handdator

Visa fullständig version : Förändrad kroppsbild

philiphermansson
2013-08-09, 23:25
Tjenare! lite vilseledande rubrik möjligtvis men läs nedan..

Sedan 10 februari började min deff på allvar och så tidigt som i April så var deffen grym, resultaten var perfekta, jag krävde inte så mycket mer men fortsatte lite långsamt, i mitten av Juli började jag lägga mig på kaloribalans igen bara för att behålla all massa samt även fortsätta vara rippad.

Jag höll mig mestadels undan kolhydrater under deffen bortsett från när jag körde ben (priomuskel) då jag tryckte i mig carbs innan och efter passet.

Nu käkar jag rätt mycket carbs igen, ex.
Havregrynsgröt till frukost som alltid har varit en dunder frukost.
Mer pasta ris potatis eller dylikt till mina mål.
Men jag ligger fortfarande på kaloribalans eller Alledes strax över (100-150+)
gjort detta i 4 veckor nu och rutorna är kvar men inte ens i närheten av så definerade de var innan jag bytte ut ex frullen.

Min fråga är följande kan det ha kommit som en chock för kroppen när den får i sig såpass mycket kolhydrater att det ändras såpass snabbt. Jag har gått upp 0.6 kilo totalt liksom så det är ju inte direkt några stora mängder vi pratar om.

Eller kan det vara så att jag bara har blivit blind för mig själv?

Jätte tacksam för svar!

begt
2013-08-09, 23:27
Du har lagt på dig mer vätska mest troligt. 1 g kolhydrat binder drygt 2,8 g vatten.

LillisJ
2013-08-10, 01:18
Vätska som ovanstående sa.

philiphermansson
2013-08-10, 11:17
Begt tackar för ditt svar, detta hade jag också som en baktanke till det hela, det är dock rätt nice för jag ser mycket större ut hehe...
Men hur blir man av med detta om jag skulle vilja stanna rippad till bulken :)?

Ramboline
2013-08-10, 14:06
Brukar och ta upp till 14 dagar innan kroppen har ställt in sig på rätt vätske nivå efter en deff