe jag skiter i morgonpromenaden istälelt tränar jag på min ätar dag :D Så det jämnar nästan ut sig... men kanske tar en morgon promenad imorgon fast jag ska nog gå upp kl 08.00 då :D så att jag kan dra ut på dagen så mycket som möjligt hehe

KIRE
2004-03-07, 00:19

Ställde om min klocka så inofficiellt fortsätter min tills glassbyttan är tom... :cool:

HAHHA
Samma här var på statoil vid 23 och köpte 2st GBglass paket.
Har lite kvar i sista nu :eating:

Men runt 00.40 är det dietmode ON som gäller.

KIRE
2004-03-07, 00:21
Originally posted by Ervin

Jag laddar 30 timmar konstant:hbang:
Bara ett liitet avbrott för sömn.
Så fredagkvällen runt 17 tiden började jag ett
tömmningspass på gymmet som varade i 2 timmar. Därefter
har det blivit en del mat.

Action
2004-03-07, 00:23
Originally posted by KIRE

HAHHA
Samma här var på statoil vid 23 och köpte 2st GBglass paket.
Har lite kvar i sista nu :eating:

Men runt 00.40 är det dietmode ON som gäller.

Nu tog mitt paket slut.. 1 liter Mövenpick glass=2350 kalorier.. Sista som gick ner i kistan idag. Känner mig rätt pigg men ska gå o sova nu ändå så man är pigg på hinderbaneträningen imorgon!

Viktförändring

Morgon klockan 9.15 helt tom efter magproblem. 88,8kg
Kväll efter en hel dag med godsaker o viss vätskenivåökning i kroppen: 97,0kg

Men som sagt.. morgonvikten kommer ju inte ha samma förändring. Ja går normalt upp ca 3kg under en dag!

KIRE
2004-03-07, 00:27

Nu tog mitt paket slut.. 1 liter Mövenpick glass=2350 kalorier.. Sista som gick ner i kistan idag. Känner mig rätt pigg men ska gå o sova nu ändå så man är pigg på hinderbaneträningen imorgon!

Viktförändring

Morgon klockan 9.15 helt tom efter magproblem. 88,8kg
Kväll efter en hel dag med godsaker o viss vätskenivåökning i kroppen: 97,0kg

Men som sagt.. morgonvikten kommer ju inte ha samma förändring. Ja går normalt upp ca 3kg under en dag!

Hehe låter bra!
Själv har jag inte vägt mig men jag ser ut som en vattenmelon nu iallafall så jag har nog gainat några kilon:cheers:

Jag har iofs bara käkat 8800 Kcal på 30h. Och hyffsad energifördelning. Dock massa salt :)

Neee dags att
:sleep: :sleep:

no1fitness
2004-03-07, 05:39
För helskotta vilken viktskillnad !! :eek:
Tror nog att morgonvikten landar på mer än tre kg plus...:D
Har du planerat vad du ska äta om en vecka ?
En hel Konumaffär kanske...:thefinger
Matvrak !

primaliv
2004-03-07, 08:48
Action, kan du inte räkna upp allt du åt till den där stora frukosten. man ser inte riktigt allt om man bara tittar på bilden..
men det såg riktigt gott ut kan jag säga..

primaliv
2004-03-11, 07:41
:confused:

Callister
2004-03-23, 12:17
Jävlar, 10.000 kcal. ;)
Och jag tyckte jag åt mkt på min ätardag. :bpump:

Action
2004-03-23, 12:24
Originally posted by primaliv
:confused:

Missat denna fråga.. hm.. ska se om jag minns vad jag åt.

Risgrynsgröt
Plättar med glass och sylt
Mjölk med Oboy
Rostade mackor med ost och marmelad
Megastor Mandelbiskvi
Negerboll
Maryland Cookies
Apelsinjuice
Marabou cocos choklad
Pigall

Åt inte allt i en följd utan det blev en 2-3 timmars frukost.. :D

mangs
2004-03-23, 13:33

Jag har som regel att jag måste vakna, gå ut och gå morgonpromenad och inhandla maten. Sen måste jag komma hem först innan jag får börja äta. Alltså inget småätande på väg från affären.. :D :D

Såå, man kna säga att du gar en diciplinerad ätardag och inte släpper på för fullt? ;)

Action
2004-03-23, 13:48
Originally posted by mangs

Såå, man kna säga att du gar en diciplinerad ätardag och inte släpper på för fullt? ;)

Exakt.. så kan man också se på det. I lördags tog jag det faktiskt rätt lugnt.. :D