handdator

Visa fullständig version : Större övre buk än undre

Vivaldi
2013-08-20, 23:33
Ja som topic lyder har jag sedan länge funderat över om jag är ensam med detta pga. genetik eller om det kan vara något annat.

Min övre buk ( alltså över naveln är helt enkelt större än det undre i att den putar ut mer ( speciellt efter kost då min magsäck ju befinner sig där ... )

Man kan säga att min mage är "tvådelad" då det viset med "vecket" precis över naveln.

Om jag efter en större måltid tittar på mig själv från sidan kan det nästan se löjligt ut då den övre delen putar ut medan den undre ligger plant.

Är det någon som känner igen sig i detta eller är det bara min muppade genetik som återigen skiljer mig från massan ?

Grazzafukkinrazzi
2013-08-20, 23:52
Har alltid tyckt din avatar ser lite "muppig" ut. No offence.

Känner inte igen fenomenet f.ö. tyvärr.

Wzup2u
2013-08-21, 06:43
ser ju bara mer uppspänt ut och formerna blir ju bättre va nöjd ! =)

Rickard
2013-08-21, 07:26
Äter du mat med väldigt mycket volym?

Victuhh
2013-08-21, 10:01
Har samma..

mattilainen
2013-08-21, 10:04
ser ut som du spänner den så. Jag kan också göra att jag spänner ut övre delen mer.. Kanske mer har med ditt sätt att spänna?

Diomedea exulans
2013-08-21, 10:22
Har aldrig hört talas om det, men det är ju bra ju? Själv putar nederdelen ut som på en gravid alkoholist, ser för jäkligt ut.

thatice
2013-08-21, 10:38
Har samma plus en skaplig svank, men jag har alltid inbillat mig att det är lite ballt gorillahane stuk men har nu på sistone börjat inse att jag mest ser ut som en mupp.

awesomooo
2013-08-21, 11:07
Samma här. Fördelen är väl att kaggen syns mindre.

Har samma plus en skaplig svank, men jag har alltid inbillat mig att det är lite ballt gorillahane stuk men har nu på sistone börjat inse att jag mest ser ut som en mupp.

Haha! Precis så tänkte jag med tills man ser sin egna spegelbild.

Vivaldi
2013-08-21, 22:17
Skönt att veta att jag ej är ensam !

Kaggen står ju självklar tut mer efter en PF-måltid på 2kg än av 40g skumnappar, men det är just att den nedre delen inte rör sig alls jag blir så förvånad av.

Skulle varit sjukt snyggt ... om mitt as till genpool inte beslutat mig för att de bästa ställena på min kropp att spara fett på är bröstmuskulaturen och magen.

Har ju genetiskt Puffy Nipples ( ingen knöl bakom, syns ej då det är kallt etc. funderar på att operera ) samt just min muppade mage som största irritationsmoment då jag äntligen skaffat mig en måttlig fysik i annat avseende.

Även upptäckt att jag har mycket svårt att aktivera just de övre magmusklerna jämfört med då jag hade mindre rygg/bröstmuskler, de känns på något sätt gjutna, trots att jag är relativt stark i nedre maguskulaturen, blir nog att köpa en ab roller och börja croucha/brutalbänka mer för att motverka detta.

cero
2013-08-22, 03:49
Ladda upp bild där du inte spänner dig.

Vivaldi
2013-08-22, 12:58
Ladda upp bild där du inte spänner dig.

Sure thing, slänger upp en på fredag !

Knatcharn
2013-08-22, 14:37
Om du svankar mycket kanske det kan bidra till att det ser konstigt ut.