alittlenoob
2013-08-05, 16:41
Hej! Jag har precis börjat tränat styrketräning och skulle väldigt gärna vilja ha lite feedback på mitt val av övningar, antal set/reps, antal träningstillfällen etc:)
Jag tränar hemma och har dessa redskap tillgängliga (andra mindre redskap kan givetvis införskaffas, dock t ex inte en stor ställning för typ chins) :P
-Skivstång
-Hantlar
-Träningsbänk (för bänkpress, situps etc)
-Obegränsat med vikter
Mitt mål är att öka både lite i styrka och volym, mest överkroppen som är intressant för mig. Jag har valt att träna 2,5 ggr i veckan i snitt, alltså 48 timmars vila vila följt av 72 timmars vila följt av 48 timmars vila osv
Övningar till fail:
-Bänkpress-2x7-9 följt av 1x4-5
-Militärpress:2x6-8 följt av 1x4-5
-Marklyft:2x6-8 följt av 1x4-5
(5 minuters vila)
-Knäböj 3x7-9
-Jägaren (sitta mot en vägg utan stol):2x till fail
Följt av två "utfyllnadsövningar", tänker här att 2x kanske räcker eftersom jag redan tränat dessa muskelrgrupper
-Axelpress (åt sidan):2x7-9
-Bicepscurls med hantlar:2x7-9
Total träningstid ca 50 minuter
Vore jättetrevligt om någon med lite erfarenhet av träning skulle vilja komma med lite feedback och tips!:)
Jag tränar hemma och har dessa redskap tillgängliga (andra mindre redskap kan givetvis införskaffas, dock t ex inte en stor ställning för typ chins) :P
-Skivstång
-Hantlar
-Träningsbänk (för bänkpress, situps etc)
-Obegränsat med vikter
Mitt mål är att öka både lite i styrka och volym, mest överkroppen som är intressant för mig. Jag har valt att träna 2,5 ggr i veckan i snitt, alltså 48 timmars vila vila följt av 72 timmars vila följt av 48 timmars vila osv
Övningar till fail:
-Bänkpress-2x7-9 följt av 1x4-5
-Militärpress:2x6-8 följt av 1x4-5
-Marklyft:2x6-8 följt av 1x4-5
(5 minuters vila)
-Knäböj 3x7-9
-Jägaren (sitta mot en vägg utan stol):2x till fail
Följt av två "utfyllnadsövningar", tänker här att 2x kanske räcker eftersom jag redan tränat dessa muskelrgrupper
-Axelpress (åt sidan):2x7-9
-Bicepscurls med hantlar:2x7-9
Total träningstid ca 50 minuter
Vore jättetrevligt om någon med lite erfarenhet av träning skulle vilja komma med lite feedback och tips!:)