Visa fullständig version : Underhudsfettet skall bort.
Limstift
2004-03-05, 18:44
Jag vill bränna bort mitt underhudsfett utan att tappa för mycket styrka.
Jag styrketränar mån-fre och vilar lör-sön.
I dagsläget motionerar jag inte överdrivet mycket. Jag simmade förut och har joggat en del men nu är det torrt.
Kosten är som så att jag äter frukost hemma så bra som möjligt och alltid skolmaten. När jag kommer hem på kvällen så blir det middag.
Så jag skulle vilja ha lite råd. Jag går i skolan på dagarna och sen styrketränar jag efter det. Vad ska JAG göra för att på bästa sätt bränna fett och samtidigt inte tappa styrka?
Se över din kost. F. ö. se andra trådar med detta ämnet lär ju finnas en del:rolleyes:
Limstift
2004-03-05, 18:55
Originally posted by Klo
Se över din kost. F. ö. se andra trådar med detta ämnet lär ju finnas en del:rolleyes:
Jag vet att det finns dussin-tals med trådar likt denna men jag tänkte att folk skulle ge mig råd och tips ur mina förutsättningar.
Jag vet liksom inte när jag ska motionera. :/ Jag vill träna styrketräning mån-fre och på helgen vilar man ju så då passar det väl inte sig att motionera?
jag är lite sådär upptagen nu men ett par prylar hinner jag väll repetera från de andra hundra postsen om detta.
1. käka oftare!
2. Lite cardio!
3. käka inte för lite!
4. Träna tyngre än i vanliga fall
så, det är lite iaf.
Själv har jag ökat som fan i styrka nu under min smygdeff.
peace out
Limstift
2004-03-05, 19:02
1. Som vad? Frukt äter jag då och då (i stort sett varje dag).
2. Cardio har jag hört talats om. Vad är det egentligen? Kan någon länka eller förklara?
3. Jag äter mycket när jag äter men jag tycker det verkar som att allt sätter sig på magen. :/ Trots att jag äter bra.
4. Roger.
Originally posted by Feeble
jag är lite sådär upptagen nu men ett par prylar hinner jag väll repetera från de andra hundra postsen om detta.
1. käka oftare!
2. Lite cardio!
3. käka inte för lite!
4. Träna tyngre än i vanliga fall
så, det är lite iaf.
Själv har jag ökat som fan i styrka nu under min smygdeff.
peace out
Limstift
2004-03-05, 19:02
Originally posted by Allan
Morronpromenader!
allan
Jag går som sagt i skolan så jag har ingen lust att gå upp 05:00 bara för att hinna knalla en promenix. :P
Originally posted by Limstift
Jag går som sagt i skolan så jag har ingen lust att gå upp 05:00 bara för att hinna knalla en promenix. :P
Gå efter skolan då, bättre än inget alls...
Så tidigt behöver du nog nte gå upp, men vill man vara fin så får man lida pin. Men det är ju bara att äta bra mat var tredje timme, du ska ligga på ett 500kcal underskott om dagen, men läs runt lite här står massvis överallt.
Calleman
2004-03-05, 19:47
Jag vill bränna bort mitt underhudsfett utan att tappa för mycket styrka.
Jag styrketränar mån-fre och vilar lör-sön.
I dagsläget motionerar jag inte överdrivet mycket. Jag simmade förut och har joggat en del men nu är det torrt.
Kosten är som så att jag äter frukost hemma så bra som möjligt och alltid skolmaten. När jag kommer hem på kvällen så blir det middag.
Så jag skulle vilja ha lite råd. Jag går i skolan på dagarna och sen styrketränar jag efter det. Vad ska JAG göra för att på bästa sätt bränna fett och samtidigt inte tappa styrka?
Ät mindre än vad du förbrukar...tadaaaa...viktminskning...sen är det en hel del detaljer till som du faktiskt får använda den kära sökfunktionen till för att hitta. Ett tips...sök på DEFF!
20 min trappmaskin efter styrkepasset (Kanske inte just samma dag som bendagen då...;)) gjorde susen för min del. Det skulle ju tydligen inte påverka styrketräningen negativt heller..nåväl.
Editerade bort en felpostning av mig och KLo's quote av densamma. Det blev lite tokigt där..Och jag håller med Klo - gå efter plugget då!
allan
Bobbokrull
2004-03-05, 23:13
Ett alternativ är ju att gå och lägga sig en timme tidigare, och sedan stiga upp en timme tidigare, då hinner du med en morgonpromenad i lugn och ro.
Vill man tappa fett så får man helt enkelt anstränga sig lite "orkar inte"-inställningen håller inte i längden.
1 Alltså..., ät många små mål istället för några stora. Mycket protein.
2 Cardio är kardiovaskulär träning, alltså konditionsträning. Promenad, jogging, cykling, simning, trappmaskin, skidåkning och så vidare.
3 lägger det sig på magen så äter du för mycket. Du måste ligga på energiminus för att gå ner i vikt. Men du kan inte dra ner för mycket på den energi du äter heller, för då tappar du både muskelmassa och din fettförbränning minimaliseras.
Som sagt, läs igenom alla gamla trådar som handlar om fettminskning/diet/deff så lär du dig ALLT du behöver veta.
Kom ihåg, det är ingen dans på rosor, man måste vara villig att satsa och inte ge upp då det känns tungt. Vill man bli fin får man lida pin, eller hur brukar man säga?
Lycka till! :thumbup:
Gör som undertecknad då ;)
Typ två månader innan sommarlovet gick jag och lade mig vid kl 9 på kvällen, gick upp kl 5, gick morgonpromenad, kom hem och körde lite lätt magträning & stretching.
Tog sedan en fin cyckeltur eller promenad till skolan efter frukosten lagt sig till rätta (ca en timme efter frukosten)..
Så höll jag på så typ 6 veckor. Sedan ändrade jag till dett vanliga igen..
gjorde susen tillsammans med en fin kost.
Good Luck.
1. Som vad? Frukt äter jag då och då (i stort sett varje dag).
2. Cardio har jag hört talats om. Vad är det egentligen? Kan någon länka eller förklara?
3. Jag äter mycket när jag äter men jag tycker det verkar som att allt sätter sig på magen. :/ Trots att jag äter bra.
4. Roger.
1. som vad? jo, som mat :-) Tänk på att hålla jämt blodsocker och så. Käka lite långsamma kolhydrater och lite protein så håller det sig fint... En tonfiskmacka (mörkt bröd), kesomacka eller något sånt.. det mesta duger.
2. japp, cardio, han i posten ovanför svarade.. det är konditionsträning. Promenader duger finfint med.
3. Ät inte "mycket", ät lagom och dela upp det på fler måltider som jag nämt.. var 2,5 - 3 timme är perfekt :-) så är du mätt och belåten hela tiden-
4. Bra :-)
Limstift
2004-03-06, 12:35
1. som vad? jo, som mat :-) Tänk på att hålla jämt blodsocker och så. Käka lite långsamma kolhydrater och lite protein så håller det sig fint... En tonfiskmacka (mörkt bröd), kesomacka eller något sånt.. det mesta duger.
2. japp, cardio, han i posten ovanför svarade.. det är konditionsträning. Promenader duger finfint med.
3. Ät inte "mycket", ät lagom och dela upp det på fler måltider som jag nämt.. var 2,5 - 3 timme är perfekt :-) så är du mätt och belåten hela tiden-
4. Bra :-)
1. Okej. :)
2. Jo jag har en slinga här hemma på 4,2 Km. Duger det att promenera den slingan 3-5 gånger i veckan?
3. Jag går ju i skolan så det är lite svårt att äta var 2,5 - 3 timme men jag skulle ju kunna försöka! ;>
4. :naughty:
1. Okej. :)
2. Jo jag har en slinga här hemma på 4,2 Km. Duger det att promenera den slingan 3-5 gånger i veckan?
3. Jag går ju i skolan så det är lite svårt att äta var 2,5 - 3 timme men jag skulle ju kunna försöka! ;>
4. :naughty:
2. Jadå, blir skitbra. Jag som är lite knas på detta går väl minst 10 timmar i veckan ;) Det funkar asså.
3. Jovisst är det svårt. Jag vet att det är jobbit att slänga med sig massa käk och sånt och att polarna gärna skrattar till :-P
Men tänk på att käka frukost, sedan i skolan, sedan när du kommer hem och försök att sedan hålla det på 2,5 - 3 timmar när du kommit hem efter skolan då.
Om du börjar skolan 08:20 typ sen är det ju lunch typ 11:30 Det är ~3 timmar, Sedan kommer det hoppet som brukar bli det största, mellan lunchen och mellanmålet. Försök bara att käka direkt när du kommer hem så går det nog bra ändå, det finns lixom inget annat att göra :-P
Sedan är det ju som sagt lungt att käka lite oftare och så.
Lycka till :thumbup:
PS: En lagom bra sak är att gå morgonpromenad på lördagen/söndagen, du behöver lixom inte gå upp tidigt.. men ta bara en promenad innan du käkat frukost :-) Vakna, dra på dig kläderna, dick en halvliter vatten och gå en runda. Funkar skitbra.. Jag kör alltid en till två morgonpromenader på helgerna.
Limstift
2004-03-07, 20:04
2. Jadå, blir skitbra. Jag som är lite knas på detta går väl minst 10 timmar i veckan ;) Det funkar asså.
3. Jovisst är det svårt. Jag vet att det är jobbit att slänga med sig massa käk och sånt och att polarna gärna skrattar till :-P
Men tänk på att käka frukost, sedan i skolan, sedan när du kommer hem och försök att sedan hålla det på 2,5 - 3 timmar när du kommit hem efter skolan då.
Om du börjar skolan 08:20 typ sen är det ju lunch typ 11:30 Det är ~3 timmar, Sedan kommer det hoppet som brukar bli det största, mellan lunchen och mellanmålet. Försök bara att käka direkt när du kommer hem så går det nog bra ändå, det finns lixom inget annat att göra :-P
Sedan är det ju som sagt lungt att käka lite oftare och så.
Lycka till :thumbup:
PS: En lagom bra sak är att gå morgonpromenad på lördagen/söndagen, du behöver lixom inte gå upp tidigt.. men ta bara en promenad innan du käkat frukost :-) Vakna, dra på dig kläderna, dick en halvliter vatten och gå en runda. Funkar skitbra.. Jag kör alltid en till två morgonpromenader på helgerna.
2. Jag gick både igår och idag. Ska försöka att knalla varje dag nu. :P Så gott som varje dag iaf...
3. Jo det största hoppet blir väl mellan lunchen i skolan och middagen hemma. Men jag får väl slänga i mig ett mellanmål därimellan. Men vad skulle ett sådant mellanmål kunna bestå av? Alltså några fina exempel skulle vara tacksamt! :D Är ju helt nollställd på kost o sånt .. hehe
tack :bpump:
2. Jag gick både igår och idag. Ska försöka att knalla varje dag nu. :P Så gott som varje dag iaf...
3. Jo det största hoppet blir väl mellan lunchen i skolan och middagen hemma. Men jag får väl slänga i mig ett mellanmål därimellan. Men vad skulle ett sådant mellanmål kunna bestå av? Alltså några fina exempel skulle vara tacksamt! :D Är ju helt nollställd på kost o sånt .. hehe
tack :bpump:
3. Mellanmålet, Tänk bara på lågt GI och Protein :-)
GI lista (http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=302)
Keso är en favorit här :-) Müsli funkar fint. Mörkt bröd med litta kött på och möjlk till. Lite rester från gårdagen. Protteshake och lite pasta.
Använd din fantasi :-)
Har du något mer på hjärtat så är det bara att skrika till.:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.