Visa fullständig version : En dag i mitt liv
Tjääna!
Tänkte be om lite ris och ros angående en vanlig dag i mitt liv. är en kille på 17 år, 181 lång och väger 82kg, tränar mycket och gör en satsning mot hockeyn. Såhär såg min dag idag ut, vill gärna ha kommentarer på hur jag ska äta/sova/träna för att nå större framgångar.
08.00 uppstigning
09.00 frukost
1port havregrynsgröt (35g havregryn)
En näve hallon
100Ml mellanmjölk
30g knäckebröd (wasa husman)
2 Ägg
30g rökt skinka (3 skivor)
10.00 gympass fokus bröst ÄR DETTA OK?
2.5km jogg
10x3 bänkpress
10x3 flyes
10x3 pullover
10x3 cablecross
10x3 lutande hantelpress
25x3 hängande benlyft
10x3 chins
11.45
2.5 ml filmjölk
1 näve hallon
30g Pauluns Musli
12.30
Tennis för skoojs skull
14.00 lunch
Fläskpannkaka
0.5ägg
2dl mellanmjölk
0.45g mjöl
0.45g bacon
100g morot
100g mini keso
19.00-20.00 hockeyträning
21.00 middag (restaurang buffe)
3 stora kycklingvingar
2 stekta potatisar
Stekta grönsaker
Vitkålssallad i mängder (mums)
Varvar gym med högintensiva löpintervaller, varrannan dag.
Vilar helt lördagar.
Kommenterar?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Målet efter träningen 11:45 e ju för lite och satsa på snabba kolhydrater+protein...
Målet efter träningen 11:45 e ju för lite och satsa på snabba kolhydrater+protein...
En banan i lite kesella?
Är du Usain Bolt ?
Vem fan tränar 3 dagar per dag? =)
HE he du får nog dubbla maten om du ska se några förbättringar vid sådan där hög volym :)
speedy83
2013-08-14, 08:36
Är du Usain Bolt ?
Vem fan tränar 3 dagar per dag? =)
HE he du får nog dubbla maten om du ska se några förbättringar vid sådan där hög volym :)
Precis, går du inte i skolan eller är detta en typisk sommarlovsdag?
Då är det nog viktigare på hur det ser ut de övriga 10 månaderna på året, men det är mycket aktivitet så du borde nog se till att få i dig ganska mycket kcal.
Precis, går du inte i skolan eller är detta en typisk sommarlovsdag?
Då är det nog viktigare på hur det ser ut de övriga 10 månaderna på året, men det är mycket aktivitet så du borde nog se till att få i dig ganska mycket kcal.
Går i skolan men läser ett program med hockeyinriktning, dvs minst 2 pass per dag inklusive att jag kommer satsa på ett tredje i form av gym eller löpning mellan skola och hockeyträning.
Grejen är den att ett typiskt hockeypass knappt sliter på dig fysiskt. Väldigt slö sport om jag får säga det själv.
Har ett behov att känna mig tränad och trött när jag lägger mig på kvällarna..
Går du upp i vikt nu eller hur ser det ut för dig? Tycker det ser ut som att du äter väldigt lite, mer kolisar o protein överlag
Reaper123
2013-08-15, 10:57
Jag äter rentav mer än dig när jag deffar, på ungefär samma vikt och betydligt mindre rörelse...
Så om ditt fokus ligger på att bli bättre på hockey verkar inte en viktminskning vara i fokus utan antar att du gärna både blir snabbare och starkare? Så du borde då äta mer för att både få mer energi samt ge kroppen chansen att växa och framförallt återhämta sig!
Nu har du skrivit måtten helt galet... tex på din fläskpannka, 0.45g? Men antar du i de flesta fall har flyttat decimalen fel. Men hur som helst, mer mat! Tex: Frukost, 2-3 dl gryn + mackor. Mellis, 5dl+ yoghurt och mer flingor osv...
Edit: Har du svårt att få i dig mer mat, ät tex vitt (mjukt) bröd och andra livsmedel som mättar mindre bra per kcal!
Jag har gått ner i vikt hela sommaren, satsat på en deff och den har lyckats.
Nu är ju beach säsongen över så ska väl lägga på mig lite.. vilket ger både muskler och fett, bulk heter de va?
Blev lite galet där ja, menar självklart , 45g... använder fatsecrets kcalräknar app..
Har hockeymatch ikväll, till frulle blev det:
1.5port havregrynsgröt
1äpple
3msk kanel
2 skivor Wasa husman
30g hushållsost
50g renkorv (typ prickigkorv)
Ca 10g Bregott
1 stekt ägg
1 cappuccino
Blev proppmätt på detta, för mycket/för lite?
Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 beta
Reaper123
2013-08-20, 11:08
Jag har gått ner i vikt hela sommaren, satsat på en deff och den har lyckats.
Nu är ju beach säsongen över så ska väl lägga på mig lite.. vilket ger både muskler och fett, bulk heter de va?
Blev lite galet där ja, menar självklart , 45g... använder fatsecrets kcalräknar app..
Har hockeymatch ikväll, till frulle blev det:
1.5port havregrynsgröt
1äpple
3msk kanel
2 skivor Wasa husman
30g hushållsost
50g renkorv (typ prickigkorv)
Ca 10g Bregott
1 stekt ägg
1 cappuccino
Blev proppmätt på detta, för mycket/för lite?
Skickat från min trogne vän genom Tapatalk 4 betaVad du äter till frukost är egentligen helt ointressant, både sett till val av livsmedel och dess energiinnehåll...
För vad som gör att du bulkar är att du äter fler kalorier än du gör av med och då förthoppningsvis lägger på dig en del fettfrimassa (och inte bara fett). Så det är totalen för dagen som är intressant!
Igår åt jag tex 900g lasagne, 250g grönsaker och ett par mackor och detta är en portion som en normal svensson (som äter 5-6 måltider per dag) skulle spricka av!
Så när/var/hur du äter är egentligen upp dig att bestämma eller det är åtminstone bara du som kan ta reda på om du presterar bra på gymmet av att äta en stadig frukost eller istället inte äta alls och äta ett riktigt skorvmål till middag!
Äter du mindre energi än vad du förbrukar går du ned i vikt, samtidigt som du om du äter mer energi än du gör av med går upp vikt... detta är något som gäller för alla!
Edit: Här har du intressant läsning i ämnet bulk och även lite tankar om hur man bäst kan tänkas gå tillväga!
http://traningochnutrition.wordpress.com/2013/02/21/den-fantastiska-bulken-tm/
Fokus borde väl vara på ben om du ska lira hockey?
Vad du äter till frukost är egentligen helt ointressant, både sett till val av livsmedel och dess energiinnehåll...
För vad som gör att du bulkar är att du äter fler kalorier än du gör av med och då förthoppningsvis lägger på dig en del fettfrimassa (och inte bara fett). Så det är totalen för dagen som är intressant!
Igår åt jag tex 900g lasagne, 250g grönsaker och ett par mackor och detta är en portion som en normal svensson (som äter 5-6 måltider per dag) skulle spricka av!
Så när/var/hur du äter är egentligen upp dig att bestämma eller det är åtminstone bara du som kan ta reda på om du presterar bra på gymmet av att äta en stadig frukost eller istället inte äta alls och äta ett riktigt skorvmål till middag!
Äter du mindre energi än vad du förbrukar går du ned i vikt, samtidigt som du om du äter mer energi än du gör av med går upp vikt... detta är något som gäller för alla!
Edit: Här har du intressant läsning i ämnet bulk och även lite tankar om hur man bäst kan tänkas gå tillväga!
http://traningochnutrition.wordpress.com/2013/02/21/den-fantastiska-bulken-tm/
Åh, man tackar.
Men vart bör jag lägga mig då? 3300kcal Per dag? Är det rimligt för att stå still i vikt?
Sen öka vid bulk och minska vid deff ?
http://img.tapatalk.com/d/13/08/20/anu5amys.jpg
17 år
80kg
179cm
Kommer bli 1-2 träningspass Per dag 6-7dagar i veckan.
Hur mycket kcal bör jag trycka i mig för att stanna på denna vikt?
abstract
2013-08-20, 15:17
så ska väl lägga på mig lite.. vilket ger både muskler och fett, bulk heter de va?
Hur mycket kcal bör jag trycka i mig för att stanna på denna vikt?
Vill du stå still i vikt, eller lägga på dig lite muskler? Har svårt att se att du kan lägga på dig muskler och samtidigt kompensera viktillägget med fettförlust på din befintliga bf%. Finns inte så mycket att ta av.
Lägg på dig några kilo muskler enligt mig! 3500-4000 kcal/dag några veckor. Kanske ännu mer, men du kan ju öka allt eftersom du utvärderar kurvan/resultaten.
Vill du stå still i vikt, eller lägga på dig lite muskler? Har svårt att se att du kan lägga på dig muskler och samtidigt kompensera viktillägget med fettförlust på din befintliga bf%. Finns inte så mycket att ta av.
Lägg på dig några kilo muskler enligt mig! 3500-4000 kcal/dag några veckor. Kanske ännu mer, men du kan ju öka allt eftersom du utvärderar kurvan/resultaten.
Jomen bad om en siffra för att ligga still och sedan kunna öka den siffran, lite långsökt! My bad...
Kommer ju dock inte gymma mer än max 2 pass per vecka ..
abstract
2013-08-20, 16:27
Tjääna!
En dag i mitt liv.
10.00 gympass
Kommer ju dock inte gymma mer än max 2 pass per vecka ..
Haha, well du förvirrade mig ungefär direkt;)
Haha, well du förvirrade mig ungefär direkt;)
Skolan börjar nu.. plus att det där är en typisk dag där jag har ett pass gym vilket jag kommer ha 1-2 gånger i veckan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.