handdator

Visa fullständig version : Solresor/sista minuten, restips?

Danne2k
2013-08-09, 12:51
Tänkte kanske förlänga sommaren lite, vädret framöver ser ju tyvärr inte jättebra ut.

Kikade lite på sistaminuten.se, är det där man bör kika?

VAD? Sol, bad och värme. Sevärdheter/fin stad är ett plus. Vore schysst med resa och boende inbakad i samma pris så man har lite koll på kostnader. Uteliv är trevligt men hade inte tänkt supa 24/7 i en vecka.

VAR? Har inga specifika krav på resmål mer än att jag tänkt mig europa, gärna södra. Varmt men gärna med måtta. Bada i havet är ett stort plus.

NÄR? Någon gång kommande vecka typ..tänkte vara borta runt en vecka.

PRIS? Vet inte, men ju billigare desto bättre, eftersom jag är student. Sen är det klart att jag inte vill bo alltför sunkigt heller.

Vilka resmål är värda? Vilka städer är billiga? Vilka städer/hotell osv. ska man absolut undvika?

Tänkte f.ö. åka med en kompis.

4623
2013-08-09, 12:55
Jag hade undvikt södra delarna av Turkiet och Nordafrika. Vill du bo och leva billigt är det nog något Balkanland som gäller.

Edit: Glömde Malta!

nissepelle
2013-08-09, 14:06
Låter som att Barcelona kanske skulle passa er?

PureWhey
2013-08-09, 14:14
Amsterdam

Le iPhone

Dreas
2013-08-09, 14:14
Jag hade undvikt södra delarna av Turkiet och Nordafrika. Vill du bo och leva billigt är det nog något Balkanland som gäller.

Edit: Glömde Malta!Pga. värmen antar jag?

PureWhey
2013-08-09, 14:16
Pga. värmen antar jag?

Turkiet?
Nej, för dem är dumma i huvudet när det kommer till turister.

Le iPhone

4623
2013-08-09, 14:17
Pga. värmen antar jag?

Vad menar du?

Vill TS komma undan billigt så är Barcelona och Amsterdam inga alternativ. Sen är Amsterdam inte speciellt mycket sol och bad.

Dreas
2013-08-09, 14:21
Turkiet?
Nej, för dem är dumma i huvudet när det kommer till turister.

Le iPhoneNja, det beror väl på vart man åker. Jag var till Icmeler och där var de ju lite jobbiga men inte så farligt.

Vad menar du?