Visa fullständig version : Mat för student? [ca 2k:-/månad]
awwesome
2013-08-19, 17:06
Hej!
Jag är helt förvirrad när det gäller vad för mat jag ska köpa nu när jag är student eftersom jag är på en budget och inte gjort detta förut.
Är det någon som kan länka mig till några bra sidor, eller kanske själv har mat-scheman man kan följa. Finns det några produkter som är billiga och extra bra att ha när man måste leva billigt? Typ som kvarg eller liknande. Jag har mina middagar rätt bra planerade eftersom jag alltid gör ett storkok, för tillfället har jag tonfisk/krossade tomater/fullkorns pasta och lite kryddor osv i mina matlådor.
Just nu i de två veckor då jag har varit i denna situationen har det blivit en massa onödiga inköp av mat eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska strukturera det hela.
Så ja, tips på hur jag ska fixa detta!
Man måste inte följa ett schema. Kan ju vara en enkel grej att köpa ris i jättepåsar och koka en hel kastrull, baka 1kg kyckling eller fläskfilé k ugn och woka en påse grönsaker sedan bara ta en del av varje till varje måltid. Voila
awwesome
2013-08-19, 17:22
Man måste inte följa ett schema. Kan ju vara en enkel grej att köpa ris i jättepåsar och koka en hel kastrull, baka 1kg kyckling eller fläskfilé k ugn och woka en påse grönsaker sedan bara ta en del av varje till varje måltid. Voila
Sant, och jag tror jag formulerade det fel när jag sa schema.
Låter smart, finns det fler alternativ än kyckling och fläskfilé? Vad skulle du själv ha till som någon sås eller så? Var får man tag i jättepåsar med ris?
Exempel på vad man kan ha till frukost? Är ingen storätare dock, för tillfället består det av några mackor och juice.
awwesome
2013-08-19, 17:24
www.proteinperkrona.se
Tack. den ska jag kolla igenom! Har du själv någon favoritprodukt?
Kriippeshoow
2013-08-19, 17:24
Havregryn, proteinpulver, ris, kyckling, mjölk, ägg, pasta. Köp det och ät så klarar du dig på 2000 utan tvekan
awwesome
2013-08-19, 17:27