handdator

Visa fullständig version : Why he no get fat??

nissepelle
2013-08-26, 22:26
http://www.youtube.com/watch?v=5WmQzSs34DE

Tex den här snubben. Här på brädan tjatas ju ständigt om att minsann allt man äter oavsett mängd kommer tas upp i tarmen. Den här killen är liten och tanig, käkar 16000kcal på ett bräde, och det är inte enda gången utan liknande påhitt sker regelbundet. Eller kolla in tex Furious Petes kanal, samma sak där. Iofs är han en större kille och tränar mycket så han har väl högre energibehov. Men ändå! Jag fattar att den här lille spinkige asiaten antagligen är mätt hela nästa dag och inte käkar något, och säkert dagen därpå också. Men jag har svårt att tro att han går utan mat i en vecka för att kompensera upp de 16 000kcal han sätter i sig på ett bräde i videon.

Simonbaws
2013-08-26, 22:38
han spyr väl efter, han kan ju knappast må bra efter det där annars..

Wzup2u
2013-08-27, 06:24
han spyr väl efter, han kan ju knappast må bra efter det där annars..

tror det med spyr upp kanske 10k kcal efter.

raddum
2013-08-27, 07:18
han gör väl knappast det där varje dag

ddavid
2013-08-27, 08:34
Han lär ju få ett enormt stressvar efter det där vilket ökar energiförbrukningen. NEAT ökar. Värmeavgivelserna ökar. Oxidationen av kh och protein ökar. Sen lär han nog inte kunna hålla nere allt det där och pga stressvaret lär nog mycket rinna rätt ut i toan misstänker jag, alternativt spyr han. Han lär även kompensera för det där resten av veckan, medvetet eller ej. Allt detta tillsammans med en hög energiförbrukning gör ju att ett mål varannan veckan innehållande 16000 kcal inte nödvändigtvis måste synas alltför mycket på vågen. Kroppen är rätt skicklig på att hantera tillfälliga överskott.

Gober
2013-08-27, 08:39
Vadå bli fet? Tror du att han äter detta till middag varje dag? :D

Gober
2013-08-27, 08:43
När det gäller Furious Pete så får man lite dåliga vibbar. Han led ju av svår anorexia och nu hetsäter han på youtube istället. Visst han är ju vältränad och ser frisk ut men man kan ju inte låta bli att tänka att han bytt ut sin anorexia mot bulimia. Det är ju ingen som ser om han springer ut på toa varje gång han stängt av kameran, fast det är kanske bara jag som är lite cynisk ;-) Det är ju ganska kul om än äckligt att kolla på.

Morty
2013-08-27, 08:49
Finns ju rimliga gränser för vad som kan tas upp. 16000 kcal i stöten tas antagligen inte upp speciellt inte om det är (vilket det oftast är) väldigt mkt fett.

Gober
2013-08-27, 08:55
Finns ju rimliga gränser för vad som kan tas upp. 16000 kcal i stöten tas antagligen inte upp speciellt inte om det är (vilket det oftast är) väldigt mkt fett.

Utöver det så har jag svårt att tänka mig att killen i videon fick behålla sitt maginnehåll. Att få i sig de mängderna fett i en sittning borde få de flesta att spy, allt socker borde också fucka ur magen rejält.

Klein
2013-08-27, 08:57
En brakmåltid på 16000 kcal tar säkert ett dygn på sig att lämna magen så till vida att den ätande inte kräks eller drabbas av diarré.

begt
2013-08-27, 09:01
När det gäller Furious Pete så får man lite dåliga vibbar. Han led ju av svår anorexia och nu hetsäter han på youtube istället. Visst han är ju vältränad och ser frisk ut men man kan ju inte låta bli att tänka att han bytt ut sin anorexia mot bulimia. Det är ju ingen som ser om han springer ut på toa varje gång han stängt av kameran, fast det är kanske bara jag som är lite cynisk ;-) Det är ju ganska kul om än äckligt att kolla på.

Han har erkänt att han spyr upp ibland... Hittar dock inte klippet igen.

Jo, man kan nog säga att han gått över till bulimi istället. Knappast nyttigt med tanke på vad han stoppar i sig. Han skulle ju kunna få ett bakslag så att anorexian kommer tillbaka också.

tjing
2013-08-27, 09:49

Precis vad jag tänkt.

Han har också hällt i sig en flaska vodka hängandes upp och ner, men ja.

vicarious
2013-08-28, 08:04

Han tävlar ju för böveln professionellt i att äta. För att bli bra på det man tävlar i måste man helt enkelt göra det mycket och ofta. Sen är ju många av hans videos en PR-grej också.