handdator

Visa fullständig version : En ätardag/svin dag i veckan. Hur mycket gör det?

Babyface
2013-08-20, 22:00
Håller på med en väldigt clean och strikt bulk, då jag redan ligger på 15% fett vill jag inte komma högre och bulkar därför väldigt sakta.

Ligger på 2700 just nu men skulle lätt kunna äta för 5000+ om jag fick. Kommer inte dricka på 3-4 månader, däremot är jag sugen på en svin-dag på helgen där jag får härja fritt. Men är det värt det tro?

raddum
2013-08-20, 22:03
det gör så mycket som mängden kcal du intar över balans

tjing
2013-08-20, 22:09
Om du menar härja fritt med att du käkar en jäkla massa fett och socker så lär du lägga på dig en hel del mer än du vill i längden.

Babyface
2013-08-20, 22:15
Om du menar härja fritt med att du käkar en jäkla massa fett och socker så lär du lägga på dig en hel del mer än du vill i längden.

Tänker mig att jag håller mig hyffsat nära mina macros då borde väl lite ost och kex,någon burgare osv inte göra så mycket 1 dag?

shut teh face
2013-08-20, 22:19
Du sa ju att du skulle svina, 5000 kcal+

Om du ligger på underskott på 500 kcal per dag 6 dagar så äts ju dessa "upp" om du ligger på överskott motsvarande mängd en dag, då går du inte ned i vikt.

Ätardagskalorier är ju inte magiska på något sätt utan måste räknas in ändå

tjing
2013-08-20, 22:19
Tänker mig att jag håller mig hyffsat nära mina macros då borde väl lite ost och kex,någon burgare osv inte göra så mycket 1 dag?

Jaha, om du menar ett litet överskott är det en helt annan sak.

Trodde du menade svulla loss på 6000 kcal när du har ett energibehov på 3000 kcal och basera detta svulleri på flottiga munkar och lösgodis.

Ser Jowl
2013-08-21, 04:45
det gör så mycket som mängden kcal du intar över balans Nja ... det beror på hur man menar. Själv är jag helt övertygad om att ett enormt kaloriintag vid ett tillfälle inte ger samma effekt som samma kaloriintag utspritt på en vecka. Jag har ingen vetenskaplig källa på detta men det är mina erfarenheter och även många kroppsbyggare jag har pratat med säger samma sak.

Jag har haft en grisar dag i veckan sedan 2007.

Wzup2u
2013-08-21, 06:46
lyxa varje dag istället i mindre mängder.

Babyface
2013-08-21, 06:49
Jaha, om du menar ett litet överskott är det en helt annan sak.

Trodde du menade svulla loss på 6000 kcal när du har ett energibehov på 3000 kcal och basera detta svulleri på flottiga munkar och lösgodis.

Var så jag tänkte först men insåg att det inte är värt det. Dock kan man ju hållna sig runt macros men däremot äta lite roligare :) typ ost och kex en lördagkväll för exempel.

Dock har jag lite ångest att jag dragit på mig 15-16 % på en så låg vikt som ca 80 kg på 190. Nu har jag väl skapat nya fettceller jag kommer ha 4 life på magen/bröstet typ (där jag har lättast att få fett)