Visa fullständig version : När fick ni skägg på kinderna?
Balongbubba
2013-08-07, 23:48
Nå?
Är 26 nu, får massa skägg på haka och mustasch, men i stort sett enbart vita fjun på kinderna, alternativt något svart strå här och där.
Testot har kollats, den är en bra bit över snittet, alla mina morbröder har en hel del skägg.
Finns det hopp för mig fortfarande? *gah!*
På gymnasiet någon gång, those were the days, när man inte behövde raka sig.
Vid 16 ars alder borjade det ta fart.
Gissar pa att du inte kommer fa nagot bra skagg pa kinderna. Kravs tathet for att det inte ska se forjavligt ut ocksa.
Balongbubba
2013-08-08, 01:08
Vid 16 ars alder borjade det ta fart.
Gissar pa att du inte kommer fa nagot bra skagg pa kinderna. Kravs tathet for att det inte ska se forjavligt ut ocksa.
Why god why :cryout:
Men jag ar ingen skaggexpert direkt. Skagget kanske kommer smygandes med aren? Vad vet jag. Far se om det finns nagra som har erfarenhet av det har.
38 år gammal och får fortfarande inte mer än något ensamt strå på kinderna.
Även på hakan och överläppen är det rätt tunt, ser mest ut som en 14-åring som försöker se vuxen ut om jag låter det växa. =)
Tur man bor i USA; där mitt vita, raka skägg är populärt ;). Har även fjun på kinderna, men inget mer än så.
Balongbubba
2013-08-08, 01:28
Hörde nyss att vissa inte får rejäl skäggväxt på kinderna förens 30, kan någon intyga detta?
Hörde nyss att vissa inte får rejäl skäggväxt på kinderna förens 30, kan någon intyga detta?
kan absolut stämma.
fick skägg tidigt, men har tagit en hel oändlighet för det att bli
tätt på kinderna. nu är det väl helt ok (rätt tätt dvs), är 28.
Är du inte tillräckligt alfa, balongbubba? :D
Nej, skämt åsido. Jag lider med dig. *hug* Jag fick skägg relativt tidigt, men jag vet folk som inte fått ordentligt skägg förrän de närmat sig 30(+)-års åldern. Sedan finns ju de som aldrig får en full skäggväxt. Det är ju väldigt olika. Jag har t.ex inget skägg på halsen och inget som binder ihop mustaschen med det övriga skägget, men ganska rikligt i ansiktet. Vissa får inget på kinderna, medan andra får fläckvis. Det är nog inget man kan veta i förväg eller göra något åt.
Jag tycker dock att mitt skägg (och övrig kroppsbehåring) har blivit tjockare även de senaste åren så det utvecklas nog fortfarande. Jag är 26 år så du kanske inte ska kasta in handduken ännu.
skickat från en mobil enhet.
Holmeros
2013-08-08, 07:31
Jag är 24 och har heller inte speciellt mycket skägg på kinderna, däremot under hakan och halsen blir ett rejält buskage om jag låter det växa.
Min mustasch är i princip obefintlig - det är nog den biten som stör mig mest. Lite fjun bara..
Däremot så har jag inte gett upp hoppet! Jag tycker att jag har bättre växt nu än för ett år sedan, så det verkar fortfarande vara under utveckling.
En dag kanske jag kan få ha helskägg, inklusive mustasch!
Jag började nog få skägg kring 14-16 men ordentligt, buskigt och tätt på kinderna blev det nog inte förrän jag var 19-20.
31 år och har inte tillräckligt tät skäggväxt för kinderna. Har Hitlermellanrum vid snorrännan också så mustasch är också uteslutet.
Lite krafs vid hakan är det enda som ser ganska bra ut.http://i825.photobucket.com/albums/zz180/Amber_7_1/emoticons/bth_smiley_sigh.gif
hahavaffan
2013-08-08, 10:47
Aldrig. Kan inte ens odla polisonger ffs. Men resten av ansiktet är beklätt. Den tackar vi för, Gud.
VoDaresVins
2013-08-08, 11:03
38 år gammal och får fortfarande inte mer än något ensamt strå på kinderna.
Även på hakan och överläppen är det rätt tunt, ser mest ut som en 14-åring som försöker se vuxen ut om jag låter det växa. =)
+1. -2år.
rakar jag mig inte på 3 veckor har jag rätt mycket skägg på kinderna.. skägget växer som ogräs på mig och det är riktigt jobbigt.
När jag var runt 20 så hade jag ingen mustasch men den växte till sig när jag var runt 23-24. Jag tycker att skägget har blivit tätare år för år. Nu är jag 31 och skägget är okej.
Latissimus Dorsi
2013-08-08, 12:04
Farsan min har jättedålig skäggväxt på kinderna, de liksom saknas skägg på massa ställen. Jag ber till högre makter att jag inte får ärva detta.
Tror det började kring 16 års åldern.
Dock så hade jag så jävla mycket problem med min akne att det i princip var omöjligt att raka sig utan att se ut som man stuckit in huvudet i ett getingbo :P.
Nu när man är 23 så ser det faktiskt rätt bra ut. Trodde inte att jag skulle börja gilla skägget så pass tidigt men man passar fan i det så länge man trimmar det till en okej längd.
Balongbubba
2013-08-08, 13:40
Jävlar vad random det verkar vara. Ja. jag fick också skägg på haka/mustasch/hals väldigt tidigt, men sen har det enbart växt på där, inte ett skit på kinderna.
Förra året märkte jag dock att det började sticka upp några svarta strån här och där på kinderna också, som jag tror blivit några fler, men det går tammefan rejält långsamt.
Suck, det är ju på kinderna man vill ha! Så man kan göra en sån här! :D
http://www.beautyramp.com/wp-content/uploads/2012/07/designer_stubble_bbrpe.jpg
Pitepalt
2013-08-08, 17:39
Balongbubba jag känner med dig, har själv obefintliga polisonger och obefintlig skäggväxt på kinderna. Det som är bra är att folk verkar tro att mitt nuvarande skägg är ett aktivt val då de inte vet att det egentligen är det enda som växer i ansiktet :S
Har inte fått okej behåring på kinderna förrän senaste två åren. Är 28 för övrigt
Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
fyllde 22 i tisdags och kan endast odla getskägg, moppemustasch och tunt neckbeard :D
Kring 14-15 började det väl poppa upp endel och har väl sen ca 17års ålder alltid haft skägg i nån form. Mestadels helskägg, fyller snart 26år.
tefached
2013-08-08, 19:22
varför vill alla ha skägg?
Pitepalt
2013-08-08, 19:25
För att det är manligt.
kan se dåligt ut med skägg på vissa personer. skägg + små käkben = fult.
får bara glest på kinderna. snart tretti.
Chrillee
2013-08-08, 19:35
Genetik, som med det mesta. Har rätt ok skäggväxt, man får märkligt många kommentarer om det, både från killar och tjejer.
[http://hype.my/wp-content/uploads/2012/07/Anson-Mount-Hell-on-Wheels-Cullen-Bohannon.jpg
Vore inte helt fel att kunna odla ett sånt riktigt man-beard!
Odlade stadiga sideburns i åttan, sen kom resten av skäggväxten ikapp under en tvåårsperiod.
KalleBalik
2013-08-08, 20:12
Är 31 och har riktigt kass skäggväxt på kinderna, har gett upp hoppet vid det här laget.
26år, har väldigt lite på kinderna eller mer ner mot kindbenet, blivit lite bättre på hakan sista året, ger nog upp hoppet snart också :)
BelowAverage
2013-08-08, 21:11
Hade ett, visserligen tunnt helskägg som 17-åring.
Rejält torr och känslig hy i ansiktet och mycket hår gör att renrakat tyvärr inte är ett vettigt alternativ ;P
gratefuldead
2013-08-08, 21:12
[http://hype.my/wp-content/uploads/2012/07/Anson-Mount-Hell-on-Wheels-Cullen-Bohannon.jpg
Vore inte helt fel att kunna odla ett sånt riktigt man-beard!
Peter Forsberg?
Fick skägg på kinderna ungefär vid 14-15, men svagt. Började ta sig vid 16-17 och kan nästan ha ett ordentligt helskägg vid 20 nu.
Jag har tvärt om haha, bra på kinderna och skralt på musche och haka. Kunde odla ett par fräcka pollisar när jag var 18-19.
14
arab genetix
Vi är håriga jävlar
14
arab genetix
Vi är håriga jävlar
Vaxad arm eller? :D
bertbert
2013-08-09, 06:43
varför vill alla ha skägg?
http://www.beardandmustachetshirts.com/images/THERES-A-NAME-FOR-PEOPLE-WITHOUT-BEARDS...-WOMEN_MODEL.jpg
Vaxad arm eller? :D
Tror fan att det är vanligare med ansiktshår än mycket armhår i min ålder. Allt mitt hår i nacken och nedanför midjan kan definitivt kompensera för armarna, det kan jag lova. Sen så tror jag att jag kommer att få mycket hår på bröstet om några år också, en del har redan kommit. *gah!* :laugh:
har aldrig fått hår på kinderna är 32 nu
17 år, har haft skägg sen jag var 14-15.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a2NmVEw_460s.jpg
Kinderna växer på sakta men säkert från 20 och uppåt. Det är på sidorna av soulpatchen som det är kört, och tydligen har man inte riktigt skägg innan man har där...enligt min far.
Raschmus
2013-08-09, 14:49
Hade helskägg redan som 14-15åring. Fick skägg på samma förmiddag snoppen började växa.
Kände mig då som mannen mannesson men nu har flertalet kamrater kommit i kapp med ett något tätare skägg :-(
/21år gammal
zeusden1
2013-08-09, 17:27
Haft kraftig skäggväxt sen 18 års åldern. Vet ni hur jobbigt det är att ha det slätrakat?
http://img.tapatalk.com/d/13/08/10/na7e6uzu.jpg
Om skägg = grövre än fjun så högstadiet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.