Visa fullständig version : God mat och bra fest i Barcelona?
Hej kolo, åker till Barcelona om ett par dagar och tänkte höra med er om vad ni skulle rekommendera för klubbar och restauranger samt lite info om vad priserna på mat, dryck och dylikt ligger på?
Typ drinkar på olika klubbar, inträde, dress code, dryck på barer och 1-3 rätters menyer går loss på.
När det kommer till festandet är jag mer på stureplan och däromkring än söder. Klubbar som ligger nånstans mittemellan i klientel, stil och musik funkar också bra.
Vad gäller mat så är internationellt såväl som spansk/katalanskt (?) meny välkommet.
Har ni andra råd och tips som kan förgylla semestern är de välkomna.
Peace
Var i Barcelona när jag var 17 år gammal med skolan.
Jag och två kompisar smög ut mitt i natten och hittade ett ställe där det stod "Pub".. kostade visst 20 euro inträde.
När vi kom in i puben där alla andra satt trodde vi att vi var i himmelriket, i rummet satt det 15 stycken snygga och välklädda kvinnor.. alla för varje smak. Kommer även ihåg att det satt en riktig "milf" vid baren, blond storbystad och fina ögon. Vi gick in och beställde oss en varsin whisky och cola drink.
Efter tre minuter vinkar ett par kvinnor till oss och vi börjar prata med dem..
Vi hade tydligen kommit till ett bordell.
LOL vad gick notan till slut på? XD
LOL vad gick notan till slut på? XD
Ingen av oss hade med tillräckligt med pengar om jag säger så, vi var bara i Barcelona i fem dagar med klassen och det var dag 3/5.
Ångrar det lite nu i efterhand *grr27*
Larmklockan hade nog ringt redan vid 20 eur för inträde. Men när man är i den åldern har man inte kommit riktigt så långt ännu :D
Bra tapas: Ciudad Condal, Rambla de Catalunya 18
Augusti är allmänt inte bästa tiden att besöka Barcelona, eftersom många av de intressanta restaurangerna och affärerna bortom turiststråken håller semesterstängt, samtidigt som stan översvämmas av turister utifrån. Och det är ofta förbannat varmt.
Jag har alltid haft bäst upplevelser när det gäller mat i Barcelona på de ställen som ser lite konstiga och slitna ut.
Mm 25-30 grader och sol, med bra beach-häng och ett nattliv som kommer igång efter midnatt. Kan inte bli bättre =D
hillbilly90210
2013-08-15, 15:34
Bra tapas: Ciudad Condal, Rambla de Catalunya 18
+1 på den. Gillar du musslor är La Muscleria på Carrer de Mallorca 290 guld. Godaste jag käkat i hela staden.
Edit: knappt 40 euro för en brakmiddag för två.
Jag har ätit på ett ställe som är av lite lyxigare slag som heter Bestial. Riktigt god mat. Det ligger nere vid vattnet/stranden.
Sedan för god paella på lunchen så finns det ett ställe vid museet (det som ligger mitt ute på vattnet, man går på gåbron ut). Minns ej vad det hette men det ligger precis brevid museet, vägg i vägg har jag för mig.
redbrigade
2013-08-15, 15:51
När det gäller festandet finns det en del bra klubbar nere vid Port Olympic, vilket är stället de flesta kommer rekommendera. Bästa klubben där är Opium som har en del bra bokningar, Shoko är även bra. Catwalk är yngre klientel och stället som består av en bokstavskombination har jag bara käkat på.
Razzmataz som ligger en bit bort, är som ett skitigt rave i en gammal lagerlokal med riktigt tung electro, dubstep osv. Ett riktigt fett ställe som bör besökas.
Sutton är det ställe som mest liknar Stureplan av det jag känner till i staden, Gumball hade sin fest där.
Jamburi(?) är en schysst hiphop klubb som ligger i närheten av "ramblan" vid ett torg, övervåningen är skit men källaren är bra om man gillar hiphop.
Jag skulle även rekommendera att åka upp i Ws bar och ta några drinkar en kväll, skön musik och en fin utsikt. Sen finns det en lite "crazy" bar som är känd för sina shots, men den kommer jag inte ihåg namnet på.
Bra mat...då ska du undvika turistfällorna kring La rambla.Hälften är lurendrejerier och dålig mat.Barcelona är väldigt dyrt jämfört med övriga spanien.Men en helt underbar stad.En av mina favoritstäder i europa
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.