handdator

Visa fullständig version : Bulk med ''skit mat''

Frankys
2013-08-17, 00:37
Tjenare som rubriken lyder, hur är det att köra en bulk med lite skitmat/godis m.m i den jag bryr mig inte om jag lägger på mig mer fett eller så med detta vill bara gå upp i styrka och muskelmassa så mycket som möjligt under bulken.
Har aldrig bulkat heller har bara gymmat och käkat med måtta tagit bort skitmat för det mesta och nu när sommarn är slut och jag är i hyffsatt bra form och rätt så low BF så undrar jag vad ni tycker om detta eller så *flex*

Förstår själv att om jag äter bra mat så kommer det gå bättre, men har sånna problem med att få i mig så mycket kalorier under en dag med ''bra mat'' *gah!*

älskarcola
2013-08-17, 00:44
Chiiipzz

Wzup2u
2013-08-17, 05:37
Finns inget skit allt med variation e bra!...

du har svårt med kalorier och mycket mat???...

Kolhydrater=Ris,pasta & bröd...
Fett=Mer olivolja i maten, inga light produkter.
Protein=Välj inte det magraste...

Enkelt tips är att köpa standardmjölk och blanda i malto och dricka.

Småsnaxa på nötter, avokado med majjo m.m

skitmat?? ät allt med variation det är det bästa?
ordet skräpmat finns ej så länge man varierar och får i sig tillräckligt med kolhydrater,fett och protein+vitaminer och mineraler.

Stjarnan
2013-08-17, 06:02
Finns inget skit allt med variation e bra!...

du har svårt med kalorier och mycket mat???...

Kolhydrater=Ris,pasta & bröd...
Fett=Mer olivolja i maten, inga light produkter.
Protein=Välj inte det magraste...

Enkelt tips är att köpa standardmjölk och blanda i malto och dricka.

Småsnaxa på nötter, avokado med majjo m.m

skitmat?? ät allt med variation det är det bästa?
ordet skräpmat finns ej så länge man varierar och får i sig tillräckligt med kolhydrater,fett och protein+vitaminer och mineraler.

Jo, det finns otroligt mycket näringsfattig och ohälsosam mat idag!

Men jag har svårt att tro att du verkligen inte klarar att uppnå ditt kaloribehov + ett litet överskott om du väljer rätt produkter!

Mycket ägg, bröd, ris, pasta, fetare fisk, mandlar, valnötter, paranötter. Använd fullfet grädde när du lagar mat.

Jag säger inte att du ska undvika t. ex kyckling och potatis men eftersom du skriver att det är svårt att äta så är det inte speciellt energität mat och mättar på ganska få kalorier.

Påvägneråt
2013-08-17, 10:21
Tjenare som rubriken lyder, hur är det att köra en bulk med lite skitmat/godis m.m i den jag bryr mig inte om jag lägger på mig mer fett eller så med detta vill bara gå upp i styrka och muskelmassa så mycket som möjligt under bulken.
Har aldrig bulkat heller har bara gymmat och käkat med måtta tagit bort skitmat för det mesta och nu när sommarn är slut och jag är i hyffsatt bra form och rätt så low BF så undrar jag vad ni tycker om detta eller så *flex*

Förstår själv att om jag äter bra mat så kommer det gå bättre, men har sånna problem med att få i mig så mycket kalorier under en dag med ''bra mat'' *gah!*

Jag tycker att du ska undvika att lägga på dig onödigt mycket fett. Det leder ju bara till att du måste deffa längre istället. Dessutom tycker jag att varje gram muskelmassa man lägger på sig syns ju bättre om man har lågt BF. Om du förstår vad jag menar. Jag har själv bulkat och gick upp onödigt mkt i fettmassa vilket jag ångrar enormt nu...

Zeq
2013-08-17, 12:59
Jag är negativ mot inställningen att inte bry sig om man lägger på en massa fett. När man bulkar går man upp i fett och muskler, när man deffar går man ner i fett och muskler. Det gäller alltså att få en så bra kvot som möjligt mellan muskel/fettmassa när man bullar/deffar. Annars finns risken att du har mindre muskler än när du började efter en deff-bulkperiod.