Visa fullständig version : Tror du fler än man tror pepprar?
Viktor_Balck
2013-08-17, 21:53
Tror du fler än man tror pepprar?
Ja well, jag kollat runt lite på flera man följt och så i matsammanhang och har börjat undra lite, vet att det har varit mycket diskussioner om vad ma kan ha som mål inom matlagning. Väldigt många man ser ha ju fått en väldigt stark mat på en väldigt kort tid, många som man inte ens skulle kunna tro pepprar.
Ligger man i med matlagningen är det klart att man kan öka och hålla riktigt bra styrka på maten, men just det jag kollat på så känns det lite väll att ta i.
Så frågar än väll om du tror att många döljer att dom pepprar?
awesomooo
2013-08-17, 21:56
haha, tog mig ett tag att förstå att det stog pepprar :D Ja jag pepprar mycket, speciellt köttfärssås.
Stefan J
2013-08-17, 22:03
Tvärtom tror jag att många överdriver sitt pepprande. Att tåla stark mat har blivit en minst lika viktig symbol för manlighet som att kunna dricka mycket innan man går i sank.
Latissimus Dorsi
2013-08-17, 22:03
Fan va jag skrattar :D
haha, tog mig ett tag att förstå att det stog pepprar :D Ja jag pepprar mycket, speciellt köttfärssås.
Haha vafan, samma här! :D
Skulle säga färre, faktiskt. Man hör så mycket gott om salt och peppar, men när det väl kommer till kritan så bangar nog många ur. Jantestuk och allt. Lättja. När det kommer till detaljerna så slarvar man. Man får ju inte överdriva heller. För mycket salt är ju dåligt, så det kanske är bäst att ta det lugnt med pepparn också.. Jo, det är nog bäst.
Det är en tråkig utveckling av matlagningstrenden. Man måste våga för att vinna. Satsa järnet och bara köra.
Jockefoten
2013-08-17, 22:13
Hade peppar i potatisgratängen idag. Smakade bra!
färskmalen är fin :)
Lätt o få tag i dåliga varor,o få biverkningar... Köp av folk du känner o litar på.
MackeJuve
2013-08-17, 22:44
Nej, risken att åka dit är för stor med tanke på det utökade antalet kontroller o.s.v.
Helt sjukt att så många här pepprar och står för det, helt öppet. VET att Arnold och grabbarna inte alls pepprade såhär hårt som dagens folk..
Jockefoten
2013-08-17, 22:53
Är man rädd för att åka dit så kan jag rekommendera citronpeppar, ligger fortfarande i gråzonen hos NSA och dyker inte upp på testerna.
Latissimus Dorsi
2013-08-17, 22:54
Helt sjukt att så många här pepprar och står för det, helt öppet. VET att Arnold och grabbarna inte alls pepprade såhär hårt som dagens folk..
Liksom att peppra på den tiden, det va något man pratade öppet i köket om över ett glas mjölk efter att man lagat en måltid..
Jockefoten
2013-08-17, 22:55
Det som händer i köket stannar i köket. Gammalt pepparordspråk.
Säger bara en sak; citronpeppar. Så wt, så god, kan inte sluta.. tror jag är beroende, skäms lite, men försöker avstå. Men kanske inte är så farligt som alla säger, att det blir för mkt.. salt. Men tänker att jag ska köra the real deal istället, cleant.. peppar och salt. Citron, pressad, vid behov. Inte nåt jäkla pulver.. inte helt lätt dock! :(
filmjölk
2013-08-17, 23:14
Jag är ruggigt sugen på att börja peppra maten, det smakar rätt lite utan peppar. Men bara några korn för att sätta piff på anrättningarna.
Viktor_Balck
2013-08-17, 23:17
It's not about what type of car you are driving, it's about the size of the pepparkvarn hanging out the window!
Jockefoten
2013-08-17, 23:27
Jag är ruggigt sugen på att börja peppra maten, det smakar rätt lite utan peppar. Men bara några korn för att sätta piff på anrättningarna.
Tro dock inte att lite peppar ensam kommer göra maten jättegod. Finns de som pepprat hela livet utan några som helst resultat. Man måste ha lite talang för matlagningen också.
Säger bara en sak; citronpeppar. Så wt, så god, kan inte sluta.. tror jag är beroende, skäms lite, men försöker avstå. Men kanske inte är så farligt som alla säger, att det blir för mkt.. salt. Men tänker att jag ska köra the real deal istället, cleant.. peppar och salt. Citron, pressad, vid behov. Inte nåt jäkla pulver.. inte helt lätt dock! :(
Det här blandmissbruket borde du akta dig för imo, låter bra att du ska försöka sluta. Direkt blandning av peppar med övriga substanser för att gå till en mer potent mix är ju förenat med en del risker. Det är också lätt att frestas att testa ännu tyngre saker, pepparblandningar t.ex. Jag uppmanar absolut ingen att testa det här, men blandar man hela svart- och vit-pepparkorn i samma kvarn, då börjar det hända grejer..ojojoj.
Så många som pepprat maten runt omkring mej!förvirrande med allt dessa pepprande
Ladugårdsdörr
2013-08-17, 23:55
Förr pepprade folk i perioder, men numera peppras det året runt - tragisk utveckling om du frågar mig.
Kom på min egen bror med att peppra ikväll när vi grillade, lite osäker på hur jag ska hantera det. Jag försökte låtsas som ingenting men maten hade ju en viss bismak om man säger så. Fan, han har ju familj och allt!
Herman H
2013-08-18, 00:49
Jag har hört att några börjat ta in i torkad produkt i hel bit, en del säger att det är väldigt svåra bieffekter och andra säger att det mest är snack och att det inte några som helst problem med att peppra hela bitar torkat.
Jag hittade denna filmen om en som pepprat rå produkt av samma typ som jag är intresserad av, kan det vara samma bieffekter av den torkade tror ni eller är man säker med torkad?
http://youtu.be/KQhUTWYe4mg?t=2m35s
internethjälten
2013-08-18, 00:51
Finns dem som hardcorepepprar som injicerar Tabasco
Diomedea exulans
2013-08-18, 05:52
Ända sedan det började blåsas upp i media att peppar är farligt, så låter inte min mamma mig äta pepparkakor eller dricka Dr Peppers.
Det där med peppar är ett känsligt ämne! Fan vet vad folk har i sina kvarnar egentligen.
Pitepalt
2013-08-18, 06:14
Jag tror att lättaste sättet att se på folk om dom pepprar är ju att dom på kort tid går från bäbisportioner till jätte mega ultra portioner, man ser mycket sånt här på kolozzeum. Finns t.o.m en leangains måltidstråd där dom måste peppra nå djävulskt.
min flickvän säger alltid att det är en förolämpning när jag pepprar på det hon lagat.
men jag gör det iallafall!
Pitepalt
2013-08-18, 06:49
min flickvän säger alltid att det är en förolämpning när jag pepprar på det hon lagat.
men jag gör det iallafall!
:laugh:
Tyvärr är peppar bara en inkörsport till tyngre grejer. Numera är det bara specialsåser från skumma sidor på Internet och insmugglad Naga Jolokia som gäller. De vanliga gråsonspreparaten som jalapeno och tabasko är allt för svaga :/
Tyvärr gör ju dagens matchokultur att fler och fler faller in i missbruket.
JrsvU84eYJw
Skräckexempel på hur personlighetsförändrad man kan bli efter ett tungt och långvarigt pepparmissbruk:
PoZtYqi78Nw
Ja. Helt klart. Ett starkt, växande problem.
VoDaresVins
2013-08-18, 10:57
Nej. Jag pepprar nästan all salt mat oavsett om de är med i receptet.
Är väl lite som så att kör man naturligt så kommer man bara upp till viss nivå. Men börjar man sen peppra så kan man rätt lätt komma förbi genetiska max i smaken på vad fan man än kör.
filmjölk
2013-08-18, 11:10
Tro dock inte att lite peppar ensam kommer göra maten jättegod. Finns de som pepprat hela livet utan några som helst resultat. Man måste ha lite talang för matlagningen också.
Jag är ingen gourmet, så länge maten blir lite starkare är jag nöjd. Givetvis kommer jag samtidigt att steka på lite högre värme och ägna mer tid åt tillagningen:D
VoDaresVins
2013-08-18, 11:33
P.S.
Don't tell the kids. Dom kommer aldrig mera se upp till pappas resulat på samma sätt igen om de får veta att jag pepprar.
Jag brukar peppra mer än familjen tror när jag lagar mat åt dem. Mohahaha. :D
Jag har en polare som fastnat på 200 i marken. Han pepprade maten som ganska många gör (fast det är fel). Men sen började han lukta på peppar innan tyngsta settet varje markpass och ökade snabbt till 250. Men håll i er nu, don't try this at home kids! Vid den här tidpunkten började han snorta skiten så hårt det gick i sin toppningsperiod (fast han vet att det renderar 40000 i böter på det gymmet). Dra på trissor, han kunde lägga på 10 kg varje vecka i fem veckor och nådde 300 jämt skägg!
Carolinew
2013-08-18, 14:48
Haha tack för dagens garv :laugh:
jflycore
2013-08-18, 14:55
Jag vill inte vara den som försöker lyfta fram något, då jag själv inte pepprar.
Jag håller mig borta från sånt, HELT NATTY.
Men visst, man känner ju en del. Har fått tips om den här sidan.
http://www.kryddlandet.se/
Jag cayenne-pepprar mycket av det jag äter. Tycker det är gott helt enkelt.
Känner igen personligheten i Fredrik Lindströms lilla film en bit upp men det är inte jag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.