handdator

Visa fullständig version : Utlandsresa i vinter - vad väljer man?

Skön
2013-08-04, 08:49
Tjenare!

Har tankar på att åka utomlands i vinter runt mellandagarna eller så. Det jag vet är ju att Thailand och Spanien är populära resmål. Dock så är jag alltid lite sugen på åka till ställen som inte är lika vanliga resmål för var svensk. Jag är absolut inte omöjlig på att åka just dit dock. Men just Thailand tror jag blir lite väl dyrt och känns väl som man kanske bör var där mer än en vecka och det kan jag nog inte.
Det jag är ute efter är sol och bad. Det bör vara varmt som en varm svensk sommardag. Får gärna vara billigt att leva i landet såklart.

Så, vilka alternativ har jag? Rör sig om cirka 4-8 dagar eller så.

Bästitest
2013-08-04, 11:01
1 vecka på Cap Verde, Santa Maria på ön Sal.

LillisJ
2013-08-04, 11:05
Vietnam!

Fuark
2013-08-04, 11:07
Tjernobyl

Leta skatter i gasmask. Seriöst förslag, det är häftigt

(missade sol & bad)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Skön
2013-08-05, 06:00
Det var onekligen väldigt bra alternativ. Var vackra ställen. Dock var det nog lite väl dyra kanske. Men tills nästa vinter måhända.

Någon som har erfarenhet från typ Portugal?

Philley
2013-08-05, 07:20
Det var onekligen väldigt bra alternativ. Var vackra ställen. Dock var det nog lite väl dyra kanske. Men tills nästa vinter måhända.

Någon som har erfarenhet från typ Portugal?

Portugal och Spanien är enligt mig inte de bästa ställena att semestra i på vintern. Betydligt osäkrare väder och för min del var det inte mycket bad. Personligen hade jag åkt till något afrikanskt land. Egypten är fantastiskt, varmt väder, ok priser och roliga araber :)

begt
2013-08-05, 07:44
Portugal och Spanien är enligt mig inte de bästa ställena att semestra i på vintern. Betydligt osäkrare väder och för min del var det inte mycket bad. Personligen hade jag åkt till något afrikanskt land. Egypten är fantastiskt, varmt väder, ok priser och roliga araber :)

Egyptien skulle jag aldrig åka till. Hela landet är mer eller mindre en oroshärd (men lugnare vid en del turistställen vid kusten). Där kan man råka riktigt illa ut. Hade aldrig rest med familjen dit.

speedy83
2013-08-05, 08:57
Kap verde skulle jag själv gärna vilja besöka då det ser trevligt ut. Vad gäller Spanien är det som tidigare nämnt inte så jättevarmt och solsäkert. Ska ni åka så åk då till sydkusten, där var jag i vintras och hade då mellan 16-20 grader och sol. Detta skulle enligt källor vara bästa klimatet i landet då. Men som synes ingen direkt bad och sol semester. Ska man åka den tiden på året är nog kanarieholmarna det bästa annars.

Philley
2013-08-05, 09:07
Egyptien skulle jag aldrig åka till. Hela landet är mer eller mindre en oroshärd (men lugnare vid en del turistställen vid kusten). Där kan man råka riktigt illa ut. Hade aldrig rest med familjen dit.

Ja du har en poäng där, tänkte inte så långt. Själv åkte jag dit med familjen när kravallerna var i sitt initerande stadie och märkte inte av någonting i turistorten. Men vet som sagt inte hur det är på turistställena idag. Dock har inte jag tvekat att åkt dit igen trots omständigheterna.

Skön
2013-08-07, 17:32
Finns det ens något vettigt ställe att besöka på vintern och som inte kostar skjortan?