Logga in

Visa fullständig version : Har jag gynekomasti?

henrikgrandt
2013-08-21, 03:19
Hej,

Tror seriöst jag lider av gynekomasti mår väldigt dåligt över detta, är 20år gammal 173cm lång, tränar gym dagligen har gjort det i 6 månader nu och löper även varje dag har gjort det i 3veckor nu , men har inte sett någon skillnad kring bröstet fortfarande väldigt med fett runt bröstvårtorna osv, tänkte slänga upp lite bilder så får ni avgöra vad ni tror ifall de är bara vanligt fett som går att träna bort eller ifall det är operation som gäller, mår som sagt psykiskt dåligt över detta....

MVH

Ramboline
2013-08-21, 08:17
Hej,

Tror seriöst jag lider av gynekomasti mår väldigt dåligt över detta, är 20år gammal 173cm lång, tränar gym dagligen har gjort det i 6 månader nu och löper även varje dag har gjort det i 3veckor nu , men har inte sett någon skillnad kring bröstet fortfarande väldigt med fett runt bröstvårtorna osv, tänkte slänga upp lite bilder så får ni avgöra vad ni tror ifall de är bara vanligt fett som går att träna bort eller ifall det är operation som gäller, mår som sagt psykiskt dåligt över detta....

MVH

Du ser ut till att rätt många kg över.Det blir borta fettet runt bröstet när du går ned i vikt.

Kvicksilver
2013-08-21, 08:22
Hej,

MVH

Ser ut som aldeles vanligt ordinärt kroppsfett. Kroppsfettet är sällan jämnt fördelat över kroppen utan det ser olika ut hos olika personer. En del har mer runt magen och andra mer runt tex brösten.

Fortsätt ligga på kaloriunderskott några månader så ska du se att det blir bra.

Donkey Kong
2013-08-21, 08:24
Ser ut som vanliga så kallade "chipstuttar" för mig, ursäkta uttrycket. Bygg mer bröst och dra bak axlarna samt få bort lite fett. :)

Vivaldi
2013-08-21, 22:18
Hej,

MVH

Nej, det där ser mest ut som vanligt fett, jag har gynokemasti och framför allt puffy nipples, och det ser annorlunda ut

Doctor Snuggles
2013-08-21, 22:33
Vanligt fett.
Du verkar dock träna lite väl mycket, för att vara så tidigt i din träningskarriär. Mer är inte alltid bättre, kvalitet framför kvantitet.
Styrketräning 3 ggr i veckan, och kondis 3 ggr (helst inte på samma dag), räcker mer än väl.

SkauneJohan
2013-08-29, 18:08
det är fett, jag såg ut på samma vis men det försvann när jag blev smalare ;)

Cameltotem
2013-08-29, 18:11
Har du märkt att du har fett på magen?

Det är vanliga chipstuttar. Deffa 8-10 kg så ska du se att det försvinner!

henrikgrandt
2014-02-18, 11:50
bump

Gober
2014-02-18, 14:24
bump

Du har redan fått svar? Ser ut som att du behöver få bort fett helt enkelt. Du har väl lite otur med fettfördelningen.

Mer muskler och mindre fett så blir du nog av med det.