handdator

Visa fullständig version : Gym i Öregrund och Berlin

Windstalker
2013-08-04, 22:46
Hej

Kommer de kommande veckorna befinna mig dels i Öregrund och dels i Berlin, och undrar hur utbudet på gym ser ut för dessa ställen.

I Öregrund vill jag helst att det ska ligga i "centrum" så att jag kan ta mig dit till fots.

I Berlin kommer jag bo vid Alexanderplatz. Vet att det finns ett fd Golds Gym i Berlin (nuvarande "Green Gym Berlin"), men vill helst kunna ta mig till gymmet relativt snabbt till fots, och Golds låg lite för långt bort för detta (givetvis blir det Golds om inget närmare och "bättre" finns då kommunikationen är så bra, men vill helst kunna komma till gymmet snabbt och utan färdmedel).

Vänligen
Wind

VikG
2013-08-04, 22:48
Ville bara rekommendera en nattlig vandring i Marzahn. Inget gymtips, men väl ett resetips.

L-Sami
2013-08-06, 09:48
Finns väl ett gym som heter "XXXL" eller nåt sånt vid Alexanderplatz. Googla på gym i Berlin så hittar du säkert det exakta namnet. Såg ut att vara fräscht.

Windstalker
2013-08-07, 14:28
Finns väl ett gym som heter "XXXL" eller nåt sånt vid Alexanderplatz. Googla på gym i Berlin så hittar du säkert det exakta namnet. Såg ut att vara fräscht.

Kollade upp det och det verkade nice!
Dock ligger det >en halv mil från alexanderplatz, vilket är ungefär som det gamla golds. Finns det inget "bra" som ligger närmare så kommer jag dock helt klart testa detta då det såg riktigt trevligt ut

tumme
2013-08-07, 14:36
Skulle precis gå in och göra en "tips på gym i berlin" tråd. Så fanns den här. Perfekt, tack för tipsen. :)

tumme
2013-08-08, 13:17
Green gym hade 11dagar för 11€. Såg ut att vara gamla men välskötta maskiner etc. Fanns konditionmaskiner, bänkpress, ställning för böj mm. Bor precis runt hörnet så blev perfekt semestergym.

Windstalker
2013-08-09, 20:56
Green gym hade 11dagar för 11€. Såg ut att vara gamla men välskötta maskiner etc. Fanns konditionmaskiner, bänkpress, ställning för böj mm. Bor precis runt hörnet så blev perfekt semestergym.

Har du varit inne där och testat? Tar ca 20 minuter för mig att ta mig dit (i jämförelse med 45 mins till XXXL-gym) så vore ju faktiskt guld att köra på detta!

JesperOlsson
2013-08-09, 21:03
Finns ett gym i Öregrund, Ligger vid skolan/sporthallen. Annars är det östhammar som gäller.
Hör av dig om det är något du undrar/vill ha svar på

Windstalker
2013-08-15, 13:07
Tack för alla tips. Det fick bli Green Gym i Berlin, bra med stänger och ställningar för bänk, böj, mark, militärpress etc. Sämre med hantlar (endast upp till 27.5kg). Lite speciella maskiner.

Finns ett gym i Öregrund, Ligger vid skolan/sporthallen. Annars är det östhammar som gäller.
Hör av dig om det är något du undrar/vill ha svar på

Hur är det gymmet vid skolan/sporthallen? Tänker på kablar, fria vikter, ställningar för militärpress och bänkpress framförallt.
ÄR det detta gym? http://www.osthammar.se/sv/Kultur--fritid1/Idrott-motion--halsa/Sim--och-sporthallar/Oregrunds-sporthall/Gym/?

JesperOlsson
2013-08-16, 01:35
Hur är det gymmet vid skolan/sporthallen? Tänker på kablar, fria vikter, ställningar för militärpress och bänkpress framförallt.
ÄR det detta gym? http://www.osthammar.se/sv/Kultur--fritid1/Idrott-motion--halsa/Sim--och-sporthallar/Oregrunds-sporthall/Gym/?

Det finns en kabelmaskin, men ingen cablecross.
Några maskiner finns det. bla benspark, lårcurl, sittande rodd, pecdec, latsdrag och någon till.
Hantlar upp till 40kg, 2st skivstänger+ställningar.

Inte det bästa gymmet, men har väl iallafall det som behövs.(även fast det kan bli trångt ibland)