Logga in

Visa fullständig version : Mitt sista försök till deff.

Repseju
2013-08-23, 02:19
Mitt sista försök till deff, då jag SKA lyckas denna gång.

Så vad är min historia?
Jag har under tre år varit extremt onyttig och inte tränat mycket alls, har försökt ta mig till gymmet för lite löpning och styrketräning ett fåtal gånger på skolans gratis-gym, men det är allt.
Så, anledningen till att jag slutade träna och föll in i ett väldigt onyttigt liv för tre år sedan hade med en skada att göra, som för den delen inte är ett problem alls nu. Jag SKA alltså lyckas denna gång, jag måste verkligen motstå mitt extrema sötsug tills det förhoppningsvis försvinner helt och hållet.
Tips på hur det kan gå att lyckas med lättast möjligt, dricka massor av vatten?

Min statistik
Längd: 199 cm.
Vikt: Pendlar mellan 95-99 kg.
Ålder: 19 år.

Så vad jag egentligen behöver är alla personliga tips ni har att ge, vad fungerade för dig när allt annat verkade hopplöst? För jag har misslyckats många gånger, jag hade det nästan en gång men förstörde allt genom att en helg "gotta" mig så "belöningsdagar" är uteslutna.

abstract
2013-08-23, 05:59
Kanske nyckeln ligger i att inse att sötsuget inte kommer att "försvinna", utan att du måste bita ihop när det väl infaller. Försök inte kompensera bort det, utan aktivera dig igenom det. Det är disciplin du behöver, och tankekraft. Sakta men säkert kommer sötsuget att minska, men hittar du ingen väg igenom dina infall av onyttigheter kommer du få det svårt.

Promenader, gymmet, en hobby... Saker som fungerar för mig. För sötsug får jag fortfarande, men jag har lärt mig att det skadar mer än det smakar:)

Pretorian
2013-08-23, 08:41
Kanske nyckeln ligger i att inse att sötsuget inte kommer att "försvinna", utan att du måste bita ihop när det väl infaller. Försök inte kompensera bort det, utan aktivera dig igenom det. Det är disciplin du behöver, och tankekraft. Sakta men säkert kommer sötsuget att minska, men hittar du ingen väg igenom dina infall av onyttigheter kommer du få det svårt.

Promenader, gymmet, en hobby... Saker som fungerar för mig. För sötsug får jag fortfarande, men jag har lärt mig att det skadar mer än det smakar:)

Håller med. En sak jag lärt mig efter några deffar är att inte ligga för lågt på kalorier. Har jag ätit för lite under några dagar så kan jag bli väldigt sötsugen.. eller sugen på allt onyttigt.

Repseju
2013-08-26, 21:34
Har gått bra nu ett par dagar, har kommit igång med lite träning och var och fjällvandrade igår. Har insett att det är då jag är uppe länge om nätterna som suger kommer så jag har försökt anpassa mig genom att helt enkelt sova tidigare om dagarna. Fungerar bra så länge!

Donkens
2013-08-28, 01:34
Se till att dricka mycket vatten, det kanske är jobbigt. Men sen kommer du tycka att det är den bästa törstsläckaren ssom finns och du kommer inte föredra något annat. Minskar på sötsuget också. Pressa lite citronsaft i, det låga ph värdet från citron bromsar sötsuget enormt.