Visa fullständig version : Vad händer med bortplockade trådar?
Minimjölk
2013-08-21, 11:08
Vad händer egentligen med bortplockade trådar? Är de för evigt helt bortplockade eller ligger de dolda för användarna så att de eventuellt kan plockas fram igen? Hamnar de i ett eget underforum enbart synliga för moderatorer och admins som någon form av bevisföring/statistik eller riktlinjer för vad som är ok eller inte? Vem tar beslut gällande vad som plockas bort och vad händer om en tråd plockas bort om majoriteten av staben tycker denne skulle leva kvar?
Anledningen att jag undrar är att det alltid är lika förargligt när en tråd plockas bort och det varit en intressant diskussion/debatt som man faktiskt vill kunna gå tillbaka och läsa.
Jag tycker personligen att låsning av trådar och banning/varning till medlemmar är bättre. Detta eftersom oskyldiga medlemmar som lagt energi och tid på att svara i trådar i förhoppning att andra skall läsa vad de skrivit är de som blir hårdast straffade när all info helt sonika plockas bort.
Om tråden plockas bort pga trollning kommer ju troligtvis trollet tillbaka i en eller annan form så dennes lidande blir ju mindre. De kanske snarare ser det som en utmaning.
bertbert
2013-08-21, 12:32
De ligger troligen sparade i ett underforum som endast adm/mod kan se. Admar och moddar sitter troligen och gottar sig åt alla smaskiga inlägg varje lördageftermiddag.... :Virro
En god anledning att kämpa sig till att bli admin är att få tillgång till den gamla rump-tråden xD
Skaffar du guld-konto så får du tillgång till dem.
En god anledning att kämpa sig till att bli admin är att få tillgång till den gamla rump-tråden xD
Vad har jag missat?
Sheogorath
2013-08-21, 12:47
Vad har jag missat?
Den gamla rump-tråden.
Minimjölk
2013-08-21, 13:32
den gamla rump-tråden.
:d
The_RobRoy
2013-08-21, 13:33
Jag har hela cachad på min dator, säljes för 500kr ;)
StarkaUlf
2013-08-21, 13:33
Den gamla rump-tråden.
6zXDo4dL7SU
:D
King Grub
2013-08-21, 14:30
Dom flyttas till ett forum som bara moderatorer och admins kan se.
Den gamla rump-tråden.
Den stora frågan är ju varför en sådan guldgruva togs bort *cry*
bertbert
2013-08-21, 14:41
De ligger troligen sparade i ett underforum som endast adm/mod kan se. Admar och moddar sitter troligen och gottar sig åt alla smaskiga inlägg varje lördageftermiddag.... :Virro
Ha! Du är pucktvåa! *kissass*
Scratch89
2013-08-21, 14:44
Den gamla rump-tråden.
Mmm. Good ol' memories!
Minimjölk
2013-08-21, 14:45
Tack för svar, händer det som bert-bert spår att ni ibland sitter och gottar er i efterhand åt alla tokigheter som förekommit?
King Grub
2013-08-21, 14:48
Ha! Du är pucktvåa! *kissass*
Full medvetet. Mitt svar är officiellt, ditt är spekulationer. :p
King Grub
2013-08-21, 14:50
Tack för svar, händer det som bert-bert spår att ni ibland sitter och gottar er i efterhand åt alla tokigheter som förekommit?
Det får du veta den dag du blir moderator.
en stor stark
2013-08-21, 15:04
Haha :D That's cold..
Stefan J
2013-08-21, 15:08
Tycker det är lite synd att Ser Jonahs trådar eller vad han hette togs bort. Det var lite ös i dem inatt med god risk för urspårning! :D
en stor stark
2013-08-21, 15:23
Blev han bannad? Jag kommer inte ihåg hans namn och hans trådar är borta så jag har svårt att kolla upp det.
Var det Carnes? ^^
Minimjölk
2013-08-21, 15:25
Därav jag startade denna tråden. Misstänker bann men kommer inte ihåg nicket. Någon moderator får gärna bekräfta här om nicket är bannat och berätta varför båda trådarna togs bort istället för att låsas?
Hmm, jag måste ha förlagt mina ansökningspapper? ;)
Förbannat kul läsning faktiskt.
Kan ni inte snälla bara göra Mental till mod? Så fort det dyker upp en tråd som berör ämnet så är han där och fiskar med sina erfarenheter från Sweclockers osv. Jag tror inte han skulle göra nån större skada och så slipper man läsa de illa dolda hintarna.
Hah, jag skulle bara sitta och fnissa åt borttagna trådar ;)
Den gamla rump-tråden.
:laugh:
Jag vet då vem utav ledargestalterna på forumet som sitter och gottar sig med rump-tråden!
shut teh face
2013-08-21, 20:41
Mer intressant ifall modsen fortsätter diskutera i trådarna, kan slå vad 1000 kr på att rump-tråden är väldigt aktiv i adminforumet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.