handdator

Visa fullständig version : Hälsorisk med tonfisk på burk varje dag?

Armed Dingo
2013-08-23, 04:15
Tjenis kollo.
Jag är student och har till min stora bedrövelse kommit underfund med varför alla studenter klagar på sin ekonomi. Tonfisk är väldigt billigt där jag bor och jag äter 140 gram varje dag (avrunnen vikt). Det är inget jag älskar men det är enormt smidigt att kasta ner två små burkar och några brödskivor i väskan på 30 sekunder varje dag istället för att förbereda lunch.

Tonfisken är packad i Thailand, mer ursprung än så kan jag inte få tag på. Finns det några hälsorisker med tungmetaller eller liknande med detta? Förutom lukten som sprider sig när man öppnar burken dvs. Jag äter det till lunch minst 5 dagar i veckan.

*hug*

lofito
2013-08-23, 04:27
Tjenis kollo.
Jag är student och har till min stora bedrövelse kommit underfund med varför alla studenter klagar på sin ekonomi. Tonfisk är väldigt billigt där jag bor och jag äter 140 gram varje dag (avrunnen vikt). Det är inget jag älskar men det är enormt smidigt att kasta ner två små burkar och några brödskivor i väskan på 30 sekunder varje dag istället för att förbereda lunch.

Tonfisken är packad i Thailand, mer ursprung än så kan jag inte få tag på. Finns det några hälsorisker med tungmetaller eller liknande med detta? Förutom lukten som sprider sig när man öppnar burken dvs. Jag äter det till lunch minst 5 dagar i veckan.

*hug*

Jag befinner mig i samma "sits" då jag också käkar minst en tonfiskburk varje dag. Bra med proteiner och gott är det tycker jag. Har dock läst det där
med metaller för ett tag sen. Men hur farligt är det egentligen undrar
jag också?

Armed Dingo
2013-08-23, 04:33
Jag befinner mig i samma "sits" då jag också käkar minst en tonfiskburk varje dag. Bra med proteiner och gott är det tycker jag. Har dock läst det där
med metaller för ett tag sen. Men hur farligt är det egentligen undrar
jag också?