Logga in

Visa fullständig version : Bara jag som får extrema cravings efter diet?

Dande92
2013-08-21, 13:08
Hej

Jag gick av en diet för en vecka sedan ungefär. Under deffen lyckades jag hålla mig borta från söt suget väldigt bra fuskade aldrig. Men nu när jag har gått av deffen så är jag konstant sugen på sötsaker och är alltid hungrig. Kan inte hålla mig för att äta saker som står framme här hemma. Någon som upp levt likadant efter deff??

SorbP
2013-08-21, 13:11
Är ju vanligt att man blir hungrigare av insulin påslag, så om du t.ex går från att äta väldigt GI lågt eller hög protein och låg kolhydrats diet och går över till att äta potatis pasta och dricka läsk osv igen så triggar det igång aptiten något väldigt.

Fuark
2013-08-21, 13:17
Det är typ standard för mig, och troligtvis 95% av alla andra. Kroppen wants his fat back

Dande92
2013-08-21, 13:24
Tack för svaren! Jag körde rätt hårt och låg väldigt på kolhydrater under hela deffen. Hoppas hungern stannar av snart för de här är väldigt jobbigt haha!

ddavid
2013-08-21, 14:57
Jag går väldigt sällan under 200 g kolhydrater under diet. Men ändå blir man ju grymt hungrig och sugen på allt efteråt, så att insulinet skulle vara boven i dramat köper jag ej. Då tror jag mer på att kroppen vill bli fet igen och att man har släppt på de mentala tyglarna =)

cero
2013-08-22, 04:17
Trodde du att deffen skulle ta slut? ;)

raddum
2013-08-22, 08:41
Jag tror alla, exklusive genetiska freaks eller nått, känner som du. Men klarar man av att inte hetsäta direkt när deffen är slut och normaliserar lite är det lugnt, iaf enligt min erfarenhet

Morty
2013-08-22, 08:43
Yup, ligger man under sin setpoint så är hungern avgrundsdjup.

TomasB
2013-08-22, 09:30
Jag får cravings under diet. Om jag underäter 5 dagar kan jag få galna cravings där jag fullkomligt vräker i mig skit (glass, godis, pizza, you name it!) :)

Reaper123
2013-08-22, 09:56
Jag instämmer i kören, riktigt tufft att kliva av en deff och äta "planlöst" så jag har senaste två gånger haft en plan för hur jag ska äta (efter deff) för gångerna innan jag inte haft det har resulterat i att deffen varit förstörd på ett par veckor/månader!

Klarar jag av att hålla ut ett par veckor (unnar mig dock en hel del "gottis") är det sen lättare att äta "onyttigheter" med måtta för dessa cravings trubbas nästan av helt!

Trapz
2013-08-22, 12:07
Jag tycker att jag själv klarar mig hyfsat lätt på att ligga ganska lågt på kalorier i några dagar för jag har typ nada hunger och måste oftast äta fastän jag inte är hungrig. Men sen kan det spåra ur istället och då spelar det ingen roll vad som finns i kylen eller skafferiet, allt går ner. Är inte för att jag är hungrig eller nåt, tror det bara är kroppens sätt att säga till att den behöver näring, typ.
Känns bra mycket skönare att inte köra allt för hårt och ha minst någon dag på balans iallafall så slipper man allt sånt.

shut teh face
2013-08-22, 18:30
Det är nog inte bara du, när fettcellerna minskar börjar de ju producera mer leptin vilket är ett hungershormon, är väl upp till ett år efter viktnedgång som detta sker.

cero
2013-08-22, 19:16
Det är nog inte bara du, när fettcellerna minskar börjar de ju producera mer leptin vilket är ett hungershormon, är väl upp till ett år efter viktnedgång som detta sker.

*gah!*

Trapz
2013-08-22, 19:26
Helt seriöst så känns det som att jag kan äta ett mål per dag om jag skulle vilja. Känner ofta bara den där hungern och att det är gott med mat nån gång per dag. Och sen bara skita i att äta, men nu trycker jag i mig mat med jämna mellanrum ändå för att försöka bli större, men det är inte "kul" att äta längre.

Wzup2u
2013-08-22, 19:31
Hej

Jag gick av en diet för en vecka sedan ungefär. Under deffen lyckades jag hålla mig borta från söt suget väldigt bra fuskade aldrig. Men nu när jag har gått av deffen så är jag konstant sugen på sötsaker och är alltid hungrig. Kan inte hålla mig för att äta saker som står framme här hemma. Någon som upp levt likadant efter deff??

nej för jag äter sött varje dag istället för att vråka i mig 1 till 2 ggr per vecka.
så upplever alldrig supersug utan håller allt på jämn nivå.

cero
2013-08-22, 19:33
nej för jag äter sött varje dag istället för att vråka i mig 1 till 2 ggr per vecka.
så upplever alldrig supersug utan håller allt på jämn nivå.

Glöm inte bort tänderna bara.

Wzup2u
2013-08-22, 19:38
Glöm inte bort tänderna bara.

nejdå finns ju stevia och aspartam =). och socker vid vissa tillfällen som även finns i allt snart.
even fruktos is nice dohhh.

sen finns herr tandborste och fru tandkräm som gillar att fuecka i munnen =)
ungefär 3 ggr om dagen *slap*

CalleP
2013-08-22, 21:41
Förra sommaren var jag nere på 71,5 och var rätt seg osv, efter det så åt jag inprincip allting som inte satt fastspikat.