Visa fullständig version : Ibiza!
Hej!
Jag har tänkt spendera 10-14 dagar på Ibiza i september. Inte för att jag tänkt clubba, kanske det blir ett besök på Pacha för nostalgiska skäl. Var mycket på ett annat Pacha för 15 år sen.
Åker mer dit för stränder, mat, känna av hippie och flower power-grejen, läsa och ta det lugnt.
Har tänkt att bo på dels ett vandrarhem och sedan hyra ett rum i en villa(en sk finca)
Någon som har tips på vart jag ska hänga? Fina stränder pubar är alltid intressant. Har tänkt åka över till Formentera en dag också.
Hej!
Jag har tänkt spendera 10-14 dagar på Ibiza i september. Inte för att jag tänkt clubba, kanske det blir ett besök på Pacha för nostalgiska skäl. Var mycket på ett annat Pacha för 15 år sen.
Åker mer dit för stränder, mat, känna av hippie och flower power-grejen, läsa och ta det lugnt.
Har tänkt att bo på dels ett vandrarhem och sedan hyra ett rum i en villa(en sk finca)
Någon som har tips på vart jag ska hänga? Fina stränder pubar är alltid intressant. Har tänkt åka över till Formentera en dag också.
Finns betydligt billigare ställen om du vill ha fina stränder (på riktigt fina alltså, inte konstgjorda spanien-stränder), mat och läsa/ta det lugnt.
Tips: Asien, nästan varsomhelst.
Ja, fast jag har varit sugen på Ibiza länge nu. Vill gärna hitta ett ställe som jag vill åka till igen, igen och igen. Där jag har favoritbarer, favoritstränder, favoritaffärer.
Det har jag på vinterhalvåret: Florida!
Känner mig visserligen lite korkad när jag sitter och kollar på sista minuten-resor som kostar 2000:- för 2 veckor men då är det nästan bara Turkiet. Vet inte om det är bra.
lattja en heldag och sola käka gott och lek på äventyrs/vattenlander aquamar.
inte varit där själv men har bekanta som varit, och sa en heldag var kanon där.
http://aquaparkholidays.co.uk/wp-content/uploads/2012/05/Aguamar-Water-Park-Playa-Den-Bossa-Ibiza.jpg
[IMG]http://aquaparkholidays.co.uk/wp-content/uploads/2012/05/Aguamar-Water-Park-Playa-Den-Bossa-Ibiza.jpg[/.IMG]
Helvete vad jag inte vill åka dit.
Helvete vad jag inte vill åka dit.
+1.
För en halv månadslön hade jag nog stått ut där en dag. Eller gratis glass. Det hade också funkat.
http://aquaparkholidays.co.uk/wp-content/uploads/2012/05/Aguamar-Water-Park-Playa-Den-Bossa-Ibiza.jpg
Haha! Njaa... Tack för tipset:)
DJJOHANSSON
2013-08-23, 21:00
Vad kostar flyg till ibiza? Vad har dom för valuta? Är det dyrt där?
Det är dåligt med flyg till Ibiza. Kan hitta för 4000-4500 kanske. Jag har tänkt flyga till Barcelona och ta färja över, tror det är skoj! Kostar cirka 3000 för flyg och färja fram och tillbaka. Euro. Tror det är skapligt dyrt men det finns säkert billiga ställen.
San antonio är billigare & "sunkigare" jämförelsevis med Ibiza stad, där alla jetsettarna huserar. Dyrt som fasen är det på båda ställena iaf och du kan räkna med minst 50 euro bara för att komma in på de stora klubbarna.
OnT: Jag har hört att Café del mar är ett schysst ställe på Ibiza.
Jag var på ibiza 2010 när jag var 18, det var säkert jättekul.
DJJOHANSSON
2016-05-24, 09:53
Jag ska ner till ibiza nästa vecka i några dagar... Vad får man inte missa när man är där? Solnedgången på del mar antar jag är obligatorisk..
Dåligt med stora artister nästa vecka, kanske blir baguetta på torsdag..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.