Visa fullständig version : Xbox 360 eller Ps3?
Paperbasket
2013-08-22, 08:54
Funderat ett tag på att köpa en xbox 360 eller ps3. Frågan är dock vilken av dem?
Sitter för övrigt på ett mobilt bredband som är riktigt bra men max 80gig/månad så undrar hur mycket de olika konsollspelen drar i datamängd jämfört med sig pc-spel?
Gillar för övrigt action och mmorpg.
Tacksam för lite input av er som äger dessa/någon av dem.
Fastback
2013-08-22, 08:56
Spara och vänta in Xbox one / PS4 istället :thumbup: Om inte, köp PS3.
PS3 för The Last of Us och Journey
Xbox 360 för Gears of War-trilogin, Halo 3, 4 och Reach
Sen Dragon's Dogma, Bioshock, Bioshock Infinite, Batman Arkham Asylum och Batman Arkham City till den du nu väljer
Tycker definitivt du ska köpa en nu och vänta med de nya konsolerna tills du vet vilka spel du gillar. Kostar knappt någonting
Akerhage
2013-08-22, 09:13
Många säljer begagnat ps3 med spel mycket billigt. 800kr ca. Tycker ps3 för övrigt.
Überbiffen
2013-08-22, 10:22
Jag har båda men tycker bäst om Sony om jag måste välja sida.
XBOX360
Gears of War-serien
Crack Down-serien
Fable 2
PS3
God of War 3+Ascension
Army of Two-serien
Metal Gear Solid 4
Killzone-serien
Resistance 1+3 för co-op
The Last of Us
Har haft båda och föredrog Playstation 3.
Holmeros
2013-08-22, 11:25
Har aldrig ägt en 360, jag håller mig till Sony's konsolprylar.. :D
Köper du en PS3, missa förihelvete inte The Last Of Us!
Nordenator
2013-08-22, 11:30
Jag hade väntat på PS4:an. Tveksam till att TLoU inte skulle dyka upp på PS4:an då det är ett så fruktansvärt populärt spel. Det om något skulle ju vara extra morot för folk som velat spela spelet men haft krysslåda och sitter och väger mellan konsolerna. På något vänster kommer man säkerligen kunna spela det på PS4:an.
Jag föredrar bilspel, ska jag köpa en Ps3 eller Xbox360 då?
Paperbasket
2013-08-22, 11:47
Kollat runt lite och verkar som om det lutar mot ps3. Många som säger att Ps3 är trevligare på många sätt.
Jag föredrar bilspel, ska jag köpa en Ps3 eller Xbox360 då?
Gran Turismo VS Forza
Det du gillar bäst av dom två. Resten är i stort sett multiplattformstitlar
edit: glömde Burnout: Paradise, definitivt 360 :)
Viktor_Balck
2013-08-22, 13:13
Jag har båda men tycker bäst om Sony om jag måste välja sida.
XBOX360
Gears of War-serien
Crack Down-serien
Fable 2
PS3
God of War 3+Ascension
Army of Two-serien
Metal Gear Solid 4
Killzone-serien
Resistance 1+3 för co-op
The Last of Us
Du glömde Tungt Regn till PS3an, även Uncharted är bra spel. Själv har jag båda konsolerna men spelar enbart på mitt playstation nuförtiden.
Paperbasket
2013-09-04, 16:48
Blev ett Ps3 för min del nu. Jättenöjd med konsol samt spel som finns till.
Undrar dock om det finns något bra sätt att föra över filmer/musik till Ps3 från min PC som inte innebär överföring via wifi? Anledningen är att jag endast har 80gb/månad och överföring via wifi till ps3 stjäl på den mängden.
Går det att köra usbsladd eller en sticka?
Forza är helt klart bättre än Gran turismo. Mycket pga Forza som jag köpte 360. Det som väger över till Xbox one är Forza 5. Riktigt bra serie som håller bra kvalitet på allt.
hahavaffan
2013-09-04, 17:45
Forza är helt klart bättre än Gran turismo. Mycket pga Forza som jag köpte 360. Det som väger över till Xbox one är Forza 5. Riktigt bra serie som håller bra kvalitet på allt.+1 på allt. Sjukt vad många timmar jag lagt ner på Forza 1 och 4. De måste dock fixa riktigt laddtryck på överladdade bilar (ketchupeffekt etc.) och laddtrycksmätare för att jag ska ens fundera på en One och Forza 5.
Albatross
2013-09-04, 17:49
Blev ett Ps3 för min del nu. Jättenöjd med konsol samt spel som finns till.
Undrar dock om det finns något bra sätt att föra över filmer/musik till Ps3 från min PC som inte innebär överföring via wifi? Anledningen är att jag endast har 80gb/månad och överföring via wifi till ps3 stjäl på den mängden.
Går det att köra usbsladd eller en sticka?
Så länge det är FAT32 på det du stoppar in funkar det fint.
+1 på allt. Sjukt vad många timmar jag lagt ner på Forza 1 och 4. De måste dock fixa riktigt laddtryck på överladdade bilar (ketchupeffekt etc.) och laddtrycksmätare för att jag ska ens fundera på en One och Forza 5.
Ketchupeffekt? Menar du att det blir orealistiska ljud/effektmönster då man laddar bilarna?
Laddtrycksmätare vid varvmätaren hade ju också varit ganska najs håller jag med om.
knuckles
2013-09-04, 18:19
Det enda mmorpg jag känner till konsoll är dcuo, kul spel men kostar per månad om du vill ha allt, gratis att skaffa dock och ladda ner. Kom till typ lvl 10 sen såg jag att man måste betala för att få tillgång till allt sya jag tänkte ba omg och lade av.
Det var till ps3 jag testade. Bra community online och många spelare men invecklat att skriva till andra osv.
+1 på allt. Sjukt vad många timmar jag lagt ner på Forza 1 och 4. De måste dock fixa riktigt laddtryck på överladdade bilar (ketchupeffekt etc.) och laddtrycksmätare för att jag ska ens fundera på en One och Forza 5.
Effektkurvan i bilar som original har turbo är det inget fel på.
Du kanske syftar på när man turbokonverterar en bil utan turbo? Då blir det lite ketchupeffekt på riktigt också, eftersom varken kammar, kolvar osv är anpassat för turbo, en fet turbo på typ en Golf 2 så kan effektkurvan bli lite konstig.
Är man riktigt intresserad av bilspel, att lira seriöst online i "riktiga" klasser, så finns det inte så mycket annat än forza tyvärr, men nu har du ju redan köpt ps3, så det är lite sent sagt.
hahavaffan
2013-09-04, 20:21
Ketchupeffekt? Menar du att det blir orealistiska ljud/effektmönster då man laddar bilarna?
Laddtrycksmätare vid varvmätaren hade ju också varit ganska najs håller jag med om.Ja, precis.
Effektkurvan i bilar som original har turbo är det inget fel på.
Du kanske syftar på när man turbokonverterar en bil utan turbo? Då blir det lite ketchupeffekt på riktigt också, eftersom varken kammar, kolvar osv är anpassat för turbo, en fet turbo på typ en Golf 2 så kan effektkurvan bli lite konstig.
Är man riktigt intresserad av bilspel, att lira seriöst online i "riktiga" klasser, så finns det inte så mycket annat än forza tyvärr, men nu har du ju redan köpt ps3, så det är lite sent sagt.Det kanske inte märks lika mycket i otrimmade bilar som har turbo från fabrik, men det är inte realistiskt att fullt laddtryck i en bil med liten motor och stort effektuttag och singel-turbo nås vid typ 15000rpm. I Forza 1 fanns det en Supra där effektkurvan mest liknar Eiffeltornet, och det kändes när man körde den. Så är det aldrig i Forza 4 oavsett bil, trimningsgrad osv, och det är lite trist. Ta fram telemetrin och kolla på laddtrycket på olika bilar. Fullt ös direkt typ, och aldrig någon ketchupeffekt (som det borde imho).
frambogir
2013-09-05, 08:06
Har nyligen skaffat PS3, har annars spelat på 360.
Så, vilket som.
Minimjölk
2013-09-05, 08:25
[QUOTE=Paperbasket;6626970]
QUOTE]
Nu kanske jag missförstår dig men wifi kostar väl aldrig pengar när du överför filer lokalt i din egen hot spot? Så länge du är uppkopplad till ditt lokala nätverk innanför din router mot bredbandsleverantören så är det fritt at tskyffla hur mycket man vill. Den mängd trafik som syns utifrån är ju enbart data som går in/ut genom routern.
Dvs, ligger filerna lokalt på en PC så kommer en överföring av dessa inte synas för din brebandsleverantör.
Paperbasket
2013-09-05, 11:17
Oook, tror jag hänger med då Minimjölk. På win8 kan man se sin förbrukade datamängd via sin wifi och den börjar ju ticka då jag streamar mellan pc och ps3. Tänkte inte på att endast den mängd som går in/ut genom routern och inte inom räknas.
Tack!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.