handdator

Visa fullständig version : Träna med väldigt få kolhydrater och kcal?

BG knocc out
2013-08-10, 15:06
Hej, jag är nybörjare på sånt här och kan inte mycket om träning och kost.

Min fråga är följande : Om jag tränar överkroppen 3 dagar i veckan utan att äta några kolhydrater och väldigt få kalorier kommer det ens ge någonting?

Jag äter oftast väldigt dåligt, ca 1-2 gånger om dagen, och då äre bara kött och sallad som gäller.

Grejen är att jag har en tjej som vill gå ner i vikt lite, och hon klarar inte av att hålla sig till en egen kost. Om jag börjar vräka i mig massa pasta osv så kommer hon också göra det.

Kan jag kanske i smyg köpa nån gainer eller liknande? kan de hjälpa

ålder:22
längd:191cm
vikt:65kg

¨

Ursäkta om de blev lite rörigt i tråden eller nå oklart, äter en ny medicinkur som gör mig lite konstig, så är inte helt 100% i skallen just nu.

simmejävel
2013-08-10, 15:11
Det som det kommer hända, så länge du styrketränar ordentligt - gärna hela kroppen, är att du procentuellt går ner mer fett än om du inte styrketränat. Du kommer troligtvis till och med bli lite starkare, om än marginellt. Du bör dock inte räkna med att lägga på dig någon massa då det, som du redan varit inne på, överlag kräver att man ligger på ett överskott (borträknat vissa nybörjarökningar).

Jag är inte heller sådär superduktig på träningslära, så rekommenderar att du läser lite på Jacob och Nicklas sida (http://www.traningslara.se/) då de har en hel del riktigt bra artiklar om allt man kan tänkas vilja veta när man precis sätter igång med träning och kost.