Visa fullständig version : Vad handlar livet om för dej ?
TheOne1994
2013-08-22, 07:48
Vi har en del trådar som handlar om allt mellan himmel och jord. Inkomst,barn,träning osv.
Vad är det just du söker i livet ? Kan du skriva hur du vill att ditt liv ska se ut ?
En del önskar att det skulle sett ut på ett visst sätt, men kommer aldrig dit. Tror ni dom dör och känner sig misslyckade ? Är jag för djup eller funderar ni också ibland: Vad handlar det om egentligen i slutänden ? Kommer vi alla sitta där med ölmage och ångra massa saker ?
vad handlar livet om för dej ska det stå :)
Det enda jag söker i mitt liv är ro. Att finna ro gör får man genom att aldrig ångra något, må bra och göra det man tycker om och vill - även om det är läskigt, tufft, svårt, lätt, töntigt mm. När man känner ro så kan man tänka sig på att man sitter på en liten stubbe, mitt i skogen, helt själv och det finns inte en tanke i huvudet, inte vad man ska handla för mat, inte om man måste köpa nya kläder, jag måste göra det.
Bara vara. Ro.
Kanske dags o flytta ut i skogen, lägga ner datasamhället och bli ett med naturen. (Inget skämmt)
filmjölk
2013-08-22, 08:58
För mig handlar livet om att försöka att inte fundera på vad livet handlar om, mening och liknande frågor då sådana reflektioner är negativa för mitt välmående. Deles leder det ingen vart, dels känner jag mig så futtig, fattig och misslyckad om jag gör det.
Så är du som jag en sökare, låtsas att du inte kan tänka så långt så besparar det dig obehag*hug*
TheOne1994
2013-08-22, 09:19
Det enda jag söker i mitt liv är ro. Att finna ro gör får man genom att aldrig ångra något, må bra och göra det man tycker om och vill - även om det är läskigt, tufft, svårt, lätt, töntigt mm. När man känner ro så kan man tänka sig på att man sitter på en liten stubbe, mitt i skogen, helt själv och det finns inte en tanke i huvudet, inte vad man ska handla för mat, inte om man måste köpa nya kläder, jag måste göra det.
Bara vara. Ro.
ja något i denna stilen känner jag igen mig. Det kan kännas lite simpelt i tanken egentligen. Livet behöver inte vara så svårt, sen kan motgångar få dej till att må bra med. Du sätts på prov på ett underligt vis.
För mig handlar livet om att försöka att inte fundera på vad livet handlar om, mening och liknande frågor då sådana reflektioner är negativa för mitt välmående. Deles leder det ingen vart, dels känner jag mig så futtig, fattig och misslyckad om jag gör det.
Så är du som jag en sökare, låtsas att du inte kan tänka så långt så besparar det dig obehag*hug*
nej jag är ingen sökare. Jag har varit med om så många saker så jag är ganska nöjd ändå. Känner me tillfreds. Kan förstå tanken att man snöar in sig i ett tänk som kan bli ohälsosamt.
Just nu bara få tiden att gå och klara av studierna och försöka att ha kul under tiden. Någon längre analys orkar jag inte med, ser sällan mer än ett år framåt åt gången.
Kanske dags o flytta ut i skogen, lägga ner datasamhället och bli ett med naturen. (Inget skämmt)
I det stora hela så är jag nästan där, bara hitta ett eget boende och inte snylta på gästhuset hos ett syskon så. De tider jag är i skogen, när jag löper, promenerar eller jagar brukar vara en av de bättre stunderna i mitt liv. *cupid*
mycketbrännvin
2013-08-22, 09:40
Vej ej, har väl alltid sökt efter bekräftelse av nåt slag, men nöjjer mig egentligen med ganska. Må bra, träna, supa mig redlös ibland, lite kvinnfolk och god mat. Familjeliv känns ej särskilt lockande nu iaf
Überbiffen
2013-08-22, 09:49
Trivas och ha roligt.
Minimjölk
2013-08-22, 09:53
Att vara lycklig och nöjd och tillfreds med mig själv i hur jag levt, hur jag lever idag och hur jag kommer leva framöver. För egen del har jag haft en del mål som jag vill få avklarade och för varje sådant mål jag klarat av känner jag mig mer nöjd.
Att en fredagkväll efter en arbetsvecka sitta kring middagsbordet samlat med sin familj och höra hur barnen haft det i skolan, äta något gott och sedan känna sig nöjd med livet när man sitter där med sin livspartner och sina barn. Lyckligare än så kan jag nog inte bli.
Förutom mitt eget och min sambos välmående så handlar livet om strävan efter självförsörjande, ständigt lära mig om nya saker, sex med så många som möjligt, och nog mest av allt att bidra med något bra till samhället och mina medmänniskor (t.ex. genom vård och forskning i mitt fall).
Det räcker för mig iaf.
Röda Björnen
2013-08-22, 10:27
Utveckling.
Captainwide
2013-08-22, 10:35
Utveckling.
1+
Bli den bästa jag kan bli, både fysiskt och mentalt. Försöka nå så många drömmar jag har som möjligt.
Att vara där för mina barn och ge dem en så pass bra förutsättning för livet som möjligt.
Att gå ner på djupet och lära mig exakt hur saker och ting fungerar på olika områden.
Jag är relativt ointresserad av allt fluff i livet. Letar ofta efter intensiva upplevelser, oavsett vad det är och blir lätt uttråkad på det "vanliga" livet.
BisonLGcrew
2013-08-22, 14:41
Att få bra pass
smeander
2013-08-22, 14:43
Träna, jobba med något som är intressant och engagerande, köpa hus på landet med frun, 3-4 barn för att sedan bli gammal och se barnbarnen växa upp och sen vill jag dö i sängen på torpet i lugn och ro.
Sent from a cordless device.
en stor stark
2013-08-22, 14:52
Lycka, välmående och alla liknande känslor. Vilket nog de flesta är ute efter.
Sättet jag uppnår detta är genom att skaffa mig ett roligt och intressant jobb. Och riktigt leva livet. Resa, umgås med vänner, lära mig laga riktigt god mat, prova på unika upplevelser och utveckla min kunskap så mycket jag orkar.
Det är några saker jag skulle kunna göra för att uppnå välmående och lycka i mitt liv.
Att sluta tänka för mycket på meningen med livet och andra filosofiska frågor skulle nog också vara bra för mitt välmående.
Att gå ner på djupet och lära mig exakt hur saker och ting fungerar på olika områden.
Jag är relativt ointresserad av allt fluff i livet. Letar ofta efter intensiva upplevelser, oavsett vad det är och blir lätt uttråkad på det "vanliga" livet.
Här bor jag med.
Magnus Larsson
2013-08-22, 15:17
Skaffa barn tycker jag är roligt
Jahapp, där ser man. Dom flesta verkar rätt nöjda och tillfreds, själv är jag väl inte riktigt där. Jag har oftast haft tydliga målsättningar och saker jag har strävat mot att uppnå under mitt hittills 37-åriga liv men livet svajar upp och ner. Jag vet att jag vill springa på gymmet och lyfta skrot vilket är skitroligt, men det är dessvärre min enda riktigt fasta punkt just nu. Jag tragglar på med skolan vilket jag egentligen inte tycker är så himla roligt, men jag tänker lite si som så att om jag klarar mig igenom utbildningen öppnas goda jobbmöjligheter. Jag harvar på och hoppas att jag slutligen landar på någon plats där jag känner mig hemma och trivs och kan bygga upp ett nytt liv med mer än styrketräning att se fram emot. Ett trivsamt jobb, jag kanske träffar någon jag vill leva familjeliv med?, kanske jag börjar jobba till sjöss och har en älskare i varje hamn? Jag har faktiskt ingen aning om vad jag vill just nu men jag räknar med att jag kommer på det med tiden.
Mackan58
2013-08-22, 16:04
Gunz, Gains and Glory!
Bra fråga, ingen aning, det går i vågor och förändras över tid.
skivståång
2013-08-22, 16:08
Gunz, Gains and Glory!
Wat about possey? (srs)
Utveckling och inre ro :) I en utopi.
Sanningen är väl mer att jag söker meningen,vill ha bekräftelse samt kräver ständig stimulans för att ens funktionera som individ.
Blir lätt väldigt uttråkad av vardagliga saker och ser ingen mening med dem alls.
Känns som jag behöver ständiga "kickar"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.