Visa fullständig version : dags att bygga...
Tjingeling^^^^
Efter en ganska lyckad deff vill jag bygga lite mera massa under höst/vinter.
Har legat på 2000kcal utan träning och under träningsdagar något högre.
Idag ligger jag relativt viktstabil på 2000kcal tycker ni då att jag skall öka
med låt oss säga 300-500kcal per dag eller bara på träningsdagar eller inte alls?
Kan tillägga att jag äter nu kreatin och har ökat c:a 1kg under laddning men övrigt viktstabil.
Några förslag önskas:)
Tjing har en intressant bulk han har skrivit om här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201376
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Öka på kcal-intaget sakta men säkert och bokför din kroppsvikt varje morgon. Räkna sedan ut medelvärdet av kroppsvikten vid varje veckoslut och se om det är några skillnader från förra veckan. Har du ökat stabilt 1kg på 1 vecka är det ju lite mycket, sänk då kalorierna och fortsätt i det mönstret.
Hur du delar upp kosten bestämmer du själv. Jag hade lagt störst fokus på mycket kolhydrater samt relativt lite fett för att slippa lägga på mig onödigt mycket kroppsfett och istället använda mig av kolhydraterna som bränsle till träningen samt främja återhämtningen så att jag får ut något av bulken. Proteinet är inte livsviktigt att det ligger skyhögt, du har redan många fördelar med att ligga på överskott att 2-3g per KG kroppsvikt inte är nödvändigt.
Detta är den effektivaste metoden enligt mig. Man kan sitta och räkna ut sin "energiförbrukning" dagar i ända, men det är så mycket som spelar in i hur mycket du förbrukar dag för dag beroende på vad du gör, vad du äter osv.
abstract
2013-08-09, 12:48
Man kan sitta och räkna ut sin "energiförbrukning" dagar i ända, men det är så mycket som spelar in i hur mycket du förbrukar dag för dag beroende på vad du gör, vad du äter osv.
Så mycket plus på detta. Folk är så besatta att "hitta sin siffra", ett nummer som aldrig kommer stämma ändå. Höfta och börja!
Tjing har en intressant bulk han har skrivit om här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201376
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Ja den ser intressant ut verkligen!
Öka på kcal-intaget sakta men säkert och bokför din kroppsvikt varje morgon. Räkna sedan ut medelvärdet av kroppsvikten vid varje veckoslut och se om det är några skillnader från förra veckan. Har du ökat stabilt 1kg på 1 vecka är det ju lite mycket, sänk då kalorierna och fortsätt i det mönstret.
Hur du delar upp kosten bestämmer du själv. Jag hade lagt störst fokus på mycket kolhydrater samt relativt lite fett för att slippa lägga på mig onödigt mycket kroppsfett och istället använda mig av kolhydraterna som bränsle till träningen samt främja återhämtningen så att jag får ut något av bulken. Proteinet är inte livsviktigt att det ligger skyhögt, du har redan många fördelar med att ligga på överskott att 2-3g per KG kroppsvikt inte är nödvändigt.
Detta är den effektivaste metoden enligt mig. Man kan sitta och räkna ut sin "energiförbrukning" dagar i ända, men det är så mycket som spelar in i hur mycket du förbrukar dag för dag beroende på vad du gör, vad du äter osv.
Ja väga mig kommer jag defintivt att gör hahaha.
Kommer öka lite grann i början för att se hur jag svarar på det lilla kaloriöverskottet sen justera efter det:)
Så mycket plus på detta. Folk är så besatta att "hitta sin siffra", ett nummer som aldrig kommer stämma ändå. Höfta och börja!
Hej!
Tja besatta eller ej det kan jag inte svara på men på ett underskott så klart att kalorierna måste det hållas koll på:)
Absolut så skall jag öka mitt intag men som jag ser det så vill jag inte äta för mycket heller om du förstår vad jag menar.
Kommer givetvis att lagra in en del späck men vill ju inte ha för mycket.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.