handdator

Visa fullständig version : Solresor/sista minuten, restips?

Danne2k
2013-08-09, 12:51
Tänkte kanske förlänga sommaren lite, vädret framöver ser ju tyvärr inte jättebra ut.

Kikade lite på sistaminuten.se, är det där man bör kika?

VAD? Sol, bad och värme. Sevärdheter/fin stad är ett plus. Vore schysst med resa och boende inbakad i samma pris så man har lite koll på kostnader. Uteliv är trevligt men hade inte tänkt supa 24/7 i en vecka.

VAR? Har inga specifika krav på resmål mer än att jag tänkt mig europa, gärna södra. Varmt men gärna med måtta. Bada i havet är ett stort plus.

NÄR? Någon gång kommande vecka typ..tänkte vara borta runt en vecka.

PRIS? Vet inte, men ju billigare desto bättre, eftersom jag är student. Sen är det klart att jag inte vill bo alltför sunkigt heller.

Vilka resmål är värda? Vilka städer är billiga? Vilka städer/hotell osv. ska man absolut undvika?

Tänkte f.ö. åka med en kompis.

4623
2013-08-09, 12:55
Jag hade undvikt södra delarna av Turkiet och Nordafrika. Vill du bo och leva billigt är det nog något Balkanland som gäller.

Edit: Glömde Malta!

nissepelle
2013-08-09, 14:06
Låter som att Barcelona kanske skulle passa er?

PureWhey
2013-08-09, 14:14
Amsterdam

Le iPhone

Dreas
2013-08-09, 14:14
Jag hade undvikt södra delarna av Turkiet och Nordafrika. Vill du bo och leva billigt är det nog något Balkanland som gäller.

Edit: Glömde Malta!Pga. värmen antar jag?

PureWhey
2013-08-09, 14:16
Pga. värmen antar jag?

Turkiet?
Nej, för dem är dumma i huvudet när det kommer till turister.

Le iPhone

4623
2013-08-09, 14:17
Pga. värmen antar jag?

Vad menar du?

Vill TS komma undan billigt så är Barcelona och Amsterdam inga alternativ. Sen är Amsterdam inte speciellt mycket sol och bad.

Dreas
2013-08-09, 14:21
Turkiet?
Nej, för dem är dumma i huvudet när det kommer till turister.

Le iPhoneNja, det beror väl på vart man åker. Jag var till Icmeler och där var de ju lite jobbiga men inte så farligt.

Vad menar du?

Vill TS komma undan billigt så är Barcelona och Amsterdam inga alternativ. Sen är Amsterdam inte speciellt mycket sol och bad.Jag undrade varför du inte rekommenderade Turkiet :)

Iofs så är det inte speciellt billigt, speciellt inte Icmeler.

4623
2013-08-09, 14:22
Nja, det beror väl på vart man åker. Jag var till Icmeler och där var de ju lite jobbiga men inte så farligt.

Jag undrade varför du inte rekommenderade Turkiet :)

Iofs så är det inte speciellt billigt, speciellt inte Icmeler.

För att det är vidrigt där.

PureWhey
2013-08-09, 14:24

+1
Ams har sjöar, och underbart att går runt och kolla där med flickvännen istället för att ligga och svettas på en strand hela dagarna.

Le iPhone

Philley
2013-08-09, 14:26
Bulgarien är fint, ganska billigt och mycket bad. Åkte själv dit genom sista minuten och var väldigt nöjd med omgivningen. Hotellet var dock piss.

Dreas
2013-08-09, 14:32

+1
Ams har sjöar, och underbart att går runt och kolla där med flickvännen istället för att ligga och svettas på en strand hela dagarna.

Le iPhoneDå har vi nog upplevt lite olika delar av landet låter det som.

Tyckte inte det var speciellt vidrigt med bra mat och okej priser. Heldagstur med bad och snorkling, promenera efter havet osv.

Vart har ni varit för att tycka att det är vidrigt?

4623
2013-08-09, 14:38
Då har vi nog upplevt lite olika delar av landet låter det som.

Tyckte inte det var speciellt vidrigt med bra mat och okej priser. Heldagstur med bad och snorkling, promenera efter havet osv.

Alanya givetvis. Sen att du varit i en småstad där de stora resebolagen har ~4 hotell säger inte så mycket. Alla länder har givetvis ställen som skiljer sig från mängden.

PureWhey
2013-08-09, 14:39
Då har vi nog upplevt lite olika delar av landet låter det som.

Dela på en yachteresa längsmed kusten, det var okej för då slapp jag träffa på massa turistkåta turkar.
Senast var jag i Marmaris (bodde på Club Turban, rekommenderar hotellet om man verkligen vill till Turkiet), nädå fort man kom utanför hotellet var det dock skit. Ville du köpa något? Du är turist, du kommer bli lurad. Har läst och hört samma av MASSOR. Idioter som inte tar hand om turister, detta kunde även hända på "fina" restauranger.

Le iPhone

VikG
2013-08-09, 14:49
Krim i Ukraina är fint, vi ryssar brukar åka dit. Billigt.

Dreas
2013-08-09, 15:01
Alanya givetvis. Sen att du varit i en småstad där de stora resebolagen har ~4 hotell säger inte så mycket. Alla länder har givetvis ställen som skiljer sig från mängden.Ja, i stort tror jag det samma om Turkiet.

Dela på en yachteresa längsmed kusten, det var okej för då slapp jag träffa på massa turistkåta turkar.
Senast var jag i Marmaris (bodde på Club Turban, rekommenderar hotellet om man verkligen vill till Turkiet), nädå fort man kom utanför hotellet var det dock skit. Ville du köpa något? Du är turist, du kommer bli lurad. Har läst och hört samma av MASSOR. Idioter som inte tar hand om turister, detta kunde även hända på "fina" restauranger.

Le iPhoneDet håller jag också med om. Var in till Marmaris en dag och det var trevligt så länge man orkade hålla sig ifrån inkastare och annat tjatigt folk.

PureWhey
2013-08-09, 15:03
Dreas
Jag var bara utanför hotellet 2 dagar, på dagen.

Le iPhone

L-Sami
2013-08-09, 15:12
Barcelona är en fin stad med sol, bad och värme.

Dreas
2013-08-09, 15:14
Dreas
Jag var bara utanför hotellet 2 dagar, på dagen.

Le iPhoneJag var in en dag till Marmaris för att bli nöjd :p