handdator

Visa fullständig version : Ali (om överträning)

Halldin
2004-03-05, 10:45
Jag såg nyligen filmen Ali (inte Ali G) som handlar om Muhammed Ali spelad av Will Smith.

Smith fick träna som fan för att komma i form till filmen, och under dokumentären sa dom bland annat att han tränade 6 (!) timmar om dagen i ett år.

Borde man inte bli jävligt övertränad då?

Dom sa att han gick från ~170lbs. till ~320lbs i bänkpress under denna tid, ganska bra :)

stybb
2004-03-05, 11:20
Jag tror överträning är väldigt individuellt och mkt beror på vila, matens kvalitet osv.

För att citera Art Artwood i senaste bk..

"Nio av tio gånger handlar det om att de inte äter eller sover tillräckligt"

:hbang:

Nils
2004-03-05, 11:27
Originally posted by Halldin
Jag såg nyligen filmen Ali (inte Ali G) som handlar om Muhammed Ali spelad av Will Smith.

Smith fick träna som fan för att komma i form till filmen, och under dokumentären sa dom bland annat att han tränade 6 (!) timmar om dagen i ett år.

Dom sa att han gick från ~170lbs. till ~320lbs i bänkpress under denna tid, ganska bra :)
Det är en hel del filmssnubbar som lagt på sig en himla massa muskler och tränat intensivt under ett år sådär. Så mycket muskler och så intensivt att jag misstänker en del hjälpkemikalier på vägen.
Nils

Megatuttarna
2004-03-05, 11:27

Jag tränar oxå 6 timmar om dan om alla promenader och allt annat utöver styrketräningen räknas som träning.

Det är en väsentlig skillnad på att köra 6 timmar dagligen på gymet och att göra annat vid sidan av gymandet.

Megatuttarna
2004-03-05, 11:28
Originally posted by Nils

Det är en hel del filmssnubbar som lagt på sig en himla massa muskler och tränat intensivt under ett år sådär. Så mycket muskler och så intensivt att jag misstänker en del hjälpkemikalier på vägen.
Nils

Se den där killen i American History X

Officer
2004-03-05, 11:32
Originally posted by Megatuttarna

Se den där killen i American History X

Eller varför inte Christopher Reeve, som spelade Superman?

Han blev väl tränad ganska snabbt till mycket muskler av Dave Prowse (mannen under Darth Vader, som för övrigt var en lyckad byggare/styrkelyftare om jag inte minns fel).

Assazel
2004-03-05, 12:32
Originally posted by AnabolicProtein

Eller varför inte Christopher Reeve, som spelade Superman?

Han blev väl tränad ganska snabbt till mycket muskler av Dave Prowse (mannen under Darth Vader, som för övrigt var en lyckad byggare/styrkelyftare om jag inte minns fel).

hehe Dave har man träffat och fått signerat film.

Men man bör ju även nämna Brad Pitt inför Fight Club.
De har ju dietister , pt osv tillhands dagligen. De behöver ju inte göra något annat än träna i vissa perioder. Och jag är övertygad om att de knaprar.

Men visst jag skulle vilja veta exakt hur sådana schema ser ut som för dem. Det måste väl kunna gå att få tag i?

z_bumbi
2004-03-05, 12:53
Originally posted by Assazel
Men man bör ju även nämna Brad Pitt inför Fight Club.
De har ju dietister , pt osv tillhands dagligen. De behöver ju inte göra något annat än träna i vissa perioder. Och jag är övertygad om att de knaprar.

Men visst jag skulle vilja veta exakt hur sådana schema ser ut som för dem. Det måste väl kunna gå att få tag i?

Kör styrketräning seriöst 4 gånger per vecka i några månader, sköt kosten och sen deffar du?

Det exakta schemat får du nog leta länge efter då de som jobbar med saken har väldigt roliga kontrakt som de nog är rädda om. Tystnadsplikt mot en skyhög lön och mycket ledig tid.

Starke_arvid
2004-03-05, 15:37
Jämför du Elitidrott med amatörsatsning?

Nex
2004-03-05, 15:44
Nu var det iofs ett tag sen jag såg American History X och Fight Club, men när det gäller Edward Nortons och Brad Pitts förberedelser inför nämnda filmer verkade det ju mest handla om att deffa bort späcket... man kan väl inte påstå att de byggt upp nån imponerande massa...

Slartibartfast
2004-03-05, 18:00
Yess! Det verkar som om ännu en diskussion om huruvida Brad Pitt är biffig i Fight Club eller inte ligger och pyr. Dem kan man aldrig få nog av :thumbup:

Metal_boy_
2004-03-05, 19:38
sen så sminkar dom ditt skuggor o detaljer på ett profissionellt sätt...bla på will smith när han spelade Ali..visst tränar dom stenhårt men för att fina till detaljerna och att musklerna ska se snygga och stora ut så gör dom så...

Marre-Sthlm
2004-03-05, 21:15
Jag tränar 5 h om dagen, å 2 dagar i veckan 7 h.
Jag är inte övertränad men jävligt trött ofta, men det hajar jag juh att jag är oxå :P

Citerar M Ali

"I run until i throws up then i run 10 km more"

Så blir man bäst =)

Veritas
2004-03-05, 21:31
Originally posted by Slartibartfast
Yess! Det verkar som om ännu en diskussion om huruvida Brad Pitt är biffig i Fight Club eller inte ligger och pyr. Dem kan man aldrig få nog av :thumbup:

Han har grymma rutor iaf!!

Allan
2004-03-05, 21:37
Har en kompis som jobbar (jobbade) som PT åt en filmagent i Hollywood. Kan lova er att får man den uppbackningen kommer man i form illa kvickt. I hans arbetsuppgifter ingick att jaga skådisen, köra honom till gymet, pusha genom hela passet, ordna allt praktiskt runt omkring. Följa med hem och stretcha, massera, fixa näringsintaget, jaga onödiga kalorier som kunde ligga gömda. Ringa ett par gånger om dan för att kolla att det inte var strul med droger och damer. Kolla nattsömn etc. Hälsoprofiler, tillskott etc. Inga roider däremot...

allan

Garnax
2004-03-06, 04:11
Arnold tror jag läste någonstans att han la 5 timmar om dagen på gymmet för att komma i redig form till naken scenen i T3 som dom sköt sisst.

Han kunde först filma en dag sen dra till gymmet i 5 timmar för att
fortsätta filma dagen efter. Detta sa någon som spelade i filmen.
Såg någon behind the sceens eller nått.

//garnax

bmwjohan
2004-03-06, 09:46
den absolut värsta prestationen tror jag ändå att charie sheen gjorde till hot shots. han tar av sig tröjan i början på den filmen när han ska spela rambo och man blir helt shockad. han är jävligt bitig och deffad. han har aldrig haft en muskel förut. så som han ser ut där så platsar han på fitnesslineup direkt.

sen det där med att träna mycket. en kille som heter tito ortis som har dominerat rätt mycket i UFC tränar 8 timmar per dag minst 6 dagar i veckan. tror han körde 2 timmar byggning, 2 timmar boxning och sparkar, 1 timme löpning, 2 timmar submission och 1 timme som jag inte kommer ihåg.

Nils
2004-03-06, 10:45

Insåg just att är inte det en helt normal dos för manliga gymnaster? Som brukar ha rätt grym överkropp..
Nils

Slartibartfast
2004-09-24, 08:33

Jag qoutar mig själv...

var det någon som såg "Forma kroppen" på TV4 plus när Bräd skulle vara med och avslöja hur han byggde sin otroliga massa till Troja!? Nå? Hur gick det till?

cheesian
2004-09-24, 08:39
Det är för fan hollywood, tror ni dom ens tvekar till några enkla testokurer med tanke på alla pengar som är i omlopp ? I think not

Börje H
2004-09-24, 08:49
den absolut värsta prestationen tror jag ändå att charie sheen gjorde till hot shots. han tar av sig tröjan i början på den filmen när han ska spela rambo och man blir helt shockad. han är jävligt bitig och deffad. han har aldrig haft en muskel förut. så som han ser ut där så platsar han på fitnesslineup direkt.

Se filmen igen är mitt råd. Betänk att han knallat bort några kg späck och är insmord med 3 liter olja, drar in magen och har kört biceps som en vilde 10 sekunder före filmningen så fattar du...
Men iof när man såg den först gången var man impad. När jag sedan såg den för ett par veckor sedan höll jag på att garva ihjäl mig....

Börje H
2004-09-24, 08:51
Det är för fan hollywood, tror ni dom ens tvekar till några enkla testokurer med tanke på alla pengar som är i omlopp ? I think not

Testokur för att spela in film? I think not.........

Slartibartfast
2004-09-24, 08:55
Testokur för att spela in film? I think not.........

Om man lagt en halv miljard på en film nöjer man sig nog inte med en akilles som inte ser ut som akilles borde. Det är nog lätt hänt att man tar till roids.

Mextreme
2004-09-24, 09:04
Citerar M Ali

"I run until i throws up then i run 10 km more"

Så blir man bäst =)

Har ett annat träningscitat från Ali:

"The fight is won or lost far away from witnesses—behind the lines, in the gym, and out there on the road, long before I dance under those lights."
-Muhammad Ali

Gillar det skarpt, precis som killen som sade det....

Halldin
2004-09-24, 09:07
Jag qoutar mig själv...

var det någon som såg "Forma kroppen" på TV4 plus när Bräd skulle vara med och avslöja hur han byggde sin otroliga massa till Troja!? Nå? Hur gick det till?
Tack för att du bumpar upp en gammal tråd för att ställa en fråga som är off-topic. :thumbup:

Slartibartfast
2004-09-24, 09:28
Tack för att du bumpar upp en gammal tråd för att ställa en fråga som är off-topic. :thumbup:

Varsågod! Hade kunnat skapa en helt ny tråd också om det hade varit bättre.

pellepedal
2004-09-24, 10:37
Bl.a. Brad Pitt och Pinks PT (vilket för övrigt var en svensk tjej) var på TV för nån vecka sen.
Det handlar en hel del om grymma vattenpålagringar och kolhydratladdningar på slutet före filmningarna för att de ska se ännu grövre ut just då.
Har man professionell hjälp med kost och träning och allt annat dygnet om kan man göra väldigt stor skillan på väldigt kort tid.

Knäböj
2004-09-24, 11:03

sen det där med att träna mycket. en kille som heter tito ortis som har dominerat rätt mycket i UFC tränar 8 timmar per dag minst 6 dagar i veckan. tror han körde 2 timmar byggning, 2 timmar boxning och sparkar, 1 timme löpning, 2 timmar submission och 1 timme som jag inte kommer ihåg.
Instämmer! Helt klart grym...

morbror_sven
2004-09-24, 11:15
Jag qoutar mig själv...

fria vikter få reps och matfascism...
Såg det på en dokumentär om filmen troja.

Halldin
2004-09-24, 11:15
Varsågod! Hade kunnat skapa en helt ny tråd också om det hade varit bättre.
I all välmening tror jag du får mer uppmärksamhet i en ny tråd ja.

scythe
2004-09-24, 13:15
Skulle herr Smith bara gjort ~170 lbs (75-80 kg) i bänk innan han började bygga upp sig? Knappast. Kolla på honom i Independence Day, han är inte helt otränad där heller, vill jag minnas. Hursomhelst är det jävligt bra jobbat vad gäller hans fysik. :)

HenrY
2004-09-24, 13:23
Will Smith ser iaf rätt biffig ut i Ali, men han har också en del fett. Självklart också för att efterlikna Muhammed Ali så mycket som möjligt.
Men, i hans nya film I´robot är han fan biffig!!
Någon som sett den?? Där ser man att han har mycket muskler asså...

Tricklev
2004-09-24, 13:47
Skulle herr Smith bara gjort ~170 lbs (75-80 kg) i bänk innan han började bygga upp sig? Knappast. Kolla på honom i Independence Day, han är inte helt otränad där heller, vill jag minnas. Hursomhelst är det jävligt bra jobbat vad gäller hans fysik. :)

Ja? men säker på att han tränade dom åren emellan?

JustinCredible
2004-09-24, 14:10
jag såg på nåt program nyss då will smith höll på med nå skit. FAN va grov han är. alltså jämfört med i Fresh Prince. :)

Ed Nizzle sa förövrigt att han ökade över 20 kg till american history x

http://www.geocities.com/smvgrey/american_history_x_02.jpg

Jämfört med i Primal Fear

http://www.andrew.cmu.edu/user/aftabt/primfear.jpg

Nex
2004-09-24, 15:02
20 kilo... shit, det kan väl ändå inte vara muskelmassa?

Jag kan bara inte låta bli att än en gång dissa Nortons biffighet i Am History X. I mina ögon är han en förvisso rippad, men ändå hyfsat normaltanig räka där... och då har jag knappast BB-broilers som skönhetsideal. Observera att bilden ovan dessutom är utdragen i sidled. Tänk även på att han på bilden garanterat är nypumpad och optimerad med kolisar, vätska, smink och ljussättning.

Nu har jag iofs inte sett Will Smith in action på sistone, men förutom de snubbar som på nåt sätt har byggt seriöst sen innan (typ Stallone eller Arnold) kan jag inte påminna mig om att jag sett någon skådis som verkligen blivit grov inför nån rulle... på nåt sätt är det sånt man ser igenom när man själv börjar bygga.

Det är märkligt hur "miljöskadad" man blir och ändrar uppfattning. Folk som inte tränar/bygger har helt klart en tendens att tycka att en person är biffig bara personen i fråga är rippad... även om de synliga musklerna är skitsmå... även jag led en gång i tiden av denna åkomma eftersom jag oxo tyckte Ed Norton var biffig första gången jag såg Am History X (vilket var innan jag börjat träna på allvar). ;)

Spiffy
2004-09-24, 15:27
Tycker du fortfarande hans prestation var att deffa bort späck?

Nex
2004-09-24, 15:36
Nej, jag måste erkänna att han byggt upp en del också... även om en större del av resultatet nog kommer från att deffa späck än gemene otränande/otränade man tror. ;)

LBacker
2004-09-24, 15:37
Rätt många inlägg här påminner mig om feministgängets kommentarer kring slitzbrudar och modeller. Där det ständigt gnälls om hur ful Brittan är osminkad och hur mycket av skönheten som beror på datorredigering.

"nypumpad och optimerad med kolisar, vätska, smink och ljussättning."

Testa ta fram eyelinern och ögonskuggan, ät lite polly och se om ni lyckas göra Edward Nortons förvandling genom att ställa om webcamen och sätta upp en reflektorskärm hemma.

Give credit where credit is due. Det finns bara en sak som är värre än feministbitching, ren och skär bitching.

Spiffy
2004-09-24, 15:42
Rätt många inlägg här påminner mig om feministgängets kommentarer kring slitzbrudar och modeller. Där det ständigt gnälls om hur ful Brittan är osminkad och hur mycket av skönheten som beror på datorredigering.

Testa ta fram eyelinern och ögonskuggan, ät lite polly och se om ni lyckas göra Edward Nortons förvandling genom att ställa om webcamen och sätta upp en reflektorskärm hemma.

Give credit where credit is due. Det finns bara en sak som är värre än feministbitching, ren och skär bitching.

:thumbup:

Action
2004-09-24, 15:44
Se filmen igen är mitt råd. Betänk att han knallat bort några kg späck och är insmord med 3 liter olja, drar in magen och har kört biceps som en vilde 10 sekunder före filmningen så fattar du...
Men iof när man såg den först gången var man impad. När jag sedan såg den för ett par veckor sedan höll jag på att garva ihjäl mig....

Jag var själv mycket imponerad av Charlie Sheen i Hot Shots.. Ända tills dess att jag såg scenen igen nu för några veckor sedan.. Han platsar inte på ngn Fitness-scen!!!

Smink, pump, lju etc ger en illusion av att han är grym.. Iaf gav den det på 90-talet.. :cool:

Nex
2004-09-24, 15:53
Något säger mig att Ed Norton (som för övrigt förtjänar mycket cred på alla sätt och vis) inte skulle se ut så där med just eyeliner, ögonskugga, polly och reflektorskärm).

Jaja, nu börjar det nog bli lite väl OT... jag tycker mest det är intressant hur olika syn man kan ha på "biffighet". Om någon känner sig sårad av detta ber jag om ursäkt för det. ;)

Big_Vik
2004-09-24, 16:29
Will Smith ser iaf rätt biffig ut i Ali, men han har också en del fett. Självklart också för att efterlikna Muhammed Ali så mycket som möjligt.
Men, i hans nya film I´robot är han fan biffig!!
Någon som sett den?? Där ser man att han har mycket muskler asså...
jag har sett den. bra film förövrigt. lite terminator över den ;)
Dte stämmer som du säger, tycker träningsscenen det lilla man såg i början av filmen var grym :)

Zealot
2004-09-24, 16:55
Man kan väl knappast jämföra Edward Nortons kropp i American history X och Brad Pitts i fight club? I så fall tcker jag Brad är mer vältränad i Troja. Men se på Edward Nortons förvandling till AHX jämfört med hur han ser ut i verkligeheten...nästintill läskig förvandling tycker jag. Killen är smal som en tandpetare annars & ser ut som ett monster i AHX.

William
2004-09-24, 17:24
Bl.a. Brad Pitt och Pinks PT (vilket för övrigt var en svensk tjej) var på TV för nån vecka sen.
Det handlar en hel del om grymma vattenpålagringar och kolhydratladdningar på slutet före filmningarna för att de ska se ännu grövre ut just då.
Har man professionell hjälp med kost och träning och allt annat dygnet om kan man göra väldigt stor skillan på väldigt kort tid.

Min bästa väns syster är bundis med Pinks och Pittens PT.

Jag känner någon som känner någon som känner någon som känner Brad Pitt!

:D

Mvh

William

Überbiffen
2004-09-25, 00:01
Det skulle inte förvåna mig om droger förekom inför filminspelningar, men när det kommer till Edward Norton och Brad Pitt är det juh minst sagt skrattretande.

drkrupp
2004-09-25, 00:58
För er som inte sett I, Robot.

pellepedal
2004-09-25, 08:56

Ingen kroppsbyggare direkt. ;)

stefannn
2004-09-25, 09:19
Om man lagt en halv miljard på en film nöjer man sig nog inte med en akilles som inte ser ut som akilles borde. Det är nog lätt hänt att man tar till roids.
varför såg han inte ut som akilles då??

dared
2004-09-25, 10:10
Rätt många som dissa tex Norton soch Smith, men när man kollar på träningsbilder här på forumet är det många som är mindre eller har mycket sämre kroppar i ett "byggningssyfte"...

Men skitsamma :sleep:

Slartibartfast
2004-09-27, 08:30

Precis så som jag vill se ut! Mera vältränad än 99% av alla som går på gatan, men ingen tävlingsbyggare. :thumbup:

I, Robot var en riktigt bra film för övrigt! :thumbup:

Tror inte Will bara var 6 foot 2 och 200 lbs som han sa i filmen det är ju bara knappt 187 cm och 91 kg! Har hört att han är 188 och i filmen MÅSTE han vara åtminstone 100 kg. JAG är ju nästan 100 kg for christs sake!

Slartibartfast
2004-09-27, 08:33
Jag kan bara inte låta bli att än en gång dissa Nortons biffighet i Am History X. I mina ögon är han en förvisso rippad, men ändå hyfsat normaltanig räka där

Tycker u han är RIPPAD i AHX!? STOR är han kanske, men inte rippad. Han har ju inte ens rutor!

Slartibartfast
2004-09-27, 08:34
fria vikter få reps och matfascism...
Såg det på en dokumentär om filmen troja.

Ah, tack! Kanske han tränade MAX-OT. ;)

Zonyk83
2004-09-27, 11:29
Precis så som jag vill se ut! Mera vältränad än 99% av alla som går på gatan, men ingen tävlingsbyggare. :thumbup:

Tror inte Will bara var 6 foot 2 och 200 lbs som han sa i filmen det är ju bara knappt 187 cm och 91 kg! Har hört att han är 188 och i filmen MÅSTE han vara åtminstone 100 kg. JAG är ju nästan 100 kg for christs sake!

187, 188 stor skillnad där :D Och nej, han väger knappast 100 kg i filmen, runt 90 stämmer nog...Om han hade haft så lite underhudsfett och vägt 100 då skulle han sett ordentligt mycket större ut! Biffig är han inte direkt... ;)

Zonyk83
2004-09-27, 11:40
Tycker u han är RIPPAD i AHX!? STOR är han kanske, men inte rippad. Han har ju inte ens rutor!

Han är i så fall mer rippad än "STOR"! (Dock inte rippad heller för den delen) Nu kanske jag är lite bortskämd men jag tycker inte att Pitt, Smith eller Norton är stora eller rippade på något sätt....allt är relativt....Mina mål går i alla fall förbi alla dem med längder :thumbup:

Xponent
2004-09-27, 11:45

6'2" är 187.96 cm

pellepedal
2004-09-27, 12:05
Han är i så fall mer rippad än "STOR"! (Dock inte rippad heller för den delen) Nu kanske jag är lite bortskämd men jag tycker inte att Pitt, Smith eller Norton är stora eller rippade på något sätt....allt är relativt....Mina mål går i alla fall förbi alla dem med längder :thumbup:

Word! :thefinger

Slartibartfast
2004-09-27, 12:19
187, 188 stor skillnad där :D Och nej, han väger knappast 100 kg i filmen, runt 90 stämmer nog...Om han hade haft så lite underhudsfett och vägt 100 då skulle han sett ordentligt mycket större ut! Biffig är han inte direkt... ;)

Så väldigt lågt BF har han ju inte heller i filmen. han har ju knappt synliga rutor.

Enligt den här länken
http://www.consumerfreedom.com/pressRelease_detail.cfm/release/64 , och en del andra är han 210 lbs i filmen, alltså dygt 95 kg.

Observera att Brad Pitt uppges vara tyngre än Vin Diesel!

Zonyk83
2004-09-27, 14:01
Så väldigt lågt BF har han ju inte heller i filmen. han har ju knappt synliga rutor.

Enligt den här länken
http://www.consumerfreedom.com/pressRelease_detail.cfm/release/64 , och en del andra är han 210 lbs i filmen, alltså dygt 95 kg.

Okej 95 är rätt mkt ändå med tanke på att han inte var speciellt fet (du anmärkte ju att han inte hade lågt kroppsfett så jag får formulera mig så istället för att göra dig glad)
Undrar om han tränade rent för att få den massan hmmm...

Slartibartfast
2004-09-27, 14:06
Undrar om han tränade rent för att få den massan hmmm...

Han var ju uppe i 218 lbs för ALI, och det tog ju honom ett år. Det är inte så märkvärdigt. Han kör nog underhållsträning för att upprätthålla den massan. Han var ju inte direkt liten i någon av hans senaste filmer heller.

edit: Källa: http://www.totaldvd.net/features/interviews/200203WillSmith.php

henke_76
2004-09-27, 15:57
Pro-hormoner är väl vanligt som tillskott i staterna och tillåtet, eller???
Sen hur pass effektiva dom är, det vet jag inte.

Jacobg
2004-09-27, 17:35
bild på norton i amerikan x ?

Bite
2004-09-27, 17:35
Nicholas Cage väckte ju en hel del uppmärksamhet när han byggde upp sig lite inför "Con-Air", kommer dock inte ihåg om han var direkt enorm eller sådär hollywood-grov "bara".

Halldin
2004-09-27, 17:41
bild på norton i amerikan x ?
Längre upp i tråden: http://www.geocities.com/smvgrey/american_history_x_02.jpg

Zonyk83
2004-09-27, 17:41
Nicholas Cage väckte ju en hel del uppmärksamhet när han byggde upp sig lite inför "Con-Air", kommer dock inte ihåg om han var direkt enorm eller sådär hollywood-grov "bara".

Han var nog rätt stor i mcdonald-amerikanernas ögon men inte i bodybuildarögon :bpump:

Slartibartfast
2004-09-28, 08:02

Han borde verkligen bygga lite axlar.

Halldin
2004-09-28, 08:07
Den bilden var ju helt utsträckt. :D
Ansikte som en amerikansk fotboll.

Så här ska bilden se ut: http://www.ociojoven.com/ezimagecatalogue/catalogue/variations/150x500/17042-150x500.jpg

Ur ett BB-perspektiv så är han liten som fan, men det kanske inte var tänkt att han skulle se ut som en sådan heller.

Slartibartfast
2004-09-28, 11:37
På tal om att träna upp sig och ner sig. Kolla in Christian Bale i the Machinist när den kommer. Han gick ner nästan 30 kg för rollen. Ganska stor skillnad från American psycho och Equilibrium. :D
http://romanticmovies.about.com/library/graphics/themachinistpubf.jpg

ivandrago
2004-09-28, 15:48
På tal om att träna upp sig och ner sig. Kolla in Christian Bale i the Machinist när den kommer. Han gick ner nästan 30 kg för rollen. Ganska stor skillnad från American psycho och Equilibrium. :D
http://romanticmovies.about.com/library/graphics/themachinistpubf.jpg
GAAAAH!!! Tungt att se sin hjälte (Patrick Bateman) i det tillståndet!!

Halldin
2004-09-28, 15:57
Där snackar vi psyke, hade nog inte viljat tappa så mycket om det inte handlade om extrema mängder pengar (vilket det kanske gör iofs).

Slartibartfast
2004-11-01, 15:39
varför såg han inte ut som akilles då??
Snackar du för skit!!?

Det här ÄR ju Akilles! :bpump:

Slartibartfast
2004-11-01, 15:45
GAAAAH!!! Tungt att se sin hjälte (Patrick Bateman) i det tillståndet!!
Ja, det är ju viss skillnad.

Halldin
2004-11-01, 17:18
Ja, det är ju viss skillnad.
Han såg väl betydligt biffigare ut än sådär i Equilibrium?

Shadow Warrior
2004-11-02, 07:16
För er som sett I, Robot så kanske ni såg att Will Smith hade riktigt feta pecs där! Måste ju nästan vara datorgjort... nån som vet? Jag menar dom var ju mycket fetare nu än när han var med i Ali....

Slartibartfast
2004-11-02, 08:55
Han såg väl betydligt biffigare ut än sådär i Equilibrium?
Tycker inte jag, inte lika deffad i alla fall.

aliquis
2004-11-02, 09:46
Skönt att se att inte ens filmstjärnorna är särskilt stora :thumbup:

Slartibartfast
2004-11-03, 09:37
Skönt att se att inte ens filmstjärnorna är särskilt stora :thumbup:
Varför skulle de vara det? :confused:

raZmus
2004-11-03, 13:52
Känns som Will Smith tränar "till vardags" nu för tiden. Såg nån talkshow när han pratade om att han börjat träna mer tror jag. Blev lite impad av han i I Robot trots allt.

Halldin
2004-11-03, 14:24
Tycker inte jag, inte lika deffad i alla fall.
Ofördelaktig vinkel blaha blaha etc.

:)

Zakath
2004-11-03, 14:47

Enligt den här länken

Noterade en intressant grej vid sidan här ;)

"Latest Study on Fat
According to the latest study: Eating too much food may make you fat...."

:D :thumbup:'

EDIT: Såg nu att det inte var särkilt seriösa undersökningar :laugh:

High1ander
2004-11-03, 20:55
Kolla denna "behind the scenes" för the Machinist med Bale, fyyyyyyyfan vad smal...
Kräver quicktime
http://www.apple.com/trailers/paramount_classics/the_machinist-clip.html

Håller med om att Smith ser större ut i I, Robot än i Ali, (har sett båda filmerna senaste månaden).

Sen vafan, om man har några mille på sitt konto och producenter som tvingar en att gå upp i muskelmassa så är det inte omöjligt utan fusk.

Visst man målar på skuggor och sådana saker under filmen, men man måste inte ta prepparat.

Eller menar ni att ni inte skulle kunna klara av att lägga på en massa "muskler" på ett år om ni fick perfekt kostträning och tillgång till gym?

Slartibartfast
2004-12-23, 14:16
Kolla denna "behind the scenes" för the Machinist med Bale, fyyyyyyyfan vad smal...
Kräver quicktime
http://www.apple.com/trailers/paramount_classics/the_machinist-clip.html

Äntligen fick jag quicktime att fungera och HOLY SHIT alltså! Det är ju helt jävla sjukt! :eek:

Fatalist
2004-12-23, 14:32

Jovisst men i flera scener i troja ser man ju klart och tydligt hur 50% av all muskeldefinition kommer från smink (brads triceps är ett bra exempel, vääldigt väl sminkat men ett kritiskt öga ser direkt att det är ditmålad skugga och inte hans triceps som sticker ut)

Halldin
2004-12-23, 14:50
Äntligen fick jag quicktime att fungera och HOLY SHIT alltså! Det är ju helt jävla sjukt! :eek:
Wharrevvah

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/slarti.jpg

Mccartney
2004-12-23, 14:55
Kör man bara varierande träning samt tänker på kost och sömn....och lyssnar på sin kropp klara man 6timmar...men det är nog inget för nybörjare...

Slartibartfast
2004-12-23, 15:00
Wharrevvah

HA HA HA HA AH AH AH AHA H AH AHA AH AHHA HA HA AHA HA!!!

:laugh: :laugh: :thumbup:

Yankeee
2004-12-23, 15:10
Wharrevvah

:laugh: :laugh: :bow:

vattenbuffel
2004-12-23, 18:47
Dolph Lundgren tränade ganska hård inför filmen Rocky 4 :
http://www.bk-sportsmag.se/artiklar/dolph_lundgren.htm