handdator

Visa fullständig version : Upplägg under bulk

StampChamp
2013-08-14, 14:51
Har under 3 månader deffat i ganska lugnt tempo. Men börjar känna att de är dags att börja bygga nu, känner mig lite trött på deff och tappat träningsglädjen lite.

Har just nu 8% i kroppsfett efter kalipermätning, så vill helst inte paja formen allt för mycket. Har en gång gjort misstaget som många att vilka på vad som helst, och då blev man bara fet.

Så denna gång ska jag göra om och rätt, redan från start efter deffen.

Nu när jag ligger på 8% så har jag väl bra förutsättningar för att bygga rätt massa?

Matupplägg

Cardio intervaller eller pw, dagar jag känner för det

Frukost 09.00: 80g havregryn, 30g whey, russin, mjölk och 1 banan.

Lunch 12: 150g nötfärs/lax och 80g okokt bulgur

Innan träning 15.30: pwo kreatin russin
Efteråt träning: 25g whey med mjölk och special k

Middag 19.00: 200g fläskfilé/kyckling och 120g bulgur/ris

Kvällsmål 20.30: 250g kvarg, 30g whey, russin, banan och 2 fullkornsbröd med kaviar och ägg.

3200kcal
230-240g protein
400g kolhydrater
50-70g fett

På ett ungefär så, dock känns proteinet overkill. Eller vad säger ni? Men det är svårt tycker jag att hålla ner det, då både gröten och kesellan blir god med whey... Eller så slutar man helt enkelt med whey. Dessutom mättar det bra.

Hade dock helst legat på kanske 180g protein och närmare 500g kolhydrater. Nästan bättre så va?

Tänkte börja att ligga på 3200kcal de första två veckorna och sen öka till 3500kcal Så i början blir det nog närmare balans, eftersom jag ska behålla lite cardio.

Väger 83kg på 187cm.

Sen när de kommer till träningen, är jag fel ute och säga att mindre träning under just bulk kan vara till fördel? Tänkte eftersom det är krävande för kroppen att bygga muskler och därför bör man ge musklerna mkt tid till återhämtning?

Så kanske hålla sig till en 4 split och köra hårt när man väl tränar? Förra Bulken körde jag i princip varje dag, mycket pumpande och ryckande i allt. Där jag tränade om muskeln flera ggr i veckan, blev bara ostrukturerat och inga ökningar.

Så om någon har nåt beprövat bra program att tipsa om får ni gärna göra det. Typ fokus styrka på basövningar och resten pumpträning.

tjing
2013-08-14, 15:48
Du kan absolut höja kolisarna lite och sänka proteinet. Släng gärna in någon spontan balansdag där du äter lite mer fett t ex.

Nja alltså på bulk kan du ju träna mer p g a bättre återhämtning.

Du kanske redan gjort det, men kolla in min bulk annars (länk i min sig). Verkar snarlikt vad du vill göra och kanske ger inspiration.