Logga in

Visa fullständig version : Tips på bra PT & dietist sökes!!

beatrice
2013-08-06, 18:46
Vet inte riktigt vart jag bör lägga denna tråd men hoppas det är ok här :)

Jag är en tjej i stockholm på 28år och väger runt 90kg. Jag vill verkligen ta tag i detta nu men känner att jag behöver hjälp med detta. En anpassad kostplan och tips på bra recept, samt en bra PT är vad jag letar efter!

Jag är student med begränsad ekonomi så kan inte betala några fantasisummor men mellan 3-4000/månad går bra. Så har ni nått tips på nån jag kan vända mig till vore det kanon :) Det behöver inte vara någon med företag privatperson går oxå bra. Men det behöver vara i Stockholm då det är där jag bor.

Hoppas ni kan komma med tips och råd!!

Spettet
2013-08-06, 18:51
Kolozzeum.

beatrice
2013-08-06, 18:53
Tack för tipset!! ;) men känner att jag behöver hjälp IRL för den där extra puschen.

G_lund
2013-08-06, 18:56
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

G_lund
2013-08-06, 18:57
Läs på och skaffa dig en träningspolare från klassen eller nått? :)

WHITEFOLKS
2013-08-06, 18:59
Vart tränar du?

Om du skickar pm så kan jag hjälpa dig gratis med vad du nu har frågor om.

Captainwide
2013-08-06, 19:04
Slösa inte pengar på PT, de flesta av dem kunde lika gärna själva behöva hjälp. Det är dyrt och du är student. Höj din livskvalitet i vardagen istället och köp bättre mat/mer kläder/mer till din bostad/gör något roligt med någon istället för att lägga det på en person som tagit en värdelös licens. Lusläs alla klistrade trådar här på forumet. Starta trådar. Fråga om utförande, schema, kost, rubbet.

Att du behöver en extra push, är endast en spärr. Du behöver ingen push av någon annan än dig själv, ta tag i ditt liv och våga göra förändringar!

beatrice
2013-08-06, 19:06
Läs på och skaffa dig en träningspolare från klassen eller nått? :)

Läsa på kommer jag absolut göra! Men jag pluggar långa dagar på annan ort så de blir svårt att pendla bara för att träna med nån annan från klassen. Men en bra idé!!

Men jag vill verkligen ha en PT som piskar mig och ser till att jag inte ger upp. Och det har jag mycket svårt att tro att en träningskompis kan hjälpa mig med när den själv är upptagen med sin träning. Som sagt jag betalar gärna för detta men då känns det ju bättre att få tips om nån som är bra än att bara ta första bästa på Google om du förstår hur jag menar :)

Fuark
2013-08-06, 19:06
Slösa inte pengar på PT, de flesta av dem kunde lika gärna själva behöva hjälp. Det är dyrt och du är student. Höj din livskvalitet i vardagen istället och köp bättre mat/mer kläder/mer till din bostad/gör något roligt med någon istället för att lägga det på en person som tagit en värdelös licens. Lusläs alla klistrade trådar här på forumet. Starta trådar. Fråga om utförande, schema, kost, rubbet.

Att du behöver en extra push, är endast en spärr. Du behöver ingen push av någon annan än dig själv, ta tag i ditt liv och våga göra förändringar!

+1, med tillägget att det är lättare att genomföra något om man betalar för det och att ha någon som säger vad du ska göra. Du betalar i stort sett för den psykologiska biten då den övriga biten faktiskt är väldigt lätt, om man inte vill optimera till max

beatrice
2013-08-06, 19:08
Vart tränar du?

Oj tack vad snällt!! Men vill absolut inte utnyttja nån så du och andra vet!!

Just nu har jag kort på fitness24seven, men funderar på att byta till nån annan klubb/gym. Tar gärna emot förslag på den fronten med :)

WHITEFOLKS
2013-08-06, 19:10
Det är inte att utnyttja jag gillar att hjälpa folk med träning/kost och har gjort det förrut. Om jag inte vill göra det längre så behöver jag ju bara säga till så det är inga problem.

Philley
2013-08-06, 19:11
Jag antar att du vill förlora vikt från kroppen? Det bästa alternativet enligt mig är isf att söka upp närmsta kampsportsklubb och skaffa medlemskap. Kostar inte så mycket, tuff fysträning, peppande tränare och väldigt schyssta människor.

Känner många från de klubbar jag tränat på som kommit dit överviktiga men som lyckats komma i väldigt bra form :)

pwnyou
2013-08-06, 19:11
Kolla Martin "Axon" Löwgren.

Personlig träning kostar bara 1-2 tusen i månaden förresten, även hos dyra sådana.

beatrice
2013-08-06, 19:12

Visst allt du säger ÄR sant men som mitt liv ser ut nu betalar jag hellre en PT för att komma över den där psykologiska spärren i början innan jag kommit in i rutiner. Sen har jag tränat med PT förut och jag gillar att ha nån som peppar och pushar mig för då tar jag verkligen i.

beatrice
2013-08-06, 19:15

Personlig träning kostar bara 1-2 tusen i månaden förresten, även hos dyra sådana.
Fast nu vill jag gärna köra ca 2-3 pass/v med PT och få blir det ju genast mycket dyrare. Iaf nu i början tills jag kommer in i bättre rutiner. Men tack för tipset ska genast kolla upp honom!! :)

pwnyou
2013-08-06, 19:16
Fast nu vill jag gärna köra ca 2-3 pass/v med PT och få blir det ju genast mycket dyrare. Iaf nu i början tills jag kommer in i bättre rutiner. Men tack för tipset ska genast kolla upp honom!! :)Oj, ja, jag tänkte online. Dumt av mig.

beatrice
2013-08-06, 19:18
Ursch nu läste jag lite av vad jag precis skrivit och jag kanske låter jättenegativ när jag svarar er men det vill jag inte att ni ska tro/tycka att jag är. Jag tar till mig av vad ni alla skriver!! Det är bara det att jag vet hur min hjärna funkar och just nu behöver den en extra push för att klara detta.

Tack för alla svar hittills och för att ni bryr er om min ekonomi ;)

beatrice
2013-08-06, 19:22
Jag antar att du vill förlora vikt från kroppen? Det bästa alternativet enligt mig är isf att söka upp närmsta kampsportsklubb och skaffa medlemskap. Kostar inte så mycket, tuff fysträning, peppande tränare och väldigt schyssta människor.

Känner många från de klubbar jag tränat på som kommit dit överviktiga men som lyckats komma i väldigt bra form :)

Det lät lite spännande! Men kan man som nybörjare komma dit som en degklump? Finns det kurser för oss oxå?

Nån speciell sport/klubb du kan rekommendera? Jag har provat kickboxning när jag gick på gymnasiet och det va kul :)

Philley
2013-08-06, 19:32
Det lät lite spännande! Men kan man som nybörjare komma dit som en degklump? Finns det kurser för oss oxå?

Nån speciell sport/klubb du kan rekommendera? Jag har provat kickboxning när jag gick på gymnasiet och det va kul :)

Absolut! Brukar finnas nybörjarträningar där man tas emot med öppna armar :) Men de mer erfarna tränande på klubben är oftast väldigt entusiastiska gentemot nybörjare och hjälper gärna till med teknik och frågor.

Kan rekommendera MMA men även kickbixning är superskoj. Svettigt och man lär sig nyttiga saker man har användning av på gatan.

Nu har jag aldrig tränat i Stockholm men har hört att hiltibjj är väldigt bra och även pancrase gym. Finns säkert en hel uppsjö med klubbar :)

Makkie
2013-08-06, 19:37
Fast nu vill jag gärna köra ca 2-3 pass/v med PT och få blir det ju genast mycket dyrare. Iaf nu i början tills jag kommer in i bättre rutiner. Men tack för tipset ska genast kolla upp honom!! :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203284

Man kan lära sig mycket av att läsa Axons blog om man är helt grön, men jag skulle be dig att tänka efter två gånger innan du lägger pengar på att anlita honom online/IRL. Du kan få ganska mycket mer för samma (antagligen mycket mindre) pengar om du anlitar någon mindre "high profile".

Jag skulle rekomendera Mattias Martikainen som jag tror har börjat ta sig an klienter för en rimlig peng.

http://www.body.se/bloggar/mattias-martikainen/20130717/letar-du-efter-coach

Följer hans blog och han verkar ha bra tankar och koll på det mesta som har med träning och kost att göra. Han finns ju även här på forumet. Tror dock han är bosatt en bit från STHLM.

beatrice
2013-08-06, 19:47
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203284

Man kan lära sig mycket av att läsa Axons blog om man är helt grön, men jag skulle be dig att tänka efter två gånger innan du lägger pengar på att anlita honom online/IRL. Du kan få ganska mycket mer för samma (antagligen mycket mindre) pengar om du anlitar någon mindre "high profile".

Jag skulle rekomendera Mattias Martikainen som jag tror har börjat ta sig an klienter för en rimlig peng.

http://www.body.se/bloggar/mattias-martikainen/20130717/letar-du-efter-coach

Följer hans blog och han verkar ha bra tankar och koll på det mesta som har med träning och kost att göra. Han finns ju även här på forumet. Tror dock han är bosatt en bit från STHLM.

Tack för ditt tips!! Men som du sa verkar Mattias bo och jobba i Örebro. Ska kolla in bloggen till Axon!!

WHITEFOLKS
2013-08-06, 19:48
Gratis var tydligen inte bra nog :D

TranceII
2013-08-06, 19:53
Axon får rätt mycket kritik och hans online coachning verkar värdelöst.

Gå till ditt gym och se vad de erbjuder och snacka med de PT som finns. Se vilka som du verkar klicka med.

maximuscle
2013-08-06, 19:53
tips: http://www.ptkonsulterna.se/Kontaktaoss/LindaEdengren.aspx

folk får tycka vad dom vill om PT´s men haft bra hjälp av linda med kosten å det kostar inte skjortan ...

Spiffy
2013-08-06, 19:54

Ta lite betalt då.

beatrice
2013-08-06, 19:55
Det är inte att utnyttja jag gillar att hjälpa folk med träning/kost och har gjort det förrut. Om jag inte vill göra det längre så behöver jag ju bara säga till så det är inga problem.

Hehe jag tar jättegärna emot hjälp gratis såklart!! Just nu sitter jag dock och surfar på mobilen i sommarstugan, men hör gärna av mig när jag har fått koll på mina egna tankar och frågor :) om det är ok såklart!!

WHITEFOLKS
2013-08-06, 19:58
Absolut, jag tränar på f24s på södermalm.

Hör av dig när du kan och vill.

beatrice
2013-08-06, 20:05
Axon får rätt mycket kritik och hans online coachning verkar värdelöst.

Gå till ditt gym och se vad de erbjuder och snacka med de PT som finns. Se vilka som du verkar klicka med.

Ja nån onlinecaching är jag inte intresserad av då kan jag lika gärna köra fitnesfighten för 500 liksom..

Jag är ute efter nån att träna med IRL!! Kostråd kan jag dock ta emot online om det inte ingår hos PT:n.

Jag har aldrig gillat att träna med PT som dom på typ SATS där man får sitta i en maskin och han/hon räknar till 12.. Jag är ute efter mån som vill utmana mig lägga upp monsterpass där jag kör tills jag spyr (eller ja precis innan jag spyr kanske). Tränade med en PT förut så men nu har hon försvunnit tyvärr :(

Och det behöver absolut inte vara nån känd heller en okänd som tar det på allvar och inte tränar "bloggtjejer" endast eller bara vill få in snabba pengar..

beatrice
2013-08-06, 20:06
Absolut! Brukar finnas nybörjarträningar där man tas emot med öppna armar :) Men de mer erfarna tränande på klubben är oftast väldigt entusiastiska gentemot nybörjare och hjälper gärna till med teknik och frågor.

Kan rekommendera MMA men även kickbixning är superskoj. Svettigt och man lär sig nyttiga saker man har användning av på gatan.

Nu har jag aldrig tränat i Stockholm men har hört att hiltibjj är väldigt bra och även pancrase gym. Finns säkert en hel uppsjö med klubbar :)

Tack!! Ska kolla upp detta :)

RandomC
2013-08-06, 20:09

Vill du ha hjälp med kostrådgivning är jag tveksam till att det är rätt person att gå till. Många gånger kan man få likvärdig eller bättre upplägg och tips enbart genom att läsa en del på forumet. Om du däremot känner att du behöver någon som kan motivera och push dig så är säkert en PT ett bra alternativ. Jag har dock hittills aldrig stött på någon kostrådgivare eller PT som har haft en god helhetsbild vad gäller kost och nutrition.

wessmen
2013-08-06, 20:11
Skit i Axon, han har dessutom precis varit i blåsväder.

Det kan inte bli personligt när man har 100 klienter, det är helt omöjligt.

Synd du dissar onlinecoaching, finns många som fått otroligt bra resultat.
Skulle rekat Shelby Starnes då.

TranceII
2013-08-06, 20:15
Ja nån onlinecaching är jag inte intresserad av då kan jag lika gärna köra fitnesfighten för 500 liksom..

Jag är ute efter nån att träna med IRL!! Kostråd kan jag dock ta emot online om det inte ingår hos PT:n.

Jag har aldrig gillat att träna med PT som dom på typ SATS där man får sitta i en maskin och han/hon räknar till 12.. Jag är ute efter mån som vill utmana mig lägga upp monsterpass där jag kör tills jag spyr (eller ja precis innan jag spyr kanske). Tränade med en PT förut så men nu har hon försvunnit tyvärr :(

Och det behöver absolut inte vara nån känd heller en okänd som tar det på allvar och inte tränar "bloggtjejer" endast eller bara vill få in snabba pengar..

Du kan gå till ditt gym och ha en diskussion med dem, vilka mål du har och hur du vill lägga upp det och fråga om den har någon som PT som passar dig.

rooz
2013-08-06, 20:21
Vart tränar du?

Bra raggningsförsök där Whitey.

EDIT: Pepz, iof vet jag inte om han kör sådant alls längre?

WHITEFOLKS
2013-08-06, 20:36

Ja tydligen får man inte bara vara snäll och intresserad.

Loke
2013-08-06, 22:21

Bra cock block.

kaer
2013-08-07, 09:15

Ja, nybörjargrupper ska vara till för alla! Gillar du kampsport ska du såklart börja.
Annars såklart hålla på med något annat =)

Jag tycker folk rackar ner lite väl mycket på pt's här, jag tror det kan vara en bra starthjälp för många.

rogerQ
2013-08-07, 09:26
Det kan säkert vara bra att anlita en PT om man inte känner någon som kan visa övningarna. Man kan få ett program med bröst/axlar/armar, Rygg/armar, Ben. Kör det rullande 4-6 dagar per vecka. Sen kör man kardio varje dag, gärna morgonpromenader 60 min. Äter små portioner mat tre ggr per dag. Och rasar i vikt. :) Problemet med att anlita en PT för varenda träningspass är att man inte tar ansvar för sin egen träning och viktnedgång och ger upp när pt inte har tid eller flyttar/"försvinner". Man måste kunna träna själv varje dag i veckan utan hjälp annars kommer det sluta illa. Och att äta små mål mat (lite kalorier) är nyckeln till viktnedgång, inte en pt som pressar en tills man nästan spyr. Det ger mer obehag och gör att man inte orkar träna år efter år efter år. Därför är upplägg som biggest looser osv. inte att föredra. Det ser bara bra ut på tv. Det är den kontinuerliga träningen och fördelaktiga kosthållningen under lång tid som är det bästa.

4623
2013-08-07, 09:47
Finns annars pass som boxercise, bodypump etc. om du behöver någon som pushar dig.

PureWhey
2013-08-07, 10:04
Du vill helt enkelt betala för en träningspartner låter det som?

Le iPhone

Knatcharn
2013-08-07, 10:10
Jag håller med om att du borde hitta en träningspartner istället, som kan stå och pusha dig och smiska dig. Det bästa är om ni är på samma nivå så ni kan köra samma övningar och pusha varandra men du verkar vilja ha lite mer "professionell" hjälp. Känner du ingen som tränar mycket som kan tänkas ta in dig under sina vingar? Det behövs ju bara någon vecka, sedan är du igång.

Om du verkligen vill ha en PT på det sättet så kan jag tipsa om Linda hos PT-Konsulterna. (http://www.ptkonsulterna.se/Kontaktaoss/LindaEdengren.aspx) Bra personliga meriter och hon vet uppenbarligen vad som krävs för att utvecklas.

shut teh face
2013-08-07, 11:11
PM'a King Grub, inkludera bilder på svampbob för att få hans uppmärksamhet

Lasse Kongo
2013-08-07, 11:20
Kolozzeum i ett nötskal, ni är så jävla slut i skallen (välj om ni vill ta åt er)

Tjejen ber om tips till en bra pt och ni börjar snacka symaskiner, kroatienresor och diverse tips på fiskedrag.

Har ni läsproblem?

Men kan väl ha sin åsikt när det gäller personlig tränare helt klart, men det var inte vad trådstartaren bad om.

Jag hade rekommenderat min lillebror men han jobbar inte där, men han vet säkerligen massor av bra pt:s i Sholm, så jag ska fråga.

Sen kan du ju säkert hitta många genom en enkel sökning på google, lycka till.

AronP
2013-08-07, 11:24
Gustaf Ollas kanske?

4623
2013-08-07, 11:40
Kolozzeum i ett nötskal, ni är så jävla slut i skallen (välj om ni vill ta åt er)

Tjejen ber om tips till en bra pt och ni börjar snacka symaskiner, kroatienresor och diverse tips på fiskedrag.

Har ni läsproblem?

Men kan väl ha sin åsikt när det gäller personlig tränare helt klart, men det var inte vad trådstartaren bad om.

Jag hade rekommenderat min lillebror men han jobbar inte där, men han vet säkerligen massor av bra pt:s i Sholm, så jag ska fråga.

Sen kan du ju säkert hitta många genom en enkel sökning på google, lycka till.

Så om någon skapar en tråd och frågar vilken bro som är bäst att hoppa ifrån för att ta sitt liv så svarar du Västerbron? Eller försöker du hjälpa personen att tänka annorlunda?

AronP
2013-08-07, 11:50
Nog för att dom flesta PTs är skit men hittar man en bra en så kommer dom flesta få bättre resultat än dom hade/har fått utan (ja det gäller säkert flera i den här tråden), är man dessutom omotiverad, ovan och/eller okunnig så kan man verkligen tjäna på att ha en PT. Fan jag skulle säkert tjäna på att ha en PT som skrek på mig varje pass. Och jag tar fortfarande hjälp av coacher i perioder som hjälper mig se på ett nytt sätt på både träning och kost.

Holmeros
2013-08-07, 11:51
Så om någon skapar en tråd och frågar vilken bro som är bäst att hoppa ifrån för att ta sitt liv så svarar du Västerbron? Eller försöker du hjälpa personen att tänka annorlunda?

Han har en poäng. Det är jävligt svartvitt här, alla PT är skit bla bla bla.

Jag tror verkligen att TS kan ha nytta av en PT, och nu gäller det bara att hitta rätt. Eftersom jag själv inte bor i Stockholm så har jag inte några direkta tips, men jag tycker åtminstone att du gör rätt - lägga ner lite tid och efterforskning på vem man bör anlita.

Sen kan jag förvisso tycka att det inte är riktigt hållbart om du ska ha PT på alla dina pass, man måste lära sig träna själv också. Men du kan ju absolut börja köra med en PT några pass, och därefter en gång i veckan, sen varannan, sedan en gång i månaden. Ja du förstår nog hur jag menar... :)

4623
2013-08-07, 12:01
Han har en poäng. Det är jävligt svartvitt här, alla PT är skit bla bla bla.

Jag tror verkligen att TS kan ha nytta av en PT, och nu gäller det bara att hitta rätt. Eftersom jag själv inte bor i Stockholm så har jag inte några direkta tips, men jag tycker åtminstone att du gör rätt - lägga ner lite tid och efterforskning på vem man bör anlita.

Sen kan jag förvisso tycka att det inte är riktigt hållbart om du ska ha PT på alla dina pass, man måste lära sig träna själv också. Men du kan ju absolut börja köra med en PT några pass, och därefter en gång i veckan, sen varannan, sedan en gång i månaden. Ja du förstår nog hur jag menar... :)

Helt klart är det så. Men att få tips om alternativa vägar att gå utan att betala 4k i månaden för en PT ser jag knappast som något dåligt. Men jag håller med om allt du skriver.

Sen att skriva ett inlägg där man gnäller om att det ges tips utanför ramen som inte på några vis är dåliga är bara löjligt. TS har även fått ett erbjudande om hjälp av en medlem, gratis.

Jag får intrycket av att TS vill komma i form. Återigen, att lägga 4k/mån på detta är ganska dumt. Jag förstår att TS vill ha någon som pushar henne. Det finns dock andra vägar att gå. Att TS blir upplyst om detta ser jag som något bra. Med denna, förmodade, nya information kan TS sedan omvärdera sitt tillvägagångssätt för att nå sitt mål. När det kommer till kost lär hon få minst lika bra hjälp här som av någon dietist, gratis.

rogerQ
2013-08-07, 12:01
Helene Ahlson *cupid* http://foreverfitsweden.com/

beatrice
2013-08-07, 12:40
Hej igen och tack för alla förslag jag har fått hittills! Tipset om kampsport är jag mycket nyfiken på och ska kolla vidare på men känner att jag nog kommer behöva komma i lite bättre form innan jag börjar med en sport.

Jag vill förklara lite mer ingående tänkte jag varför jag vill anlita en PT. Min tanke är att träna ca 3ggr/v i framtiden. Just nu vet jag att jag kommer behövs hjälp både med själva träningen och den mentala biten i början. Sen vill jag även få en kickstart i min träning. Att då köra med PT 3ggr/v i början för att få in en rutin och sen även lära mig om själva träningen känns som ett bra upplägg för mig. Min tanke är ju att sen (som nån annan här i tråden skrev) trappa ner successivt för att tillsist kanske köra ca 1-2ggr/månad med PT och resten själv.

Jag kan absolut bara googla fram en PT och hoppas på det bästa, men jag känner att jag gärna vill ha tips på nån som är bra!

Så som sagt.. Letar alltså efter en PT i Stockholm som inte är allt för dyr, jag kan betala runt 500kr/pass.

TheOne1994
2013-08-07, 12:46

Här har du svaret !
Svårare än så behöver det inte vara.

kaer
2013-08-07, 13:27
Om du bor i Stockholm så tycker jag att en del av PT:na på SATS medborgarplatsen verkar rätt ok.

Lasse Kongo
2013-08-07, 14:04

Gör du dig dum nu eller är du så dum på riktigt?

Once again; kolozzeum vet bäst, kan bäst och ingen annan kan vara bättre, ät kvarg, drick bcaa kör hårt, joppa med winklaar OCH TRICEPS ÄR EN MÄKTIG TRÄSKO.

På Kolozzeum finns all hjälp man kan få, varför gå till doktorn när det rinner blod ur öronen, jaaaaaa meeeen vi startar en tråd och frågar på kolozzeum!

Inget ont om kolozzeum, i love it, men seriöst...

4623
2013-08-07, 14:14

Once again; kolozzeum vet bäst, kan bäst och ingen annan kan vara bättre, ät kvarg, drick bcaa kör hårt, joppa med winklaar OCH TRICEPS ÄR EN MÄKTIG TRÄSKO.

På Kolozzeum finns all hjälp man kan få, varför gå till doktorn när det rinner blod ur öronen, jaaaaaa meeeen vi startar en tråd och frågar på kolozzeum!

Det är du som förlöjligar dig i mina ögon.

Philley
2013-08-07, 14:18

Hahhaha, står allt rätt till?

Lasse Kongo
2013-08-07, 14:18
Det är du som förlöjligar dig i mina ögon.

Ja det kan jag tänka mig : )

Lasse Kongo
2013-08-07, 14:19
Hahhaha, står allt rätt till?

Tveksamt, eller ; )

Otur
2013-08-07, 16:22

Tycker du har en viss poäng i ditt inlägg.
Det finns bra PTs. Likaså att det finns bra poliser och poliser som är under all kritik.

Lasse Kongo
2013-08-07, 19:16
Tycker du har en viss poäng i ditt inlägg.
Det finns bra PTs. Likaså att det finns bra poliser och poliser som är under all kritik.

Kul att se att någon förstår vad jag menar.

rogerQ
2013-08-07, 20:20
Kul att se att någon förstår vad jag menar.

Tråden handlar inte om att racka ner på yrket PT. Det finns många bra PT, tex Helene Ahlson verkar jättemysig och trevlig (och kunnig). Vi försöker bara hjälpa TS att förstå att man måste kunna träna utan att någon står och peppar bredvid, och hon har ju gjort ett inlägg nu där hon skriver att hon vill ha hjälp att komma igång för att sedan träna mer och mer på egen hand. Du går ju fullständigt bananas med ditt rantande.

Lasse Kongo
2013-08-07, 20:52
Tråden handlar inte om att racka ner på yrket PT. Det finns många bra PT, tex Helene Ahlson verkar jättemysig och trevlig (och kunnig). Vi försöker bara hjälpa TS att förstå att man måste kunna träna utan att någon står och peppar bredvid, och hon har ju gjort ett inlägg nu där hon skriver att hon vill ha hjälp att komma igång för att sedan träna mer och mer på egen hand. Du går ju fullständigt bananas med ditt rantande.

Jag får be herrn om ursäkt för att jag inte är som alla andra.

cero
2013-08-07, 22:34
Lasse: Tyvarr vet de allra flesta inte att kost och training ar otroligt simpla aktiviteter, utan man tror sig behova experthjalp. TS skriver t ex att hon vill ha "en anpassad kostplan" och ar villig att betala upp till 4000 per manad for hela paketet. Sa varfor ar du sa forvanad over att folk som har koll har pa bradan forsoker ta reda pa om hon verkligen behover det hon efterfragar?

EDIT: I svar till detta, Men kan väl ha sin åsikt när det gäller personlig tränare helt klart, men det var inte vad trådstartaren bad om.

Philley
2013-08-07, 22:40
Lasse: Tyvarr vet de allra flesta inte att kost och training ar otroligt simpla aktiviteter, utan man tror sig behova experthjalp. TS skriver t ex att hon vill ha "en anpassad kostplan" och ar villig att betala upp till 4000 per manad for hela paketet. Sa varfor ar du sa forvanad over att folk som har koll har pa bradan forsoker ta reda pa om hon verkligen behover det hon efterfragar?

EDIT: I svar till detta,

Någon måste gå mot stömmen, supercoolt idag. Men eftersom alla går emot strömmen följer inte man strömmen då?

Lasse Kongo
2013-08-07, 23:07
Någon måste gå mot stömmen, supercoolt idag. Men eftersom alla går emot strömmen följer inte man strömmen då?

Ja söker man på mainstream på låt oss säga google kommer det upp en bild på dig.

Klein
2013-08-08, 02:00
Främsta anledningen till att ha en personlig tränare är att bli motiverad till att träna, inte att få hjälp med detaljer kring hur man tränar och äter. Den främsta attributet hos en PT är alltså sociala skillz.

Vill man bara ha hjälp med övningsval och/eller kost så finns det ingen anledning att betala en slumpmässig personlig tränare eftersom det troligen inte är deras expertis. Bara att välja ett av nybörjarprogrammen här på kollo och äta mer eller mindre beroende på om man vill gå upp eller ner i vikt.

4623
2013-08-08, 08:26
Främsta anledningen till att ha en personlig tränare är att bli motiverad till att träna, inte att få hjälp med detaljer kring hur man tränar och äter. Den främsta attributet hos en PT är alltså sociala skillz.

Skulle jag anlita en PT skulle det vara för att få detaljer hur jag tränar, teknikhjälp osv. Inte för att skaffa en kompis.

De PTs jag brukar se på SATS är ganska loja och pushar inget vidare. Går mest runt och visar lite övningar.

Philley
2013-08-08, 08:47
Ja söker man på mainstream på låt oss säga google kommer det upp en bild på dig.

Google är för mainstream.

Knatcharn
2013-08-08, 09:25
Så som sagt.. Letar alltså efter en PT i Stockholm som inte är allt för dyr, jag kan betala runt 500kr/pass.

Du har redan fått flera länkar här i tråden. Om du verkligen vill ha hjälp så försök att lära dig vilka inlägg du ska skippa här annars blir du lika kluven som en vedklabbe i brasan.

Lycka till!

kaer
2013-08-08, 09:38
Skulle jag anlita en PT skulle det vara för att få detaljer hur jag tränar, teknikhjälp osv. Inte för att skaffa en kompis.
Håller med.

De PTs jag brukar se på SATS är ganska loja och pushar inget vidare. Går mest runt och visar lite övningar.
Håller inte med. Jag tycker tvärtom att PT's på sats ofta pushar för hårt, målet verkar vara att få klienten att bli så trött som möjligt. Medans jag tycker att många snarare borde lära sig teknik och hur de ska träna för att nå sina mål.
Men det faller väl i kategorin 'folk som vill ha en träningskompis'.

cero
2013-08-08, 23:47
Håller inte med. Jag tycker tvärtom att PT's på sats ofta pushar för hårt, målet verkar vara att få klienten att bli så trött som möjligt. Medans jag tycker att många snarare borde lära sig teknik och hur de ska träna för att nå sina mål.

Ja, fast folk vill kanna att dom tranar ocksa. Det gor man knappt vid vanlig styrketraning haha. Och om man inte har koll pa grunderna sa kan man ju tro att jobbigare traning = battre traning.

nissepelle
2013-08-09, 01:31
"...En anpassad kostplan och tips på bra recept, samt en bra PT är vad jag letar efter!"

Vad är det här för jävla larv, tror du att nyttig och bra mat är något individuellt för varje människa? Du behöver ingen "individuell kostplan". Vad du behöver är antingen ett besök hos en dietist, eller läsa på i nån timma om näringsrekommendationer, samt köpa en kokbok.

cero
2013-08-09, 02:28
Vad är det här för jävla larv, tror du att nyttig och bra mat är något individuellt för varje människa? Du behöver ingen "individuell kostplan". Vad du behöver är antingen ett besök hos en dietist, eller läsa på i nån timma om näringsrekommendationer, samt köpa en kokbok.

And here we go..

:D

Knatcharn
2013-08-09, 07:34

Mycket möjligt att det är den bästa långsiktiga lösningen att lära sig hur allt fungerar själv men nu vill hon väl ha en kortsiktig lösning och då är ju en skräddarsydd kostplan rätt tänkt så att man bara behöver följa mallen.

Mental
2013-08-09, 08:00
tror du att nyttig och bra mat är något individuellt för varje människa? Du behöver ingen "individuell kostplan". Vad du behöver är antingen ett besök hos en dietist, .

1: Nyttig och bra mat är i högsta grad individuellt.
2: Om du inte godar premiss 1, vad är då tanken med ett dietistbesök?

Philley
2013-08-09, 08:04

Le dubbelmoral, lel